A. Cowellas: varžovai žino, kur reikia „pridėti”

A. Cowellas: varžovai žino, kur reikia „pridėti”
logo 2015 Vasario 15 d. 06:55, Mercedes AMG
Praėjusiame sezone „Mercedes“ jėgainė pelnytai buvo laikoma pačia geriausia – bolidai su vokiečių kompanijos jėgos agregatais laimėjo net 16 etapų iš 19-kos. „Mercedes AMG High Performance Powertrains“ vykdomasis direktorius Andy Cowellas papasakojo, dėl ko pavyko pasiekti tokio didelio pranašumo ir kuo naujoji jėgainė bus geresnė už pernykštę.
- 2014 metais „Mercedes“ neabejotinai turėjo patį geriausią jėgos agregatą. Ar gali jūsų varžovai iš „Ferrari“, „Renault“ ar „Honda“ jus pavyti šiame sezone?
- Reglamentas, fizikos bei chemijos dėsniai yra vienodi visiems, taigi visos komandos turi vienodus šansus. Aš nematau priežasčių, dėl ko mūsų varžovai negalėtų sukonstruoti lygiai tokią pat sėkmingą jėgainę kaip ir mūsų. Suprantama, kad mes irgi nestovime vietoje, bet kuo toliau jūs esate pasistūmėję šiame kūrybiniame procese, tuo sunkiau surasti šansų labai rimtam progresui. Iš kitos pusės, visi pamatėme, kad „Formulėje-1“ nėra ribų tobulumui. Labai ilgai buvo galvojama, kad atmosferiniai varikliai negali išvystyti daugiau kaip 14 000 apsukų per minutę, bet vėliau atsirado varikliai ir su 20 000 apsukų.
- Bet iš pradžių varžovai turi pavyti jus, nei pradėti galvoti, kaip išsiveržti į priekį...
- Taip, jie žino savo tikslus. Dėl skaičiavimų, kurie buvo atlikti GPS pagalba, jie žino, kuriose vietose mes juos labiausiai lenkiame – tai yra savotiškas mūsų konkurentų pranašumas. „Ferrari“ ir „Renault“ stengsis mus aplenkti tose srityse, kuriose mes esame pasiekę didžiausios pažangos. Tuo tarpu „Honda“ kol kas yra „tamsus arkliukas“, bet negalima abejoti japonų kompanijos sugebėjimais. Šiais metais mes toliau žengėme žingsnį į priekį, bet aš negaliu garantuoti, jog tas žingsnis buvo pakankamas lyginant su mūsų varžovais.
- Būta gandų, kad „Mercedes“ naująjį sezoną pradės su pernykšte jėgaine, o naują variklį parodys kiek vėliau. Kokia situacija yra iš tikrųjų?
- Mes sezoną pradėsime su nauja 2015 metų jėgaine. Jau per pirmuosius bandymus Jereze mūsų mašinoje buvo sumontuotas naujas variklis. O po 12 bandymų dienų mes nutarsime, kokius pakeitimus reikia įdiegti, kad pasiektumėme maksimalaus patikimumo per pirmąjį etapą Melburne. Toks yra mūsų tikslas, mes norime turėti kiek galima efektyvesnį jėgos agregatą. Jei viskas vyks pagal mūsų planą, tai sezono eigoje atliksime keletą atnaujinimų – reglamentas tai leidžia padaryti.
- Kaip jūs ruošiatės panaudoti sąlyginius balus jėgainės modernizavimui?
- Mes priimsime sprendimą priklausomai nuo mūsų jėgainės patikimumo.
- Kaip vertinate pakeitimus jėgos agregate 2015 metais?
- Galima būtų paminėti labai daug pakeitimų, remiantis mūsų patirtimi „Formulės-1“ lenktynėse, daugelį iš jų aš pavadinčiau revoliuciniais. Iš šalies to neįmanoma pamatyti, nes 90 proc. pakeitimų yra padaryta pačio variklio viduje.
- Kokioms sritims buvo skiriama daugiausiai dėmesio?
- Ne paslaptis, kad pernai mes turėjome kai kurių problemų su jėgainės patikimumu ir mes privalėjome ką nors padaryti. Turint galvoje tai, kad šiemet bus leista panaudoti per visą sezoną tik 4 jėgos agregatus vietoje penkių, užduotis dar labiau pasunkėjo. Labai daug kas priklausys nuo atskirų komponentų aušinimo sistemos efektyvumo.
- Šiais metais variklių gamintojai gali panaudoti 32 sąlyginius balus savo jėgainės modernizacijai. Ar tai yra daug?
- 32 sąlyginiai balai reiškia 48 proc. visų jėgos agregato detalių. Jei pažiūrėti, pavyzdžiui, į leidžiamų pakeisti vien variklio degimo kameros detalių, jau susidaro 2 sąlyginiai balai, o tai, aišku, kad yra daug.

- Hibridiniai jėgos agregatai yra naudojami tik vienerius metus, o Bernie Ecclestone'as jau reikalauja peržiūrėti Techninį reglamentą ir reikalavimus varikliams. Ką apie tai galvojate?
- Aš manau, kad dabartinės jėgainės nesunkiai gali pasiekti 1000 AG galią ir net daugiau, taip pat gali skambėti kur kas garsiau, o tam tereikia tik nuimti apribojimą degalų sąnaudoms. Antra vertus, mes galime ir neatsisakyti mažesnių degalų sąnaudų koncepcijos.„Formulės-1“ technologijų perdavimas serijinių automobilių gamybai yra labai svarbus, juk „Honda“ vien dėl to sugrįžo į F-1 pasaulio čempionatą...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983