A. Costa: „Ferrari“ komandoje sprendimus priima tik vienas žmogus

A. Costa: „Ferrari“ komandoje sprendimus priima tik vienas žmogus
logo 2014 Rugpjūčio 08 d. 06:55, Ferrari
2011 metų pavasarį po nesėkmingos sezono pradžios „Ferrari“ komandai iš techninio direktoriaus posto buvo atleistas Aldo Costa. Bet po kelių mėnesių jis buvo pakviestas dirbti į „Mercedes AMG“ komandą, kur ėmė vadovauti inžineriniam departamentui. Šiame sezone Braklyje sukurti bolidai laimėjo devynias lenktynes iš vienuolikos, tai nemažas ir italo inžinieriaus nuopelnas, tuo tarpu kai „Ferrari“ komanda yra gilioje krizėje. Interviu žinomam italų žurnalistui Leo Turini Aldo Costa svarsto apie dabartinę situaciją „Formulėje-1“ ir apie priežastis, kodėl „Ferrari“ atsidūrė sunkioje padėtyje.
A.Costa: „Dabar aš atostogauju ir laiką leidžiu gimtojoje Italijoje, Langirane. Iš profesionaliosios pusės, aš pergyvenu stebėtinai gerą laiką. Pasakyčiau netiesą, jeigu neigčiau, kad jaučiu malonius įspūdžius dėl nuveikto darbo. Šiuo metu „Mercedes“ komandoje dirba net 12 inžinierių italų. Aš pats juos susiradau, kai man „Mercedes“ pasiūlė vadovauti techniniam departamentui. Kai kas atėjo iš „Ferrari“, kitus pakviečiau iš karto po studijų universitetuose.
Galiu patvirtinti, kad „Mercedes“ komanda neišskiria nė vieno iš abiejų pilotų, kadangi tai neatitinka komandos interesų. Iš tiesų, komandoje labai griežta politika: jei du pilotai važiuoja maždaug vienodame lygyje ir kovoja tarpusavyje dėl pergalės beveik kiekvienose lenktynėse, mes turime jiems suteikti absoliučiai vienodas sąlygas. Kai dėl radijo ryšio informacijos per Vengrijos GP, tai turiu pripažinti, kad iš šalies mūsų raginimas praleisti kolegą į priekį atrodė prastai. Kita vertus, prašymas Lewisui buvo logiškas. Nico turėjo greitai stoti, jis važiavo greičiau, todėl komanda ir paprašė brito į priekį praleisti N. Rosbergą. Patikėkite, komanda neturėjo jokių blogų tikslų ar noro proteguoti kurį nors mūsų pilotą.
Dabar aš dirbu ties 2015 m. sezono bolidu, todėl šiemet daugiau nesirengiu vykti į kurį nors etapą. Geriausiu atveju, mane dar bus galima pamatyti Spa ar Monzos trasoje, bet dabar mano darbų prioritetas yra kitoks.
Man labai gaila, ką aš dabar matau „Ferrari“ komandoje. Aš pats esu kilęs iš Emilijos-Romanijos regiono ir dirbau komandoje, kuri Italijoje yra laikoma tikra legenda. Negaliu matyti, kaip tokia garsi komanda nusileido iki tokio žemo lygio, nors jie patys prieš kelis metus su manimi pasielgė ne pačiu elegantiškiausiu būdu. Aš žinau, kaip sunkiai ir įtemptai specialistai dirba Maranelle, todėl man labai gaila, kad jie atsidūrė sunkioje padėtyje. Pas mane liko labai daug draugų „Ferrari“ komandoje, todėl man nemalonu matyti juos kamuojančias problemas.
Nemanau, kad 2015 metų sezone „Ferrari“ taps rimtu konkurentu „Mercedes“ komandai, atrodo, kad daugiausiai mums pasipriešinti galės „Red Bull“ . Mat ši komanda labai greitai moka išspręsti problemas, jei su jomis susiduria. Kokios yra „Ferrari“ nuosmukio priežastys? Aš nepretenduoju į absoliučią tiesą ir galiu išreikšti tik savo nuomonę. Jie padarė labai rimtų strateginių klaidų Ir, žinoma, kadriniai sprendimai irgi dažnai buvo neteisingi.
Duosiu pavyzdį. 2008 m. mes kreipėmės į vadovybę su prašymu pastatyti naują aerodinaminį vamzdį, kadangi manėme, kad tai labai svarbu, norint išlikti konkurencingais. Išgirdome atsakymą, tai nėra visai svarbu. „Ferrari“ visus strateginius ir kadrinius sprendimus priima vienas žmogus – prezidentas Luka di Montedzemolo. Sprendimus jis vienas priiminėjo tada, kai komanda laimėdavo ir dabar jis juos priiminėja vienas. Viskas labai paprasta.
Aš netikiu, kad 2011 m. po Ispanijos GP būtent F. Alonso reikalavo mane atleisti iš darbo. Fernando yra labai puikus prie bolido vairo, tačiau aš iki šiol negaliu suprasti, koks tai žmogus realiame gyvenime. Man jis iki šiol išlieka didele mįsle. Dabar sklinda kalbos, kad jis gali pereiti į „Mercedes“ komandą, bet aš nesuprantu, kodėl L. Hamiltonas turėtų išeiti iš mūsų komandos?
Jamesas Allisonas? Aš susipažinau su juo dar tuomet, kai jis dirbo aerodinamikos skyriuje. Jis labai geras šios srities specialistas, bet aš nežinau, kiek jis yra geras technikos direktoriaus poste. Tikiuosi, kad jam viskas pavyks.
Nicholas Tombazis? Po mano atleidimo iš „Ferrari“ visi kalbėjo, kad aš varžau jo kūrybinę laisvę. Dabar jam suteikta absoliuti laisvė, bet iš rezultatų matome, kad jam nieko nepavyko.
Stefano Domenicali? Aš visai nepykstu ant jo, kartais mes net apsikeičiame tekstiniais pranešimais. Mūsų bendra praeitis yra susijusi su „Ferrari“, kaip ir Lucos Marmorini ir daugelio kitų praeitis. Ar aš sugrįšiu į „Ferrari“? Tiesą sakant, aš esu labai patenkintas dabartiniu savo darbu“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983