2013 m. „Formulėje-1“ – ne tik nauji varikliai, bet ir bolidai

2013 m. „Formulėje-1“ – ne tik nauji varikliai, bet ir bolidai
logo 2011 Gegužės 09 d. 13:02, Red Bull/Getty Images
Nuo 2013 m. „Formulės-1“ komandos ne tik pereis prie naujo mažesnio litražo ir cilindrų skaičiaus variklių formato, bet ir gerokai pakoreguos bolidų aerodinamiką.
Kaip jau skelbta anksčiau, po dvejų metų į bolidus bus montuojami jau ne 2,4 l 8 cilindrų motorai, o 1,6 l 4 cilindrų agregatai su turbokompresoriais ir gerokai galingesnėmis nei dabar Kinetinės energijos regeneracijos sistemomis (KERS).
Jei variklių pakeitimas bus labiau girdimas, o ne matomas, tai į akis labiausiai kris pakeista bolidų aerodinamika. „Formulės-1“ automobilių kuro sąnaudas planuojama sumažinti 35% ir tai bus daroma ne tik mažinant motorus.
BBC teigimu, bolidų pasipriešinimą orui ketinama sumažinti nuo dabartinio 0,9 Cd iki 0,7 Cd. Nors anksčiau buvo tikimasi šį koeficientą sumažinti net iki 0,5 Cd, tačiau planai buvo supaprastinti kaštų mažinimo sumetimais atsisakius ketinimų į „Formulę-1“ sugrąžinti reljefinius dugnus, sukuriančius ekrano efektą (angl. ground effect).
Nuo 2013 m. planuojama sumažinti priekinių sparnų plotį, galinių sparnų aukštį ir nosies aukštį. Be to, nesiruošiama atsisakyti reguliuojamų galinių sparnų sistemos (DRS). Pabaigai, ketinama apriboti įvairių šoninių skydelių priešais šonines aušinimo angas naudojimą bei gerokai supaprastinti šiuo metu labai įmantrią priekinių sparnų šoninių elementų konstrukciją.
Pokyčius turi patvirtinti trečiadienį posėdžiausianti „Formulės-1“ Technikos darbo grupė. BBC teigimu, tai tėra formalumas, ir būsimiems pakeitimams bus pritarta.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553