B. Ecclestone: “Garbės prezidentas? Aš nežinau, kas tai yra”

B. Ecclestone: “Garbės prezidentas? Aš nežinau, kas tai yra”
logo 2017 Kovo 20 d. 06:50, Red Bull/Getty Images
Kai į “Formulę-1” atėjo nauji šeimininkai, Bernie Ecclestone buvo priverstas atsisakyti čempionato vadybos vadovo posto – “Liberty Media” jam pasiūlė garbės prezidento pareigas. Bernie žodžiais, jis nesupranta, ką tai reiškia, bet kartu pripažino, kad 2017 metais jis ir toliau lankysis lenktynėse.
- Neseniai Flavio Briatore pateikė jums siurprizą, jūsų garbei surengęs iškilmes. Bet, kaip žinoma, jūs nesate didelis panašių ceremonijų šalininkas?
- Ne, man tai nelabai patinka, bet jie tai žinojo, todėl neįspėjo iš anksto. Net mano žmona tai laikė paslaptyje iki to momento, kol mes ten nenuvažiavome. Bet vakarėlio organizatoriai įdėjo labai daug pastangų ir aš jiems už tai dėkingas. Aš taip pat dėkingas tiems, kas ten atvažiavo, nes kai kurie atvyko iš tikrai labai toli. Kažkas iš Singapūro, ai ks iš Brazilijos, ir beje, tik vienai dienai, nes jau kitą dieną jie sugrįžo namo.
- Jūsų padėtis “Formulėje-1” dabar yra vadinama “garbės prezidentu”. Jūs esate linkęs su tuo susitaikyti?
- Aš nežinau, kas tai yra. Supratimo neturiu. Norėtųsi pažiūrėti kokias nors taisykles, gauti kokį nors paaiškinimą, kas įeina į mano pareigas, o kas – neįeina.
- Chase Carey’us, naujasis “Formulės-1” vykdomasis direktorius yra sakęs, kad jūsų gali prašyti teikti konsultacines paslaugas…
- Vienintelis dalykas, ko jis manęs paprašė, kadangi žino, kad aš šią savaitę skrendu į Braziliją, tai pakalbėti su šios šalies prezidentu ir įtikinti jį įdėti kokius nors pinigus į GP etapo surengimą, nes priešingu atveju yra rizika, kad mes šias lenktynes prarasime. Man nesinorėtų, kad taip atsitiktų, kadangi prieš 45 metus aš įdėjau labai daug pastangų, kad šis etapas atsirastų kalendoriuje ir tai ya geros lenktynės.
- Ar jūs gailitės dėl to, kad F-1 lenktynes eksportavote į tokias šalis, kaip Kinija ir Rusija. Juk pradedant nuo praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio stengėtės, kad būtų sulaužyta “geležinė uždanga”…
- Kai aš organizavau varžybas Vengrijoje 1986 metais, “geležinė uždanga” dar egzistavo, tada man faktiškai reikalų reikėjo turėti su KGB, bet man norėjosi išeiti už Vakarų Europos ribų, todėl, kad pasaulis vien ją neapsiribojo, jis yra kur kas didesnis. Mano galva, labai gerai, kad mes lenktynes organizuojame Sočyje ir Baku ir kitose panašiose vietose, suprantate? Pernai sezonas buvo net iš 21 etapo. Klausimą reikėtų kelti taip: jei šiose šalyse yra pasiruošę mokėti tokius pinigus, kaip ir europiečiai, ar mes ten rengsime lenktynes. Atsakymas vienareikšmiškai teigiamas. Šios šalys patenkintos kontraktais, kuriuos mes sudarėme ir mūsų susitarimai visus tenkina.
- Atrodo, kad naujieji čempionato savininkai tikisi, kad “Formulės-1” komandos taptų jų verslo partneriais, kad jie sutinka peržiūrėti prizinio pinigų fondo paskirstymą. Ar jums atrodo, kad “Ferrari” lengvai atsisakys savo bonusų, kurie sudaro 100 mln. JAV dolerių, o gal ir dar daugiau?
-
- Ne. Bet pabandykime išsiaiškinti, iš kur atsirado šie bonusai. Buvę čempionato savininkai – CVC fondas bandė “Formulės-1” akcija išvesti į atvirą vertybinių popierių biržą. Bet prieš tai jie norėjo garantijų, kad komandos pasiliks F-1 pasaulio čempionate. Kai mes pradėjome analizuoti situaciją ir svarstyti, kas iš komandų tikrai gali garantuoti savo dalyvavimą bent iki 2020 metų, tai dauguma komandų patvirtino savo įsipareigojimus dalyvauti ir buvo pasirengusios prisiimti tokius įsipareigojimus. Tačiau net nežiūrint į šiuos įsipareigojimus, jie jau po savaitės galėjo išeiti iš čempionato, pasakydami, kad neturi pinigų ir niekas nepasikeistų. O tam, kad stambios komandos iš tiesų prisiimtų tokius įsipareigojimus, jas reikėjo kažkaip paskatinti. Taip ir atsirado minėti bonusai. Šios komandos leido suprasti, kad jie tikisi kažkokio apdovanojimo ir tai buvo teisėta. Būtent taip viskas ir vyko.
- Kaip jūs manote, ar “Liberty Media” bus sunku išlaikyti komandas pasaulio čempionate. Kažkuriuo momentu buvo pastebima, kad jums taip pat kyla sunkumų šiuo klausimu, juk daugiau nei prie metus “Red Bull” grasino irgi pasitraukti. Ar sugebės naujieji savininkai išlaikyti dabartinę komandų sudėtį?
- Neseniai man kažkas pasakė, kad per visus “Formulės-1” egzistavimo metus iš čempionato pasitraukė daugiau nei 70 komandų – aš ne nepatikėjau tuo. Bet tai, regis, atitinka tikrovę. Nieko nėra amžino ir nieko negalima garantuoti. Jei kas nors stipriai įžeistų “Ferrari”, ši kompanija gali atsisveikinti su “Formule-1”. Taip pat negalima atmesti, kad “Mercedes” dar iškovos keletą titulų ir po to pasakys, kad jie savo darbą jau padarė ir išeina.
- Ar žadate lankytis lenktynėse šiais metais?
- Į mane kreipėsi ir pakvietė apsilankyti dauguma GP etapų organizatorių, todėl aš turiu apsispręsti. Tikėtina, kad aš atvažiuosiu į maždaug pusę etapų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794