2014 m. pilotų galvos skausmas - slystantis bolido galas

2014 m. pilotų galvos skausmas - slystantis bolido galas
logo 2014 Vasario 07 d. 21:21, McLaren
F-1 pilotai šiemet turės ne tik priprasti prie degalų taupymo bei kitų pokyčių, bet ir prie dažnai slystančio bolido galo.
Pakitus naujųjų automobilių aerodinamikai, sumažėjo sukibimas su trasa. O naujieji varikliai pasižymi tokiu dideliu sukimo momentu, jog dažnai prasisukantys galiniai bolido ratai pilotų nebestebina. Visi šie dalykai apsunkins sportininkų darbą trasoje, kurie lenktynių trasose stengsis kaip įmanydami sutramdyti slystantį bolido galą. Lyg to būtu maža, dėl slystančio bolido galo kils dar viena problema, kurią pilotai privalės įveikti – priversti tinkamai dirbti galines padangas.
„Bandymų metu mums sunkiai sekėsi išlaikyti tinkamą darbinę temperatūrą padangose“, – apie šių metų iššūkius pasakojo „Sauber“ pilotas Adrianas Sutilas.
„Išvažiavus iš techninio aptarnavimo zonos, pirmame rate, viskas yra gerai. Tačiau vėliau viskas pasikeičia ir padangos tampa kietos lyg akmuo. Tai lyg važiavimas ant ledo. Galinės padangos daug kartų prasisuko, buvo sunku prognozuoti bolido elgesį.“
A. Sutilo teigimu, trasose, kuriose oro ir asfalto dangos temperatūra nebus aukšta, pilotuoti naujuosius bolidus bus tikrai sunkoka.
„Vėsesnėse lenktynėse tikrai bus didžiulė problema. Neliko apipučiamo difuzoriaus ir dabar matome kiek nuo jo buvome priklausomi.“
Po metų pertraukos į F-1 sugrįžęs Kamui Kobayashi taip pat išsakė savo nuomonę apie stipriai pakitusius F-1 bolidus.
„Prispaudžiamoji jėga dabar daug mažesnė nei buvo anksčiau“, – sakė „Caterham“ lenktynininkas.
„Anksčiau buvo daug paprasčiau sušildyti galines padangas. Tačiau dabar yra kitaip. Net ir su stabdžių balanso sistema mes nedaug naudojamės galiniais stabdžiais. Todėl turime rasti kitų būtų kaip geriau sušildyti galines padangas.“
Williams“ piloto Felipe Massos teigimu, šiemet žiūrovai lenktynių metu pamatys daugiau slydinėjančių bolidų nei anksčiau.
„Tikrai matysite daugiau slydinėjančius bolidus. Taip bus todėl, jog sumažėjo prispaudžiamoji galia, tačiau padidėjo variklio sukimo momentas“, – sakė naujasis „Williams“ pilotas F. Massa.
„Tačiau slystantis bolido galas niekada nebuvo geras dalykas. Dėl to prarandi brangų laiką. Taigi, privalai to vengti.“
Brazilas pridūrė, jog dažnai prasisukantys galiniai ratai vis dėl gali būti naudingas dalykas, kadangi būtent tai sportininkui padės greičiau sušildyti bolido gale esančias padangas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983