Aiškėja 2008 m. Singapūro GP skandalo smulkmenos

Aiškėja 2008 m. Singapūro GP skandalo smulkmenos
logo 2009 Rugsėjo 09 d. 20:26, LAT Photographic
Britų „Autosport“ teigimu, galimo 2008 m. Singapūro GP lenktynių surežisavimo skandalo tyrime daugiausiai dėmesio skiriama vienam konkrečiam epizodui – varžybų dieną įvykusiam susitikimui tarp „Renault“ komandos vadovų ir lenktynininko.
Žurnalistų duomenimis, tuometinis šios ekipos pilotas Nelsonas Piquet paliudijo, kad minėto susitikimo metu komandos vadovas Flavio Briatore ir inžinerijos vadovas Patas Symondsas paprašė jo tyčia sudaužyti bolidą, siekiant suteikti pranašumą Fernando Alonso, vėliau laimėjusiam lenktynes. Sportininkas esą pažymėjo, kad taip pasielgė tikėdamasis, jog su juo dar vienam sezonui bus pratęsta sutartis.
Rašoma, kad brazilų lenktynininkas patvirtino, kad jį į šalį pasivedęs P. Symondsas liepė sudaužyti bolidą 13-ame arba 14-ame varžybų rate, po planuoto ispano apsilankymo boksuose, 17-ame trasos posūkyje, taip beveik garantuojant saugos automobilio fazę, nes šioje žiedo vietoje nebuvo kranų, kuriais būtų buvę galima greitai iškelti bolidą.
Italų „Autosprint“ teigimu, tyčinę avariją liudija ir bolido telemetrijos duomenys. Tvirtinama, kad paprastai išvažiuojant iš 17-ojo posūkio, imdavo prasisukti N. Piquet vairuojamo „Renault“ bolido galiniai ratai, dėl ko sportininkas visuomet būdavo priverstas kiek atleisti akceleratorių. Ištyrus surinktus duomenis, esą paaiškėjo, jog prieš pat avariją brazilas laikė pedalą nuspaustą nepaisydamas akivaizdžiai su keliu nesukimbančios galinės ašies.
Teigiama, kad „Renault“ komandos vadovai F. Briatore ir P. Symondsas jau išsiuntė savo paaiškinimus tyrimą atliekančiai Tarptautinei automobilių federacijai (FIA), taip pateikdami savo įvykių versiją. Pranešama, jog pats trišalio susitikimo faktas nėra neigiamas, tačiau F. Briatore atmeta, jog apskritai buvo kalbama apie avarijos sukėlimą, o P. Symondsas tvirtina, kad tokį galimą įvykių scenarijų pasiūlė pats N. Piquet.
„Esu Piquet šeimos reketo auka. Galiu patvirtinti, kad sekmadienio rytą buvau susitikęs su Piquet, tačiau apie tai tikrai nekalbėjome. Taip pat prisimenu, kad Piquet Singapūre buvo labai prastos psichologinės būklės. Be to, yra garso įrašai, kuriuose aišku, kad aš išreiškiau nusivylimą, ekranuose pamatęs Piquet avariją“, - žiniasklaidoje pateikiami tokie F. Briatore žodžiai.
„Tai tiesa, sekmadienio susitikimo su Piquet metu buvo iškelta mintis tyčia sukelti saugos automobilio pasirodymą trasoje, tačiau tai pasiūlė pats Piquet. Tai tebuvo pokalbis“, - taip cituojamas P. Symondsas.
Remdamasis savo šaltiniais, „Autosport“ teigia, jog skandalas prasidėjo liepos 26 d., paskutiniųjų N. Piquet lenktynių „Renault“ ekipoje metu, kai lenktynininko tėvas, triskart „Formulės-1“ čempionas Nelsonas Piquet, kreipėsi į FIA prezidentą Maxą Mosley, pranešdamas jam apie tariamus praėjusių metų įvykius.
Liepos 30 d., tvirtinama, N. Piquet jaunesnysis jau teikė parodymus FIA atstovams Paryžiuje, Prancūzijoje, taip pat davė informaciją išorės tyrėjams iš britų „Quest“ agentūros. Vėliau tyrimą atliekantys asmenys nuskrido į Belgiją, kur lenktynių savaitgalio metu apklausė „Renault“ komandos atstovus.
Galimo 2008 m. Singapūro GP lenktynių surežisavimo skandalas bus nagrinėjamas rugsėjo 21 d. vyksiančiame neeiliniame FIA Pasaulio autosporto tarybos (WMSC) posėdyje. „Renault“ komanda įtariama nesąžiningais veiksmais pakenkusi sporto įvaizdžiui. Galimos bausmės už tokį nusižengimą svyruoja nuo įspėjimo iki pašalinimo iš „Formulės-1“ čempionato.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794