A. Prostas: nereikia duoti melagingų pažadų

A. Prostas: nereikia duoti melagingų pažadų
logo 2016 Vasario 12 d. 06:55, Formula-E
Interviu vokiečių „Auto Motor und Sport“ keturiskart F-1 pasaulio čempionas ir „Renault“ prekinio ženklo ambasadorius Alainas Prostas kalbėjo apie prancūzų gamyklinės komandos dalyvavimo „Formulės-1“ lenktynėse projekto ilgaamžiškumą...
- Ar iš tikrųjų „Formulei-1“ reikia hibridinių jėgos agregatų?
- Dar visai neseniai beveik visų gamintojų variklių charakterstikos buvo labai panašios ir visi jie tvirtino, jog praranda interesą lenktyniauti, nes neva „Formulėje-1“ negalima pademonstruoti naujausių technologijų, kurias būtų galima pritaikyti serijinėje automobilių pramonėje ir įrodyti savo mašinų variklių pranašumą prieš konkurentus.
Dabar visi skundžiasi, jog dominuoja viena „Mercedes“, bet jie objektyviai geriausiai susitvarkė su keltomis užduotimis ir pelnytai laimi varžybose. Elementaru, tačiau „Formulėje-1“ kai kam reikia išmokti pripažinti, kad varžovas yra stipresnis.
- Vadinasi, kalbos apie V8 motorų sugrąžinimą negali ir būti?
- Aš pažįstu ne vieną, kuris norėtų sugrįžti prie V8 variklių, bet tai būtų klaidingas kelias – „Formulei-1“ reikia naudoti pačias naujausias technologijas. Gali būti, jog reikėtų kompromiso tarp automobilių pramonės gigangtų interesų ir to, ko nori paprastas žiūrovas.
Todėl reikia naujų taisyklių ir ne vienoje srityje. Reikia naujos bendros koncepcijos, kuri apjungtų važiuoklę, variklį ir sportinį reglamentą. Dabar gi vieną savaitę mes ginčijamės dėl jėgainių, kitą – dėl padangų, trečią – dėl važiuoklės. Taip mes nieko nepasieksime. Reikia kovoti dėl naujos koncepcijos.
- Šiame sezone mes pamatysime jau trečią „Renault“ gamyklinės komandos reinkarnaciją. Koks bus skirtumas?
- Skirtumas tame, kad dabar komanda pirmą kartą turi visišką koncerno direktorių tarybos palaikymą. Visų pirma – prezidento Carloso Ghosno. Per komandos pristatymą mes galėjome matyti, koks dabar yra svarbus ryšys tarp koncerno ir komandos. Anksčiau to nebūdavo, net ir tais laikais, kai „Renault“ iškovodavo pasaulio čempiono titulus.
Pastaruosius du mėnesius aš labai rimtai ties tuo dirbau. Jei mes nebūtume sutarę dirbti viena kryptimi, tai šis projektas neturėtų prasmės. O dabar mes turime planą, kuris atitinkia visų „Renault“ padalinių interesus, viso koncerno marketingo politiką, yra loginis ryšys tarp sportinės programos ir serijinių automobilių gamybos.

- Ar šio plano tikslas – pergalė F-1 pasaulio čempionate?
- Pergalė nėra mums iškelta būtina sąlyga, bet po tam tikro laiko komanda tikrai privalo kovoti pirmose eilėse. To reikia, kad žmonės pasaulyje matytų: „Renault“ yra „top“ komanda. Jei, tarkime, „Mercedes“ ir „Audi“ pergalės yra būtina sąlyga jų įvaizdžiui, su kitkuo jie nesutinka, tai „Renault“ įvaizdžiui pergalė būtų kaip labai puiki papildoma priemonė.
- Kiek sudėtingas yra techninis iššūkis?
- Jis kur kas sunkesnis nei anksčiau, bet tai duoda papildomą stimulą. „Renault“ nori matyti itin rimtą hibridinių technologijų vystymą. Dėl regalmento ribojimo pavyti lyderius yra be galo sunku. Anksčiau, jei komanda pamatydavo problemą, su ja būdavo galima operatyviai susitvarkyti per bandymus iškart po lenktynių.
- Kiek ilgai „Renault“ sutinka laukti?
- Mes turime 9 metų planą. Visi supranta, kad šiemet mes dar negalėsime kovoti dėl aukščiausių vietų. Visi prisimena, kokia sudėtinga situacija „Lotus“ ekipoje buvo 2015 metais. Mums reikės labai daug ką padaryti, kad galėtumėme atsistoti ant kojų.
Niekam nereikia melagingų pažadų. Komandos vystymo procesas užtruks du ar net tris metus, todėl reikia apsišarvuoti kantrybe. Klausimas tame, ar mus supras spauda ir sirgaliai, todėl dabar su jais reikia ilgai ir nuoširdžiai dirbti.
- Kas šiais metais kovos dėl pasaulio čempiono titulo?
- Favoritu toliau pasiliks L. Hamiltonas, bet būtų labai malonu pamatyti itin atkaklią kovą tarp Lewiso ir Sebastiano Vettelio. Konkurencija tarp abiejų „Mercedes“ lenktynininkų bus labai įdomi po to, kai praėjusio sezono pabaigoje pamatėme puikią Nico Rosbergo sportinę formą. Bet L. Hamiltonas sezono pradžioje taip pat trokš pergalių. Pirmasis etapas Melburne bus labai svabus, jis atsakys į daugelį klausimų. Svarbiausias iš jų – ar „Ferrari“ pavys „Mercedes“? Aš manau, kad italų komanda jau visiškai likviduos buvusį greičio deficitą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983