A. Newey kritikuoja tobulinimo taškų sistemos atsisakymą

A. Newey kritikuoja tobulinimo taškų sistemos atsisakymą
logo 2016 Vasario 08 d. 06:55, Getty Images
Red Bull“ komandos technikos departamento direktoriaus Adriano Newey nuomone, atsisakius variklio tobulinimo taškų sistemos, kuri limitavo jėgos agregatų tobulinimo procesus, nuo 2017 metų sezono, dar gerokai išaugs komandų išlaidos ir padidės pirmaujančiųjų komandų – „Mercedes“ ir „Ferrari“ – pranašumas.
„Viskas labai paprasta: išlaidos dar padidės. – sakė A. Newey agentūrai „Reuters“. – Jei prisiminsime, apie ką ėjo kalba pirmuose techninės darbo grupės posėdžiuose ir pažiūrėti tų posėdžių protokolus (vykusius 2012-2013 metais), tai buvo kalbama, kad pirmaujantiems čempionate jėgainių tobulinimas bus įšaldytas, tuo tarpu atsiliekančios komandos gaus šansą toliau savo techniką modernizuoti. Tačiau to neįvyko.
Todėl dabar visa tai pavirto į nesąmoningą išlaidų didėjimą, stambūs jėgos agregatų gamintojai išleidžia tokias sumas, kad net verkti norisi ir aš manau, kad tokios kompanijos kaip „Renault“, kurios nenori investuoti tų pasakiškų pinigų, realiai supranta, kad jų atsilikimas nuo lyderių tik didės, o ne sumažės“.
Tikimybę, kad panaikinus tobulinimo taškus, jėgainės taps labiau vienodos pagal savo technines charakteristikas, A. Newey pavadino „nesąmone“ ir pridūrė, kad sutikę jėgos agregatų kainas privačioms komandoms sumažinti iki 12 mln. eurų (kai jų savikaina yra apie 25 mln.), jėgainių gamintojai užsitikrino sau balso viršenybės teisę sprendžiant bet kokius svarbius „Formulės-1“ klausimus. Tai reiškia, kad „Mercedes“ ir „Ferrari“ ir toliau galės viską spręsti taip, kad tai būtų naudinga tik jų gamyklinėms komandoms.
„Man atrodo labai keista, kad galiojant Techninio reglamento nuostatai, jog gamintojas privačioms komandoms privalo tiekti lygiai tokias pačias jėgaines kaip ir gamyklinėms savo komandoms, negalioja reikalavimas, kad šioms komandoms būtų tiekiama ir lygiai tokia pati programinė įranga. Vadinasi, apie jokią lygybę negali būti ir kalbos, – kalbėjo A. Newey. – Tačiau niekas dėl to nesiskundžia, kadangi jėgainių pirkėjus riboja jų kontraktų sąlygos“.
Kartu specialistas priminė, kad išimtimi buvo „Renault“ kompanija: „Jie visuomet visiems tiekė tiek vienodas jėgaines, tiek ir vienodą programinę įrangą – tiek privačioms komandoms, tiek ir gamyklinėms. Jei kalbėti apie ateitį, tai „Red Bull“ žinoma, ir toliau galės dirbti su „Renault“. Tačiau tik tokiu atveju, jei „Renault“ pagal savo išlaidas ir jėgos agregato modernizacijos tempą galės lygiuotis su pirmaujančiais gamintojais. Tačiau jei „Renault“ nenorės išleisti labai daug pinigų, jie negalės būti pakankamai konkurencingais“.
A. Newey priminė gerą pavyzdį iš „Formulės-1“ istorijos, kai septintajame dešimtmetyje „Lotus“ turėjo išskirtinę teisę naudoti itin pažangius „Cosworth DFV“ variklius, tačiau komandos vadovybė ir „Ford“, kuriai sporto interesai buvo aukščiau visko, sutiko, kad lygiai tokie pat varikliai būtų duodami ir kitiems pasaulio čempionato dalyviams vietoje to, kad viena komanda be problemų nugalėtų visose to meto varžybose.
„Labai gaila, bet dabar apie tokius santykius galima tik svajoti“, – sakė garsus konstruktorius, turėdamas galvoje tai, jog pernai „Mercedes“, „Ferrari“ ir „Honda“ atsisakė tiekti jėgainės „Red Bull“ ekipai, kai ši komanda ieškojo alternatyvos „Renault“ jėgos agregatams.
A. Newey yra įsitikinęs, kad esant dabartinėms sąlygoms, F-1 lenktynėse rezultatai iš esmės priklauso nuo jėgainės pajėgumo, tačiau didelio augimo galima pasiekti tik tada, kai komanda vienokiu ar kitokiu būdu gauna slaptą informaciją apie konkurentų technines paslaptis.
„Būtent taip buvo su „Ferrari“ praėjusiame sezone, kai prie italų komandos prisijungė
keletas buvusių „Mercedes“ inžinierių. Tik dėl jų žinių „Ferrari“ pavyko žengti didelį žingsnį į priekį ir smarkiai pagerinti jėgainės charakteristikas“, – pridūrė A. Newey.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794