A. Brasas: nesureikšminčiau Rosbergo blykstelėjimo

A. Brasas: nesureikšminčiau Rosbergo blykstelėjimo
logo 2015 Gruodžio 24 d. 10:29, Pirelli
F-1.LT portalas kalbina „Formulės-1“ bei automobilių sporto apžvalgininką Arūną Brasą apie praėjusį sezoną ir metų geriausiuosius.
> Spauskite čia ir balsuokite!
- Kas jūsų nuomone šiemet yra metų lenktynininkas?
- Šiuo klausimu ilgai diskutuoti tikrai nereikia. Manau, kad daugelis be didesnių svarstymų titulą šioje kategorijoje atiduos trečią kartą čempionu tapusiam Lewisui Hamiltonui. Turėdamas geriausią bolidą rikiuotėje, britas anksčiau laiko užsitikrino pirmąją vietą lenktynininkų įskaitoje. Kol Nico Rosbergas sprendė savas problemas ir bandė pasitempti, L. Hamiltonas skynė pergales. Tam tikrose lenktynėse britas buvo agresyvus ir tai ne visiems patiko. Bet daugelis puikiai žino, kad „Formulėje-1“ taškai už mandagų elgesį neskiriami.
Tos atkaklios kovos dėl titulo tarp L. Hamiltono ir N. Rosbergo taip ir nesulaukėme. Kai vokietis „pabudo“, jau buvo per vėlu. Per daug nesureikšminčiau Nico blykstelėjimo sezono pabaigoje. Kai čempionas tapo aiškus, „Mercedes“ atstovai neslėpė, kad jų tikslas buvo pasirūpinti, jog N. Rosbergas sezoną baigtų aukščiau už Sebastianą Vettelį. Manau, kad pastarasis, už šiemet atliktą darbą, nusipelnė daugiau pagirimų nei antroje lenktynininkų įskaitos vietoje likęs vokietis iš „Mercedes“.
- Kurį bolidą išskirtumėte kaip geriausią?
- Čia, kaip ir geriausio metų piloto kategorijoje, skelbti nugalėtoją lengva. „Mercedes“ antrus metus iš eilės puikiai padirbėjo.
Antroje sezono pusėje buvo šiokių tokių problemų su varikliu. Lenktynės Singapūre parodė, kad „Mercedes“ bolidas nebuvo tobulas. Tačiau, kaip jau minėjo kai kurie F-1 pasaulio atstovai: kai reikėjo, „Mercedes“ galėjo paspausti daugiau, tad niekas jiems negalėjo rimčiau pasipriešinti.
Galų gale komanda čempionės titulą užsitikrino Rusijoje. Turint ne patį geriausią bolidą rikiuotėje to tikrai nepasieksi.
- Kuris pilotas šį sezoną debiutavo sėkmingiausiai?
- Maxas Verstappenas šiemet surinko daugiausiai taškų tarp visų naujokų. Geriausio naujoko kategorijoje jį galime skelbti nugalėtoju ir už tai, kad žmogus debiutiniame sezone tryško tuo jaunatvišku maksimalizmu. To rezultatas – olando atlikti lenkimai, iš kurių ne vienas pateko tarp geriausių sezono akimirkų. Žinoma, ta patirties stoka bei noras kartais iššokti aukščiau bambos turėjo ir negiamų pasekmių. Nepamirškime ir to, jog Maxas baudų įskaitoje įveikė ne pirmus metus favoritu laikytą Pastorą Maldonado. Tai tikrai nėra tas rezultatas, kuriuo būtų galima didžiuotis. Maxui iki diskvalifikacijos trūksta vos 4 taškų, kuriuos nesunkiai galima gauti jau pirmose kitų metų lenktynėse. Tad bent jau 2016 m. sezono pradžioje turėtume matyti ramesnį Maxą.
Gaila, kad dėl nepatikimos „Renault“ jėgainės taip ir nepamatėme įdomios kovos tarp M. Verstappeno ir Carloso Sainzo. Bent jau šiemet šiuos du pilotus skyrė tikrai mažesnis skirtumas nei parodo skaičiai lenktynininkų įskaitoje. Priešingai nei gerai „Red Bull“ išreklamuotą „produktą“ Maxą, Carlosą slėgė mažesnis spaudimas. Tiek minėtosios „Red Bull“ atstovai, tiek „Toro Rosso“ specialistai žinojo, kad jaunėlis Sainzas gali gerai atlikti savo darbą. Greičio jis taip pat nestokojo. Tačiau koją pakišo prasta „Renault“ jėgainė. Kai nebaigi keturių lenktynių iš eilės, o tavo komandos draugas finišuoja taškuose, apie kokią kovą galime kalbėti?
- O kas padarė didžiausią pažangą?
- Prisiminkime metų pradžią, bandymus, „Force India“ situaciją. Juk buvo net pasklidusios kalbos, kad pastaroji ekipa gali net nestartuoti pirmose F-1 sezono lenktynėse. Tačiau ekipai šiaip ne taip dar prieš pirmas lenktynes pavyko išmėginti savo naująjį bolidą, kuris stokojo greičio, tačiau patikimumo atžvilgiu tikrai nebuvo prastas. Pagirti „Force India“ reiktų už tai, jog būdama ne pačioje geriausioje situacijoje ir turėdama tikrai ne geriausią bolidą rikiuotėje, iki lenktynių Silverstoune sėkmingai rinko taškus. Taip, jų nebuvo daug, tačiau ekipos pozicija konstruktorių įskaitoje buvo tikrai geresnė nei daugelis tikėjosi.
Vėliau, kai komanda pradėjo naudoti automobilio B versiją, ekipa tapo gana didele rakštimi pagrindinių varžovių sėdynėse.
Sezono pradžioje sėkme negalėjęs pasigirti Sergio Perezas po Vengrijos tinkamai išnaudojo stipriai atnaujintą „Force India“ automobilį. Ne ką prasčiau už meksikietį šiemet galėjo pasirodyti jo komandos draugas Nico Hulkenbergas. Tačiau panašu, kad vokiečio sėkmė iš Prancūzijos taip ir negrįžo. Gedimai avarijos – dalykai, kurių vokiečiui sunkiai sekėsi atsikratyti. Tad po vasaros pertraukos S. Perezas buvo tas žmogus kuris sėkmingai tempė „Force India“ komandą į priekį. Nors tas pietiečiams būdingas agresyvumas niekur nedingo, meksikietis pasižymėjo stabilumu, neperdėta rizika. O tinkamai išnaudojęs kitų nesėkmes ir tai, jog pilotavo tikrai neblogą bolidą, pasiekė gerų rezultatų. Tad tiek patį S. Perezą, tiek „Force India“ komandą tikrai galime pagirti už padarytą pažangą ir pasiektus gerus rezultatus.
Ferrari“, be jokios abejonės – žiemos pertraukos čempionė. Tačiau, kaip teigė vienas iš F-1 specialistų: taškai už bandymų metu pasiektus rezultatus nėra skiriami. Sezono metu italų į priekį žengti žingsniai buvo per maži, kad galėtų rimčiau pasipriešinti „Mercedes“ ekipai. Iškovotos trys pergalės – atgaiva po sunkaus 2014 m. sezono. Gaila, bet kova tarp „Mercedes“ ir „Ferrari“ dažniausiai pasibaigdavo šeštadienį po pietų.
- Kurios lenktynės šiemet paliko didžiausią įspūdį?
- Antrus metus iš eilės Vengrijoje pamatėme geras lenktynes, kuriose, daugelio laimei, „Mercedes“ nebuvo dominuojanti jėga. Netrūko lenkimų, agresyvių manevrų bei incidentų.
Ne ką prastesnės varžybos vyko Ostine. Galbūt dėl itin prastų oro sąlygų, kurios visiškai sugriovė komandų ir pilotų planus, būtent savaitgalis JAV paliko gilesnius prisiminimus. Dėl tų pačių permainingų oro sąlygų pamatėme tikrai įdomias lenktynes. Kartu su oru bei vandens kiekiu trasoje, keitėsi ir ekipų pajėgumas trasoje. Pradžioje ne vieną nustebino „Red Bull“ greitis, o vėliau, „Mercedes“ atstovams sugrįžus į rikiuotės priekį, „vėjo gūsis“ pergalę padovanojo L. Hamiltonui.
- Ką pavadintumėte šių metų įvykiu?
- Šiuo atveju būtų galima paminėti du įvykius. Pirmoje sezono pusėje savo prastu pasirodymu išsiskyrė po ilgos pertraukos vėl „Honda“ variklius naudojusi „McLaren“. Tačiau po vasaros pertraukos, kai britų nesėkmės jau daugeliui buvo tapusios įprastu reiškiniu, dėmesio centre atsidūrė savo politinius sugebėjimus nusprendusi pademonstruoti „Red Bull“ ir jos valdžios atstovai.
Žvelgiant iš sporto pusės, metų įvykiu būtų galima vadinti „Mercedes“ pasirodymą lenktynių trasose. Tačiau, kaip jau tapo įprasta „Formulėje-1“, politika paėmė viršų. Tad šiuo atveju lauro vainikus galime kabinti austrų dramos teatro „Red Bull“ atstovams.
- Kas nuvylė labiausiai?
- Prastas čempionato dalyvių pasiruošimas. Tai buvo antras sezonas, kai komandos naudojo V6 turbo variklius. Tačiau iš to ką pamatėme trasoje buvo galima pagalvoti, kad tiek komandoms, tiek motorų gamintojams tai buvo pirmieji metai, kai buvo naudojamos sudėtingos hibridinės technologijos. Prisiminkite lenktynes Australijoje. Kada paskutinį kartą matėme tokį byrančių bolidų šou?
Žinia, jog gamintojai šiemet viso sezono metus galės tobulinti variklius suteikė vilčių, kad matysime artimesnę kovą trasoje, mažiau gedimų. Tačiau įvyko priešingai. Sezonui dar net neįpusėjus, keičiami „Renault“ ir „Honda“ varikliai tapo tokiu pačiu įprastu reiškiniu, kaip ir „Mercedes“ pergalės.
Leidimas tobulinti variklius virto nemažai išlaidų pareikalavusiu žaidimu. „Ferrari“ turėjo daugiau tobulinimui skirtų taškų, tačiau situacija priekyje taip ir nepasikeitė. „Renault“ antroje metų pusėje ėmė tobulinti savo jėgainę, tačiau „Toro Rosso“ net neketino jos naudoti. Ją išbandžiusi „Red Bull“, jos atsisakė po vienerių lenktynių. „Honda“ išnaudojo turėtus taškus, tačiau japonų progreso daugelis taip ir nepastebėjo. Masinis variklių keitimas šiemet tikrai nesužavėjo.
- Kokį balą duotumėt šiam sezonui dešimtbalėje sistemoje?
- Šiemet pamatėme ir įdomių ir nuobodžių lenktynių. Tačiau situacija čempionate nelabai skyrėsi nuo tos, kurią matėme pernai. „Mercedes“ antrus metus iš eilės dominavo ir namo pasiėmė abu titulus. Tuo tarpu „Sidabrinių strėlių“ nesėkmės likučiai šiemet atiteko ne „Red Bull“, o „Ferrari“ ekipai.
„Manor“ prisikėlimas, „Sauber“ atstovų nuotykiai Australijos teismo salėse, „McLaren“ problemos, tuščios kalbos apie geresnį rytojų, „Red Bull“ grasinimai, „Mercedes“ pilotų santykiai. Įvykiai už trasos ribų nustelbė veiksmą lenktynių trasose. 6 balai.
- Ko tikėtis kitąmet?
- Po 2014 m. sezono turėjau vilties, kad šie metai bus įdomesni. Taip nebuvo. Tačiau viltis nemirė. Kaip sakoma: viskas kas turi pradžią, turi ir pabaigą. Kitais metais „Mercedes“ galbūt ir vėl sezoną užbaigs būdama pirmoje vietoje, tačiau kova dėl aukščiausių rezultatų tikrai turėtų būti atkaklesnė nei matėme šiemet. „Sidabrinėms strėlėms“ bus sunkiau judėti į priekį, tad kiek bus įdomus kitų metų sezonas nemažai priklausys nuo žiemos pertraukos metu „Ferrari“ atlikto darbo.
Žvelgiant toliau, įdomu bus stebėti „Red Bull“ bei „McLaren“ progresą. Dėmesio susilauks „Haas“ debiutas. Pirmieji amerikiečių žingsniai „Formulėje-1“ turėtų būti tikrai įdomesni nei HRT, „Caterham“ bei „Virgin“ kančios 2010 metais.
Už trasos ribų kurį laiką netils kalbos apie tai, kas „Mercedes“ bei „Ferrari“ ekipose pakeis Nico Rosbergą ir Kimį Raikkoneną. Antroje sezono pusėje greičiausiai išgirsime apie nenuvaldomai artėjančią Felipe Massos ir Jensono Buttono karjeros pabaigą.
„Red Bull“ turi tik metus galiojančią sutartį su „Renault“. Tad vėl neišvengsime pranešimų apie tai, jog austrai nori turėti geriausią jėgainę.
Toliau prasta finansine situacija bus nepatenkintos mažosios čempionato komandos. O F-1 senoliai, Bernie Ecclestone‘as ir Jeanas Todtas, vėl stos į kovą su variklių gamintojais.
> Spauskite čia ir balsuokite!


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983