Abu pretendentai neturi ko prarasti

Abu pretendentai neturi ko prarasti
logo 2014 Lapkričio 22 d. 06:55, Daimler
Prieš finalines lenktynes Abu Dabyje britų žurnalistas Jamesas Allenas svarsto apie galimas komandų taktikas Yas Marine trasoje...
Šiais metais Abu Dabyje bus sprendžiama, kas šiais metais taps F-1 pasaulio čempionu – Lewisas Hamiltonas ar Nico Robergas. Kiekvienas iš jų jau neturi ką prarasti, bet verta prisiminti, kad kai praėjusį kartą Abu Dabyje buvo sprendžiamas čempiono titulo likimas, vienu iš esminių pralaimėjimo faktoriumi buvo nesėkmingas strategijos pasirinkimas.
2010 metais, paskutinėse lenktynėse, kuomet buvo naudojamos „Bridgestone“ padangos „Formulėje-1“, kai labai anksti į trasą išvažiavo saugos automobilis, kai kurie pilotai labai anksti pasikeitė padangas ir su šiuo padangų komplektu važiavo iki pat finišo, „Ferrari“ irgi pakvietė F. Alonso į boksus, jis išvažiavo iškarto po šios grupės, nesugebėjo aplenkti ir prarado čempiono titulą.
Atsiradus DRS, lenkti tapo paprasčiau, nors ir dabar tai nėra visai paprasta, todėl strategijos faktorius suvaidins didelį vaidmenį per šio savaitgalio lenktynes.
Šių metų sezono finalinėse lenktynėse bus skiriami dvigubi taškai, todėl daug kas turi labai rimtų šansų pagerinti taškų kraitį, daugeliui jų jau nėra ką prarasti, todėl mes galime pamatyti daug rizikingų sprendimų ir nenuspėjamų rezultatų.
Abu Dabio lenktynės unikalios tuo, kad startuoja dieną – 17 val. vietos laiku, o finišuos jau saulei nusileidus. Asfalto temperatūros žemėjimas per lenktynių eigą turės įtakos padangų darbu ir strategijos pasirinkimui. Trasos konfigūracijoje yra šeši lėti posūkiai, kurie pravažiuojami mažesniu nei 100 km/h greičiu – daugiau jų yra tik Monake bei Singapūre. Asfaltas čia yra santykinai lygus.
Trasos ypatumai
Yas Marine. 55 ratai po 5,554 km = 305,355 km. 21 posūkis. Vidutinis greitis – 197 km/h. Aerodinamika reguliuojama vidutinei/aukštai prispaudžiamajai jėgai. Maksimalus greitis – 320 km/h su DRS ir 307 km/h – be jos. Su pilnai nuspaustu akseleratoriumi pilotas važiuoja 60 proc. rato. Degalų poreikis – vidutinis. Stabdžių dėvėjimasis – vidutinis. 12 stabdymo zonų. Stabdymas užtrunka 17 proc. rato. Pagal apkrovą stabdžiams ši trasa yra trečia ar ketvirta šių metų kalendoriuje. Laikas, reikalingas sustojimui atlikti – 23 sekundės. Lenkti Abu Dabyje yra sunkoka net su dviguba DRS zona.
Jėgų išsidėstymas
Abu Dabio GP yra finalinis 2014 m. F-1 pasaulio čempionato etapas. „Mercedes“ šiemet anksčiau laiko iškovojo Konstruktorių taurę, vienas iš šios komandos pilotų taip pat taps pasaulio čempionu. L. Hamiltonas šiemet jau laimėjo 10 etapų, N. Rosbergas – penkis. Vienintelis, kuris šiemet skynė pergales iš kitų komandų – Danielis Ricciardo, kuris turi 3 pergales. Iš penkių pastarųjų lenktynių Abu Dabyje tris laimėjo Sebastianas Vettelis, po vieną pergalę turi L. Hamiltonas ir K. Raikkonenas. L. Hamiltonas visada būdavo greitas Abu Dabyje – jis čia su kartus iškovojo „pole“ poziciją, laimėjo čia 2011 m. ir du kartus nebaigė lenktynių, pirmaudamas jose. O pernai L. Hamiltonas nusileido N. Rosbergui kvalifikacijoje.
Oro prognozė
Prognozės žada stabilų orą su šiek tiek žemesne nei 30 laipsnių temperatūra. Bet kadangi lenktynės finišuos vakare, iki to laiko temperatūra gali pažemėti iki 19 laipsnių šilumos. Kritulių nežadama.
Padangos ir kiti faktoriai
„Pirelli“ atveža į Abu Dabį minkštąsias (geltonas) ir superminkštąsias (raudonas) padangas. Tokie padangų mišiniai šiemet buvo naudojami jau penkis kartus – Monake, Kanadoje, Austrijoje, Vokietijoje ir Singapūre. Šiose penkiose lenktynėse buvo naudojamos pačios įvairiausios strategijos, bet vidutiniškai pilotai po du kartus stojo boksuose.
Lenktynių metu temperatūra žemės, asfaltas atauš, o tai leidžia pasirinkti kur kas ilgesnę atkarpą su tomis pačiomis padangomis prieš lenktynių pabaigą. Galimi patys įvairiausi strategijų variantai, tarp jų ir rizikingi – dvigubi taškai gali tai atpirkti.
Savaitgalio pradžioje ir kiekvieną rytą čia ant asfalto būna daug smėlio, po to situacija po truputį gerėja, todėl per kvalifikaciją labai svarbu pasirinkti geriausią bandymo laiką – su kiekvienu ratu trasa taps vis greitesnė.
Sustojimų laikas ir skaičius
Laukiama strategija – du sustojimai, maždaug 12 ir 32 rate – superminkštosios/minkštosios/minkštosios. Pernai komandos rinkosi tarp vieno ir dviejų sustojimų, bet dauguma pilotų du kartus keitėsi ratus. 2012 metais dauguma važiavo su vienu sustojimu, kadangi padangų dėvėjimasis pasirodė nedidelis. Abu Dabyje pilotai dažnai renkasi alternatyvius strategijos variantus, matyt, taip bus ir šiemet – dėl dvigubų taškų.
Su lenkimais Yas Marine bus labai nepaprasta, nežiūrint į dvigubą DRS zoną, todėl komandų strategams teks labai įdėmiai sekti tarpus tarp pilotų ir daryti viską, kad greiti pilotai po sustojimų neužstrigtų už lėtesnių sportininkų. Tam reikia sukaupti mažiausiai 22 sek. persvarą prieš keičiantis padangas.
Saugos automobilio tikimybė
Iš vienos pusės, 40 proc. saugos automobilio išvažiavimo tikimybė neatrodo labai didelė, bet iš kitos pusės, šis faktorius ne kartą jau turėjo lemiamą reikšmę. Per pastarąsias penkerias varžybas saugos automobilis pasirodė tris kartus, iš jų du kartus 2012 metais, o tai leido S. Vetteliui, startavusiam iš techninio aptarnavimo juostos , išsiveržti į priekį. Labai svarbu, kokiu metus saugos automobilis išvažiuoja į trasą, ypač jei tai sutampa su sustojimų boksuose banga.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983