Vakar
FIA pareikalavo detaliai išnagrinėti Jules Bianchi avariją Suzukoje. Keturis kartus pasaulio čempiono Alaino Prosto nuomone, avarija buvo ne tik tragiškai susiklosčiusių aplinkybių sutapimas, bet ir rimta klaida tų, kas dirbo trasoje.
A.Prostas: „Automobilių sporte dažnai kalba apie avarijas kaip apie nelaimingus atsitikimus, bet situacijoje Japonijoje viskas buvo ne taip – įvyko aiški klaida. Tai buvo ne lenktyninis incidentas, kadangi buvo išorinių faktorių.
Reikalo esmė visai ne evakuatoriuje, o problema kur kas gilesnė: traktorius neturėjo teisės būti galimoje pilotų išlėkimo iš trasos trajektorijoje, jei trasoje nėra saugos automobilio. Japonijoje saugos automobilis išvažiavo tik po Jules Bianchi avarijos. Tai labai rimta klaida. Kol kas aš nesu visiškai įsitikinęs, kieno tai buvo kaltė – ar lenktynių direkcijos, ar trasos maršalų, kurie dirbo tame posūkyje?
Visai įmanoma, kad traktorius buvo toje vietoje ir budėjo už apsauginių barjerų, o maršalai patys nusprendė kuo greičiau pašalinti A. Sutilo bolidą, nelaukdami vadovybės sprendimo. Reikia išsiaiškinti, kad panašūs dalykai nesikartotų. Visuomet yra svarbu kuo greičiau iš išlėkimo zonos pašalinti avariją patyrusią mašiną. Jei Jules būtų rėžęsis į A. Sutilo bolidą, jis galėjo patirti traumą, bet ne tokią sunkią kaip dabar. Avarijos įraše matyti, kaip vienas iš maršalų mojavo žalia vėliava. Tai reiškė, kad trasa yra laisva. Tačiau jis privalėjo stovėti bent 100 metrų toliau. Tai buvo maršalo klaida.
FIA ir lenktynių organizatorių darbas iki Suzukos įvykio būdavo be priekaištų. Daug metų galioja taisyklės, kad lenktynių rizika būtų minimali. Pasikeitė bolidai, trasos, todėl aš nekaltinčiau lenktynių vadovybės. Kartu negaliu patikėti, kad tai atsitiko būtent Suzukoje. Kad ir kokios sąlygos bebūtų, to negalima leisti. Trasos išorėje pastatyti kranai – tai, mano galva, vienintelis aspektas, kuris gali užtikrinti pilotų saugumą. Paskutiniais metais buvo keletas panašių situacijų, todėl jas buvo galima prognozuoti“.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).