Atvirkštinės strategijos pasiteisino

Atvirkštinės strategijos pasiteisino
logo 2014 Lapkričio 27 d. 06:55, Daimler
Britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Abu Dabio lenktynių rezultatams.
Finalinėse šių metų lenktynėse „Williams“ komanda panaudojo labai drąsią strategiją norėdama įveikti dominuojančią „Mercedes“ komandą, kol galiausiai Felipe Massa tik 2,5 sek. nusileido varžybas laimėjusiam Lewisui Hamiltonui. Bet ar galėjo Felipe laimėti lenktynes?
Labai įdomią strategiją naudojo Danielis Ricciardo, kuris finišavo ketvirtas po starto iš techninio aptarnavimo juostos ir Nico Hulkenbergas, kuris iš 12 vietos pakilo iki šeštos. Pabandysime išanalizuoti visą šią situaciją.
F. Massa ir L. Hamiltonas
Galutiniame protokole F. Massa užėmė antrąją vietą, 2,5 sek. nusileidęs lenktynių nugalėtojui – L. Hamiltonui – „Williams“ rizikavo, uždėję brazilui superminkštąsias padangas finalinei lenktynių atkarpai. Kiek buvo artimas pergalei F. Massa? Lenktynės Abu Dabyje yra unikalios tuo, kad joms artėjant į pabaigą, smarkiai krenta asfalto paviršiaus temperatūra, o tokiomis sąlygomis padangos turi išsaugoti efektyvumą. Todėl „Williams“ ryžosi uždėti superminkštąsias padangas, tikėdamiesi, kad padangos išliks geromis ilgiau nei lenktynių pradžioje. Iš tikrųjų, jei lyginti F. Massos padangų dėvėjimąsi varžybų pradžioje ir pabaigoje, tai skirtumas nebuvo jau toks didelis – tai viena iš priežasčių, kodėl planas nesuveikė.
Antra priežastis – pajutęs presingą, L. Hamiltonas truputį paspaudė, bet nevažiavo maksimaliai greitai – jis žinojo, kad N. Rosbergo bolide iškilo problemų dėl ERS, todėl bijojo tokio pat gedimo ant savo bolido.
Kai L. Hamiltonui pranešė, jog N. Rosbergas nustojo kovoti ir dėl DRS problemų, jis sumažino tempą. Iš dalies todėl, kad jis nenorėjo rizikuoti dėl bolido gedimo, be to, jau žinojo, kad titulas yra jo. Gali būti, kad jis tempą sumažino per daug smarkiai, padangų temperatūra sumažėjo ir išėjo iš optimalaus diapazono. Todėl jis net keletą kartų blokavo ratus, o vidutinė atkarpa išėjo ne tokia ilga, kaip planavo komanda.
Tuo metu „Williams“ jau žinojo, kad jiems yra garantuota trečia vieta Konstruktorių įskaitoje. Pamatę, kad Lewisas sumažino tempą, jie nusprendė surizikuoti, norėdami sezoną užbaigti pergale. Kai 31 rate L. Hamiltonas pasuko į boksus, F. Massa perėmė iniciatyvą ir pradėjo pirmauti lenktynėse. Tuo momentu buvo galima arba palikti tą patį padangų komplektą iki pat varžybų pabaigos, tokiu būdu priverčiant L. Hamiltoną lenkti Felipe trasoje, arba pasukti į boksus naujam superminkštųjų padangų komplektui, kurios buvo daug greitesnės.
Komanda paprašė L. Hamiltono atakuoti paskutinėje atkarpoje, jis pridėjo greičio ir važiavo ratus tokiu tempu, kokiu jam rekomendavo lenktynių inžinierius – komanda apskaičiavo F. Massos padangų dėvėjimosi tempą finaliniame etape. „Williams“ bandė atsikovoti atsilikimą, viską jie padarė teisingai, bet L. Hamiltonas kontroliavo situaciją.
Atvirkštinė D. Ricciardo ir N. Hulkenbergo strategija
Dar vienas įdomus momentas – atvirkštinės strategijos naudojimas, tai yra startas su kietesnėmis padangomis priešingai nei lyderiai, kurie lenktynes pradėjos su superminkštosiomis padangomis. Abu Dabyje tai buvo pasiteisinęs sprendimas. Kietesnės minkštosios padangos labiau tiko lenktynėms, o superminkštosiois labiau granuliavosi – ypač priekinė dešinė ir prarasdavo efektyvumą.
Po starto komandos norėjo kuo greičiau atsikratyti superminkštųjų padangų, bet kai kas per daug paskubėjo. „Ferrari“ padarė klaidą, pakvietusi F. Alonso į boksus jau 5 rate. Fernando daug prarado dėl ankstyvo sustojimo, be to jo bolido variklis veikė su mažesne nei įprasta galia – jo resursas jau ėjo į pabaigą. Gali būti, kad dėl komandos prestižo jie nenorėjo ant F. Alonso bolido montuoti šešto variklio, kaip tai padarė S. Vettelis dar Ostine, nors abu šie pilotai turėjo vienodas sąlygas po F. Alonso variklio gedimo Monzoje.
Daugelis sekmadienį norėjo naudoti atvirkštinę strategiją, įskaitant abu „Red Bull“ pilotus, kurie abu startavo iš boksų dėl šeštadienį anuliuotų jų rezultatų ir N. Hulkenbergą, kuris kvalifikacijoje buvo 12-tas. Per paskutines 6 varžybas Niko jau penktą kartą turėjo startuoti su kietesnėmis padangomis, didesne dalimi dėl to, kad „Force India“ nusileido varžovams pagal bolido modernizavimo tempus, todėl kvalifikacijose neužimdavo aukštų vietų. Abu Dabyje N. Hulkenbergas tiesiog puikiai važiavo per lenktynes, finišavo 6 vietoje ir, kaip D. Ricciardo, dar kartą pademonstravo labai gerą greitį tais momentais, kai tai yra būtina kartu kontroliuojant padangų (ypač galinių) būklę.
Greito bolido atvirkštinės strategijos naudojimo esmė yra ta, kad kur kas minkštesnės padangos nelabai leidžia atakuoti, kuomet yra pilnas benzino bakas, o su kietesnėmis padangomis galima nuvažiuoti pakankamai ilgą distanciją optimaliu tempu. Tokio plano silpnoji pusė yra ta, kad jis praranda prasmę, jei lenktynių pradžioje išvažiuoja saugos automobilis ir varžovai suka į boksus, kur atsikrato minkštųjų padangų. Taip, laikinai jie atsiduria priekyje, bet tai neduoda jokio pranašumo.
Keletas žodžių apie „Pirelli“
Baigiant strateginių apžvalgų apie šių metų sezono ciklą norisi pasakyti keletą žodžių apie „Pirelli“. Po 2013 metų krizės su padangų sprogimais ir labai rimtos kritikos iš pilotų pusės, italai labai puikiai susitvarkė su darbu 2014 metais. Taip, dar reikia pagerinti superminkštąsias ir lietaus padangas, reikia kažką daryti su pernelyg konservatyviu požiūriu, koks buvo Sočyje, bet viską apibendrinus, šiais metais „Pirelli“ padangos pridėjo lenktynėms nemažai žiūrimumo, nes mes matėme trasoje pačias įvairiausias jų naudojimo strategijas.
Abu Dabio trasos konfigūracija neleidžia itin įdomios kovos, bet šeštą kartą čia surengtos F-1 varžybos tapo pačiomis įdomiausiomis iš visų, o tai dar kartą sako, kad padangos lenktynėse yra labai svarbus faktorius. Komandos labai aktyviai eksperimentavo su įvairiausiomis strategijomis, bet tai tik pridėjo grožio lenktynėms, ypač tada, kai dominuodavo „Mercedes“. „Bridgestone“ padangų laikais nieko panašaus mes nematėme. Per paskutinius metus „Pirelli“ labai daug kas kritikavo, dažnai – pelnytai, bet paskutiniu metu jie užsitarnavo pozityvaus įvertinimo.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553