A. Prostas: nedidelė privati komanda niekada netaps čempione

A. Prostas: nedidelė privati komanda niekada netaps čempione
logo 2015 Kovo 07 d. 06:55, Formula-E
„Formulės-1“ legenda Alainas Prostas kaip „Renault“ komanijos pasiuntinys apsilankė Ženevos automobilių salone ir atsakė į žurnalistų klausimus. Keturiskart F-1 pasaulio čempionas kalbėjo apie pilotų galimybes kovoti su „Mercedes“ komanda ir Fernando Alonso perspektyvas „McLaren-Honda“ ekipoje...
- Atrodo, kad „Renault“ svarsto galimybę sugrįžti į „Formulę-1“ kaip gamyklinė komanda. Ką apie tai manote?
- Tokia stambi kompanija kaip „Renault“ visuomet svarsto ir analizuoja situaciją, kad galėtų pasirinkti pačią geriausią strategiją, ypač jei kalba eina apie labai dideles investicijas, kokios yra reikalingos dalyvaujant „Formulės-1“ lenktynėse. Esu įsitikinęs, kad „Renault“ pasirinks patį geriausią variantą, kuris duotų grąžą investuotiems pinigams.
- Kokias išvadas galima padaryti po šių metų žiemos bandymų?
- Sunku daryti išvadas pagal testų rezultatus, nors jau šiandien yra akivaizdu, kad „Mercedes“ išsaugojo didelę persvarą. Varžovams per vienerius metus yra sunku atsikovoti tokį rimtą atsilikimą, kad galėtų su jais kovoti lygiomis. Akivaizdu, kad smarkiai pagerėjo „Ferrari“ jėgos agregatas. Jei kalbėti apie „Williams“, tai jie, regis, išliko tokiame pat lygyje, kokiame buvo ir 2014 metais. „Mercedes“ varikliai labai padės jiems kovoti su konkurentais, bet aš negalvoju, kad jie turi šansus nugalėti šiais metais. Jau Australijoje mes jau galėsime padaryti pirmąsias išvadas, bet pagal vienerias lenktynes yra labai sunku vertinti viso sezono rezultatus. Jei kalbėti apie „Red Bull“ komandą ir „Renault“ kaip jėgainių tiekėją, tai šiokia tokia pažanga yra pasiekta, bet kol kas labai sunku vertinti jėgainės patikimumą. Be to, kiti varžovai taip pat nestovi vietoje.
- Ar kuri nors komanda šiemet sugebės pasipriešinti „Mercedes“?
- Tai padaryti bus labai sunku, kadangi reglamentas beveik nepasikeitė, ypač jei kalbėti apie važiuoklę. Pernai „Mercedes“ visus kitus lenkė maždaug 1 sek. rate ir jei šiemet kam nors pavyks sumažinti atsilikimą bent iki 0,5 sek., tai bus jau labai gerai. Reikia pripažinti, kad „Mercedes“ per 2014 m. labai gerai padirbėjo, bet „Formulėje-1“ toli gražu ne viskas priklauso nuo bolido – labai svarbi važiuoklės, variklio ir lenktynininko sąveika. Čempionate yra labai puikių sportininkų, su kurias labai sunku kovoti.
- Ar čempionatas yra įdomus, nežiūrint į tai, kad dominuoja viena komanda?
- Taip, pernai visas lenktynes stebėti buvo įdomu, nes du pilotai vedė atkaklią kovą dėl čempiono titulo. Žinoma, jei jūs sergate už „Ferrari“ ar „Renault“, jums gali ir nepatikti, bet praėjusieji metai jau tapo „Formulės-1“ istorija, tuo laikotarpiu, kai dominavo tik viena komanda. Paprasčiausiai reikia pripažinti šį faktą. 2014 metais aš mačiau daug įdomių lenktynių. Suprantu, kad daugeliui sirgalių tai galėjo ir nepatikti, kad dėl titulo kovojo du vienos komandos nariai, kad nebuvo vieno piloto dominavimo, kaip tai būdavo Michaelio Schumacherio ir Sebastiano Vettelio laikais.
- Ką jūs manote apie Fernando Alonso avariją Barselonoje?
- Man apie ją yra žinoma tik tiek, kiek buvo parašyta spaudoje. Aš nežinau, kas ten atsitiko iš tikrųjų – apie tai žino gal tik keli žmonės. Situacija atrodo labai keistai, bet aš nenoriu daryti jokių išvadų ir spėlioti iš kavos tirščių... Šiandien yra svarbiausia, kad lenktynininkas yra sveikas.
- Ar galite palyginti pats save su Fernando? Jūs kaip ir ispanas, važiavote už „McLaren-Honda“ ir išėjote iš „Ferrari“ komandos...
- Ne. 1991 metais aš nepriiminėjau sprendimo išeiti iš „Ferrari“, o Fernando iš „Ferrari“ pasitraukė savo noru. Kai devintajame dešimtmetyje „Honda“ pradėjo bendradarbiauti su „McLaren“, jie jau turėjo labai konkurencingą variklį. Šiandien jiems tenka dirbti visai su kitokiomis technologijomis, todėl aš negalėčiau lyginti abiejų situacijų. „McLaren“ ir „Honda“ dar teks įveikti begales sunkumų, tam jiems prireiks daug laiko, kad jų bolidas galėtų kaip lygus kovoti su lyderiais. Jei esi jaunas, tai dar galima susidurti su tokiais iššūkiais, nes tenka išgyventi daug juodų dienų. Bet aš tikiuosi, kad F. Alonso pasieks sėkmės su „McLaren“ komanda, bet tai nebus lengva.
- Aš šiuolaikinė „Formulė-1“ jums patinka labiau nei ta, kai jūs pats lenktyniavote?
- Man labiau patinka senoji. Kai aš debiutavau F-1 pasaulio čempionate, pas mus praktiškai nebuvo jokių techninių apribojimų, bolidai nuolat tobulėdavo. Mes turėjome labai garsius V10 ir net V12 variklius, mano „Renault“ motoras 1983 metais išvystydavo net 1400 AG. Žinoma, kad eiti ta linkme buvo neįmanoma, reikėjo kažką keisti. Tačiau kartu yra daug dalykų, kurių aš šiandien visai nesuprantu. Aš nesuprantu, kodėl „Formulė-1“ pernai perėjo prie naujų hibridinių jėgainių. Suprantama, kad technologine prasme tai buvo žingsnis pirmyn, bet jis buvo labai brangus, nepamatuotas. Kita vertus, didžiajai sirgalių daliai techninė F-1 pusių yra visai neįdomi. Šiandien kartais susidaro įspūdis, kad lenktynininkas ne vairuoja sportinę mašiną, o „Playstation“. Reikia būti objektyviems ir pripažinti, kad jei „Formulė-1“ šiandien dar daugelį žiūrovų „užburia“, čempionate būtina kuo skubiau daug ką keisti.
- Kokiai komandai jūs norėtumėte vadovauti?
- Jei aš turėčiau pasirinkimą, tai neabejokite, kad aš pasirinkčiau „Mercedes“ vien todėl, kad noriu būti kartu su pačiais geriausiais... Žinoma, kad aš juokauju. Šiuolaikinėje „Formulėje-1“ sėkmės gali sulaukti tik labai didelis automobilių gamintojas, turintis labai rimtus finansus. Nedidelė privati komanda niekada netaps čempione – aš tai tikrai žinau.
- Kas taps F-1 pasaulio čempionu šiais metais?
- Spėju, kad šiemet kova dėl titulo vėl vyks tarp dviejų „Mercedes“ pilotų. Sunku pasakyti, kuris galiausiai nugalės, nes laukia labai ilgas sezonas. O dėl trečios vietos kovos Danielis Ricciardo ir Valterry Bottas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983