A. Brasas apie FE: nustebino buvusių F-1 pilotų gausa (II dalis)

A. Brasas apie FE: nustebino buvusių F-1 pilotų gausa (II dalis)
logo 2015 Liepos 11 d. 11:00, Formula-E
Pateikiame antrąją dalį interviu su F-1.LT apžvalgininku ir blogeriu Arūnu Brasu apie pirmąjį „Formulės-E“ pirmenybių sezoną.
Pirmoji interviu dalis.
- Kokią reikšmę FE turi tokia gausa buvusių F-1 lenktynininkų?
- „Formulės-E“ čempionatui tai buvo itin naudinga. Nustebino tai, kad varžybų organizatoriams ir ekipų vadovams pavyko pritraukti tiek daug auto sporto pasaulyje gana gerai žinomų žmonių. Pasižiūrėkite į lenktynininkų įskaitą. Pirmame sezone dalyvavo ne tik buvę F-1 pilotai, bet ir sportininkai iš „IndyCar“, WEC, DTM, GT, GP2 bei kitų čempionatų. Įvardinkite kitą čempionatą, kurio debiutiniame sezone pavyko pritraukti tokią lenktynininkų įvairovę. Vėlgi galime grįžti prie anksčiau minėtos idėjos sezoną pradėti antroje metų pusėje. Daugeliui toks variantas yra patogus. Vieni sportininkai baigia pasirodymus savo čempionatuose, tad didžiosios pertraukos metu gali savo jėgas išbandyti FE varžybose.
Jei čempionatas ir toliau sėkmingai vystysis ir išlaikys savo formatą, ateityje bus galima pamatyti daugiau buvusių F-1 pilotų. Nenustebsiu jei ateityje atsiras tokių, kurie net ir turėdami sutartis su F-1 ekipomis, nuspręs išbandyti savo jėgas FE lenktynėse. Juk Nico Hulkenbergas šiemet visiems priminė tai, kas praeityje buvo normalu – net ir turint sutartį su „Formulės-1“ komanda, pertraukų metu gali sėkmingai varžytis kitur. Galų gale tokioje situacijoje išlošia ne tik kitas čempionatas, bet ir pati F-1.
- Ar kada nors FE galės prilygti F-1 populiarumu?
- Tai vis dėlto Richardas Bransonas pasiekė savo? Po šiemet Silverstoune įvykusių WEC lenktynių buvo rašoma apie tai, kaip pastarasis čempionatas kėsinasi į sporto karalienės titulą. O po Bransono komentarų prasidėjo diskusijos apie FE galimybes. Puiku, tikslas pasiektas. R. Bransonas sukėlė šurmulį ir privertė apie FE diskutuoti ne tik paprastus auto sporto sirgalius, bet ir F-1 komandų vadovus. Tikiuosi, kad už šį triuką bei laiku ir vietoje parinktus komentarus R. Bransonas sulaukė padėkos žodžio iš FE vadovų. Žmogus pasirašė sutartį ir į čempionatą pritraukė automobilių gamintoją „Citroen“. Tad ko žmonės tikėjosi? Kad R. Bransonas papasakos apie tai, kaip jo komanda nesugebėjo iškovoti čempionės titulo?
Kol F-1 buksuoja vietoje ir niekaip negali apsispręsti ką nori daryti toliau, normalu, jog tai vienas, tai kitas čempionatas taikosi į „Formulės-1“ užimamą postą.
Manau, kad yra kvaila lyginti WEC ir FE su F-1. Pirmasis čempionatas priklauso visai kitai kategorijai. Tuo tarpu FE, nors ir priklauso vienviečių bolidų su atvirais ratais klasei, kaip ir F-1, pats čempionatas yra nukreiptas į visai kitą publiką ir turi visiškai kitokius tikslus.
Ar kiti čempionatai, tame tarpe ir FE, ateityje populiarumu pralenks F-1, priklausys nuo pačios „Formulės-1“. Ilgą laiką būti lyderiu yra sunku, tačiau sugriauti viską, kas buvo pasieka iki šiol – labai lengva.
FE turi aiškią viziją ir tikslus, kuriuos nori pasiekti 2-5 metų bėgyje. Tuo tarpu kokia bus F-1 po 2-5 metų, turbūt negalėtų pasakyti nei pats Bernie Ecclestone‘as, nei Strategijos grupės valdžios galvos. Kiek žmonių, tiek nuomonių, tačiau tos bendros vizijos nėra. Ta įsivyravusi betvarkė bei skirtingų tikslų siekimas ir kaišioja pagalius į F-1 ratus. Todėl įvairūs gamintojai ir renkasi kitus čempionatus, nes ten viskas paprasčiau, aiškiau, pigiau.
Apie FE, jos galimybes bei paties produkto svarbą ir jo ilgalaikį patrauklumą galėsime pakalbėti po 2-3 metų, kuomet bus suformuoti tvirtesni pamatai. Pirmasis sezonas – tai tik pradžių pradžia, pirmasis žingsnis. Tuo tarpu tolimesnis F-1 likimas yra čempionato valdžios, FIA, FOM ir Strategijos grupės rankose.
- Ko galėtų F-1 pasimokyti iš FE?
- F-1 turi ko pasimokyti ne tik iš FE, bet ir iš kitų čempionatų. Bet Bernie juk žino kas čempionatui geriausia.
Jei F-1, o tiksliau jos vadovui, rūpi, kaip parduoti kuo daugiau „Rolex‘ų“, tai FE tikslas yra sudominti jaunąją kartą. Vėlgi kalbame apie tuos žmones, kurie gyvena socialiniuose tinkluose.
Prisiminkime jau minėtą „Fanboost“. Viskas labai paprasta. Žmonės internetu yra raginami balsuoti už jiems patinkantį sportininką. Daugiausiai balsų surinkę pilotai gauna tam tikrą „galios dovanėlę“ lenktynių metu. Tam tikru metu skelbiami tarpiniai rezultatai. Žmonės pamato, kad balsavime jų mėgstamas pilotas nusileidžia kitam sportininkui. Tad fanai toliau balsuoja, bando konkuruoti su kitą pusę palaikančiais sirgaliais. Į visą šitą veiklą įtraukiami ir čempionato dalyviai. Tiek komandos, tiek patys pilotai „Twitter“ sraute ragina už juos balsuoti. Tad pertraukos tarp lenktynių metu dalyvauja abi pusės, o iš viso to išlošia FE.
Kitas dalykas – pačių lenktynių žiūrėjimas. Turiu omenyje patį paprasčiausią variantą – įvykių sekimą būnant namuose ar kur kitur, bet ne trasoje.
Kadangi mūsų šalis į auto sportą žiūri, kaip į turčių pramogą, teko lenktynes stebėti internete. Tačiau paieškoms daug laiko sugaišti neprireikė. Užteko nueiti į oficialią čempionato svetainę, kur treniruotes bei kvalifikacinius važiavimus rodė tiesiogiai. Svarbiausia, kad tai buvo galima daryti nesumokėjus nė vieno cento. Neabejoju, kad laikui bėgant šis malonumas bus apmokestintas. Vienas iš minusų buvo tai, kad bent jau pirmoje sezono pusėje oficiali čempionato svetainė „lūžinėjo“ dažniau nei F-1 „McLaren“ bolidai.
Finalinių lenktynių metu buvo proga pamatyti, kaip viskas gražiai „sukasi“ „Twitter“ sraute. Vos praėjus kelioms minutės nuo įdomesnio įvykio trasoje, avarijos ar lenkimo, video pakartojimas pasirodydavo „Twitter“. Tokia medžiaga pasidalindavo ne šiaip sirgaliai, o pati FE. Nesvarbu, lenktynių metu ar po jų, priešingai nei F-1, tau nereikia landžioti po „YouTube“ ir ieškoti dar neištrintų pakartojimų.
Įvairūs čempionatai bando kuo labiau išnaudoti socialinius tinklus, taip siekdami sudominti jaunąją žmonių kartą. F-1, o gal tiksliau būtų sakyti FOM, nors ir bando po truputį šioje srityje įsibėgėti, į visa tai žiūri gana abejingai ir mano, kad senoji karta, kuri žiūri lenktynes tik per TV, gyvens amžinai.
Daugiau Arūno Braso komentarų


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794