B. Ecclestone: “Formulė-1” kol kas nesikeis

B. Ecclestone: “Formulė-1” kol kas nesikeis
logo 2016 Lapkričio 05 d. 06:50, Red Bull/Getty Images
Bernie Ecclestone ir toliau užima „Formula One Group“ (FOG) vykdomojo direktoriaus postą, o savo interviu oficialiam pasaulio čempionato tinklapiui pasidalino mintimis apie tai, kas keisis atėjus naujam F-1 akcininkui – amerikiečių korporacijai „Liberty Media“.

- Daugelis sirgalių įvairiose pasaulio šalyse retoriška klausia: kur link juda „Formulė-1“. Beveik kiekvieną savaitę spaudoje atsiranda naujos pavardės, nuo kurių priklauso F-1 pasaulio čempionato ateitis. Ką jūs atsakysite sirgaliams?
- Galiu juos patikinti, kad kol kas mūsų kompanija FOG pasilieka tokia, kokia buvo iki šiol – jokių pasikeitimų nebus. Bet akcininkų sudėtis gali keistis, ir žmonės, kuris ateina į „Formulę-1“ dabar, gali būti labiau komerciškai orientuoti, nei CVC fondas. Štai taip.

- Jie kalbėsime apie komercinę F-1 pusę: „Liberty Media“ leidžia suprasti, kad jai skirs padidintą dėmesį, tarp kurių žada užsiimti lažybų verslu.
- Aš atkreipiau dėmesį į lažybų biznį 3 ar 4 metus atgal. CVC fonui priklauso kompanija „Sky Bet“ kuri yra labai svarbi D. Britanijos rinkoje. Bet galiausiai mes nusprendėme, kad tokia koncepcija mums netinka.

- Turint galvoje tai, kad atėjo nauji akcininkai, ar pamatysime mes pasikeitimus kitais metais?
- Ne.

- Vadinasi, kol galios dabartinė Susitarimo sutartis, viskas pasiliks kaip yra dabar.
- Taip. Mes turime sutartis su visomis komandomis ir jos pasiekia galioti. Bet, kaip įprasta, toliau vyksta derybos dėl komercinių susitarimų pratęsimo. Pažiūrėsime, kaip toliau vystysis įvykiai.

- Dabar komandos turi balso teisę. Ar bus mažinama komandų įtaka?
- Tai neturi jokios įtakos Susitarimo protokolui, čia reikia kalbėti apie Strateginę grupę, kurią aš surinkau, dėl to komandos turi garantuotą balso teisę. Ir su šia grupe nėra viskas taip paprasta: jėgainių gamintojai turi savo klientūrą, kuri nenori ginčytis su tiekėjais, todėl viskas išeina nelabai demokratiškai. Strateginė grupė ne visada yra nepriklausoma savo priimamais sprendimais.

- Sklando gandai, kad neaiškus Vokietijos GP etapo likimas, kad 2017 m. lenktynės ten gali neįvykti. Vokiečių komanda tris kartus paeiliui iškovojo Konstruktorių taurę, dabar „Formulėje-1“ lenktyniauja net 4 vokiečių pilotai, vienas iš jų realiai gali tapti pasaulio čempionu, tuo tarpu Vokietijos etapo perspektyva nėra aiški?
- Taip, kol kas nieko nenuspręsta. Bet mes pasistengsime, kad lenktynės ten įvyktų. Atrodo, kad organizatoriams nepavyksta padaryti etapo ekonomiškai pelningu. Vokiečių pusė nesugeba sumokėti mums už teises rengti etapą, nors mes iš jų imame kur kas mažiau nei iš kitų.

- Lyginant su kitais etapais?
- Visiškai teisingai. Taip yra nesąžininga lyginant su kitais europietiškais etapais. Mes stengiamės visiems išlaikyti vienodą kainą visur Europoje.

- Ar jūsų nestebina, kad Vokietija, tokia stabili valstybė, negali surasti tinkamo ekonominio modelio F-1 etapui surengti?
- Gali būti, kad jie visai nenori rengti F-1 lenktynių, Taip, tai labai keista, juk Vokietijos automobilių sporto istorijoje buvo ne vienas pasaulio čempionas, o ir dabar jie turi pasaulio čempionų komandą. Nežinau, ko jie dar nori...

- Jei kalbėsime apie vokiečių pasaulio čempionus, tai Sebastinas Vettelis dabar pergyvena ne patį geriausią savo karjeros etapą?
- Aš vis dar tikiuosi, kad „Ferrari“ vis dėlto susikaups ir pradės laimėti lenktynes.

- O ką jūs galvojate apie „Ferrari“ vidinę situaciją? Ar jiems reikia kažkokios pagalbos?
- Gali būti, kad Maurizio Arrivabene neužtenka geros paramos, kokią, pavyzdžiui, turi „Mercedes“ komandos vadovai iš koncerno vadovybės pusės. Jei jis turėtų tokią paramą, „Ferrari“ laimėtų lenktynes, aš tuo neabejoju. Aš taip pat tikiu, kad kitą sezoną mes pamatysime visai kitokią „Ferrari“

- Ar manote, kad 2017 metais dėl čempiono titulo galės kovoti net 3 komandos – „Mercedes“, „Red Bull“ ir „Ferrari“?
- Taip, tai tai, ką mes norime matyti. Nelabai norisi iš anksto žinoti, kas nugalės lenktynėse.
- Sugrįžkime prie S. Vettelio: ar jis, jūsų nuomone, „Ferrari“ komandoje turi tokią pačią įtaką, kokią turėjo Michaelis Schumacheris, kuris vienijo visą komandą aplink save?
- Ne. Kada aš įkalbėjau Jeaną Todtą važiuoti vadovauti „Ferrari“ ir važiuoti dirbti į Italiją – jam tai tikrai buvo rizika – tai grynai itališka komanda, ten su priešiškumu priima užsieniečius. Bet aš jiems pasakiau: kai jūs laimėsite čempionatą, kitą dieną pasakysite, kad Todto šeima yra kilusi iš ... Sicilijos. Dabar komandoje vėl ėmė dominuoti italai, jai vadovaujama itališku stiliumi. Aš nepavydžiu Maurizio, nenoriu būti jo vietoje.

- Atrodo, kad jūsų numylėtiniais pilotais dabar yra Lewisas Hamitonas ir Maxas Verstappenas. Kas jums juose patinka?
- Lewisas turi kažką ypatingo – tiek žmogiškuoju planu, tiek ir profesionaliuoju. Jis puikiai tvarkosi su viskuo. Mums reikėtų kokių šešių Lewisų. Maxas taip pat nori pakilti į pat aukščiausią lygį, jam reikia pergalių. Jis paprasčiausia užsiima tuo, kuo ir turėtų užsiiminėti – lenktyniauti, jis tam turi visas būtinas savybes. Jis yra tikras lenktynininkas. Visi kas lenktyniauja F-1, privalo kovoti su varžovais.

- Neseniai jūs pasiūlėte kai kuriose trasose pastatyti sienas, kurios turi pakeisti labai plačias išlėkimo zonas – ši idėja sukėlė labai audringas diskusijas?
- Iš tikrųjų aš pasakiau taip, kad šios sienos neleistų pilotams pažeisti trasos ribų, kad pilotai už jų neišvažinėtų. Dabar kai jie tai daro, teisėjams tenka aiškintis, ar tai buvo dėl kokių nors problemų, ar jie tik norėjo įgauti pranašumą, ar paprasčiausiai pilotas suklydo. Išeitų, kad reikia kliautis kažin kieno nuomone. Kai jūs tam turite 3 teisėjus, vadinasi, yra 3 skirtingos nuomonės: vienas reikalaus diskvalifikacijos, kitas – baudos, trečias sakys, kad nemato nieko blogo. Pati paprasčiausia išeitis būtų ties posūkiais pastatyti nedideles sieneles – išeitų, kad tai būtų 40 cm. aukščio baltosios linijos, kurių nevalia kirsti.

- Išeitų, kad jūsų žodžiai buvo ištraukti iš konteksto, nes komentatoriai sako, kad jūs „Formulę-1“ norite padaryti pavojinga?
- Per pastaruosius metus F-1 saugumui aš padariau daugiau nei kiti, įskaitant tai, kad visos trasose yra medicinos padaliniai, todėl šios diskusijos yra nevertos dėmesio. Aš nepadariau Monako trasos pavojinga – ji visada tokia buvo. Nei Singapūre, nei Baku taip pat nebuvo problemų. Atkreipkite dėmesį – niekas iš pilotų nesuskundžia šiomis trasomis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794