2011 m. F-1 – 107% taisyklė ir valdomi galiniai sparnai

2011 m. F-1 – 107% taisyklė ir valdomi galiniai sparnai
logo 2010 Birželio 23 d. 19:53, Bridgestone Motorsports
Nuo 2011 m. „Formulėje-1“ vėl įsigalios 107 procentų laiko kvalifikacijoje taisyklė, o vietoje priekinio sparno lenktynininkai kitąmet galės valdyti galinį. Be to, šiandien Tarptautinė automobilių federacija (FIA) patvirtino ir kelis kitus reglamento pakeitimus.
107 proc. taisyklė
107 procentų taisyklė į „Formulę-1“ grįžta po ilgos pertraukos – prieš tai ji galiojo 1996-2002 m. sezonų metu. Jai vėl įsigaliojus, pirmojoje kvalifikacijos dalyje sportininkai ratą turės įveikti ne daugiau kaip 7 proc. lėčiau nei geriausią rezultatą pasiekęs pilotas. Šios taisyklės galiojimo išimtys numatomos tik išskirtinėmis aplinkybėmis ir tik tuo atveju, jei pilotas laisvosiose treniruotėse ratą buvo įveikęs greičiau nei minėta riba.
Jei 107 procentų taisyklė būtų galiojusi šiemet, Bahreino GP etape kvalifikacijos barjero nebūtų įveikę HRT pilotai Karunas Chandhokas ir Bruno Senna, Malaizijos GP – jau minėti lenktynininkai ir Lucas di Grass iš „Virgin“, Ispanijos GP – B. Senna, Kanados GP – K. Chandhokas. Australijos GP, Kinijos GP ir Monako GP lenktynėse būtų startavę visi čempionato dalyviai.
Valdomi galiniai sparnai
Nuo kito sezono „Formulėje-1“ bus uždrausti prieštaringai vertinami ortakiai bei lenktynininko valdomi priekiniai sparnai. Šiuos mechaninius įtaisus pakeis lenkimus, tikimasi, palengvinsiantys piloto reguliuojami galiniai sparnai, o pakeitimus bus leidžiama atlikti tik bandant aplenkti varžovą.
Sparno valdymo sistema bus įjungiama tik tuomet, kai tam tikruose trasos taškuose bus užfiksuota, kad lenktynininkas nuo varžovo yra atsilikęs mažiau nei viena sekunde. Pilotui nuspaudus stabdžius, įtaisas bus iškart deaktyvuotas.
Besiginantis lenktynininkas, tuo tarpu, galinio sparno reguliuoti važiuodamas negalės.
Kiti pakeitimai
Siekiant išvengti panašių nesusipratimų, kai Monako GP paskutiniame rate pasitraukus saugos automobiliui Michaelis Schumacheris („Mercedes“) aplenkė Fernando Alonso („Ferrari“), FIA patikslino taisykles ir pažymėjo, kad tokiu atveju – paskutiniojo rato pabaigoje į boksus pasukus saugos automobiliui – lenkti yra draudžiama iki pat finišo linijos.
Kitąmet sportininkams bus uždrausta važiuoti trasoje tokiu mažu greičiu, kuris galėtų kelti pavojų pilnu tempu lekiantiems lenktynininkams, taip išvengiant situacijų, kai apšilimo ar grįžimo į techninio aptarnavimo juostą ratą važiuojantys dalyviai pakenkia rezultatų siekiantiems varžovams ar sukelia pavojingas situacijas apskritai. Siekiant tai užtikrinti, pilotai kiekvieno etapo pradžioje bus informuojami apie maksimalų galimą rato įveikimo laiką.
Kaip jau buvo skelbta anksčiau, minimalus „Formulės-1“ bolidų svoris 2011 m. bus padidintas nuo 620 iki 640 kg. Taip skatinamas šiemet komandų savanoriškai atsisakytų Kinetinės energijos regeneracijos sistemų (KERS) naudojimas.
Reaguojant į Lewiso Hamiltono („McLaren“) veiksmus Kanados GP kvalifikacijos metu, kai sportininkas po „pole“ pozicijos laimėjimo dėl kuro trūkumo nepasiekė techninio aptarnavimo juostos, FIA patikslino taisykles pažymėdama, kad pilotai bolidą degalų mėginio paėmimui po važiavimų turi pateikti pasiekę boksus savo eiga.
Patvirtinus taisyklių pakeitimus buvo apsvarstyta ir galima personalo licencijavimo tvarka. Toks instrumentas FIA leistų taikyti sankcijas nusižengusiems komandų darbuotojams. Šią naujovę dar turės patvirtinti „Formulės-1“ komisija.
Primename, kad kartu su taisyklių naujovių patvirtinimu šiandien buvo oficialiai paskelbta, kad padangas nuo 2011 m. lenktynėms tieks „Pirelli“ kompanija, pakeisianti „Bridgestone“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983