A. Beneventi apie telemetrijos inžinierių darbo sudėtingumą

A. Beneventi apie telemetrijos inžinierių darbo sudėtingumą
logo 2014 Rugpjūčio 07 d. 06:55, Ferrari
Per „Formulės-1“ lenktynes nuolat kalbama apie telemetriją, apie nesibaigiantį techninės informacijos srautą, kurį komandos renka kiekvienų lenktynių metu. Tai yra labai sudėtingas mokslas, apie kurį „Ferrari“ komandos spaudos tarnybos prašymu pabandė paaiškinti Andrea Beneventi, italų komandos elektronikos skyriaus vadovas. A. Beneventi yra 47 metų, iš kurių 14-ka dirba „Ferrari“ komandoje, todėl yra laikomas vienu iš geriausių F-1 telemetrijos ekspertu.
A.Beneventi: „Paprastai telemetrijos sąvoka yra suprantama kaip sistema, kuri renka parametrus ir kitus duomenis, susijusius su bolido darbu ir šią informaciją bando pritaikyti tolimesniems komandos tikslams. Kiekvienas komponentas yra stebimas ir atliekamas jo monitoringas. Ši informacija yra svarbi tiek komandų inžinieriams, tiek ir patiems pilotams, kadangi nesunkiai leidžia nustatyti iškilusią problemą ir paprastai ją likviduoti.
Suprantama, kad neįmanoma nuolat sekti absoliučiai visus duomenis, gaunamus iš bolido, kadangi monitoringo kanalų skaičius yra apribotas iki vieno tūkstančio, o jutiklių, sumontuotų ant bolido ir parametrų, kuriuos reikia stebėti, yra du kartus daugiau.
Todėl komandos turi išmokti greitai surasti reikiamą informaciją. Pavyzdžiui, lenktynininkas skundžiasi, kad bolidas elgiasi labai keistai. Tokiu atveju inžinieriai ieško problemos priežasties, stebėdami duomenis iš tų mazgų, kurių gedimas gali būti problemos priežastimi. Kuo operatyviau ir tiksliau veikia inžinieriai, tuo greičiau bus išspręsta problema.“
Pastaraisiais metais telemetrija pasistūmėjo labai toli. Prieš 20 metų duomenys, surinkti vienų lenktynių metu, sutilpdavo į mažą diskelį, o dabar tam reikia didelio kietojo disko. Kiekviename lenktynių rate iš bolido surenkama informacija sutelpa maždaug į 35 megabaitus.

„Nė vienoje sporto šakoje telemetrija nepanaudojama taip efektyviai kaip „Formulėje-1“, – tikina A. Beneventi. – Pavyzdžiui, GP2 lenktynėse, monitoringas apima 35-40 proc. mažiau informacijos nei F-1, kadangi telemetrijos duomenys tiesiogiai yra susiję su mašinų konstrukcija ir jos ypatumais. O štai šiuolaikiniai automobiliai, dalyvaujantys Le Mano 24 val. lenktynėse, yra aprūpinti labai sudėtingomis telemetrijos sistemomis“.
Lenktynių savaitgalių metu trasoje ir komandos bazėje Maranello mieste dirba ne mažiau kaip šimtas žmonių, kurie analizuoja duomenis, gaunamus iš elektroninių valdymo blokų, kurie yra pastatyti ant bolido. Kartu analizė atliekama ir kitą savaitę po lenktynių. Duomenys gaunami realiu laiku, informacijos užlaikymas trunka nuo 2 iki 4 sekundžių.
Didžiausias skaičius inžinierių dirba bolido pilotui, teikia jam įmanomai tikslią informaciją į visas jo užklausas. Todėl labai svarbu, kad pilotas irgi mokėtų skaityti telemetrijos duomenis. Šių dalykų pilotus moko inžinieriai-telemetristai, kurie moka labai greitai ir labai tiksliai interprtetuoti bet kokią techninę informaciją, gaunamą kiekvieno rato metu.
Treniruočių ir kvalifikacijos metu inžinieriai rodo lenktynininkams duomenis, surinktus iš prieš tai jų nuvažiuoto rato, akcentuodami būtent tas vietas, kurias buvo galima nuvažiuoti keletu šimtųjų sekundės greičiau.
Tapti profesionaliu telemetrijos duomenų inžinieriumi labai sunku. Apdorojamos informacijos kiekis, jos sudėtingumas ir gavimo greitis, būtina išmokti adekvačiai reaguoti į pilotui kylančius sunkumus – visa tai daro telemetrijos specialisto darbą tikru mokslu, reikalaujančiu kūrybinio priėjimo.
„Paprastai žmonės, kurie tuo užsiima, būna arba kompiuterijos inžinieriai, arba sistemų kontrolieriai, – aiškina italų elektronikas. – „Ferrari“ komandoje mes rengiame daug bandymų, kurie vyksta specialiose patalpose, kur imituojame daugybes nestandartinių situacijų. Visa tai daroma tiems, kurie turės dirbti trasoje varžybų metu. Daroma tai tam, kad per lenktynes neiškiltų klausimų, į kuriuos komanda neturėtų atsakymo.
Prieš patekdami į šias pareigas, inžinieriai yra mokomi nuo 6 mėn. iki vienerių metų. Niekada nėra garantijų, kad apmokymus pabaigęs specialistas galės dirbti telemetrijos inžinieriumi. Tikrinamas ir inžinieriaus charakteris. Tai labai sudėtingas darbas, todėl trasoje telemetrijos darbuotojai pasirodo vieni pirmųjų, garaže kloja visus komunikacijos kanalus. Visą varžybų savaitgalį jie nuolat bendrauja su pilotais, o sekmadienis jiems virsta tikru maratonu, kuomet visas 90 minučių lenktynių jie neturi nė sekundės poilsio atsikvėpti“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794