B. Ecclestone‘as: 2016 m. gali būti pereita prie kitų variklių

B. Ecclestone‘as: 2016 m. gali būti pereita prie kitų variklių
logo 2014 Gruodžio 13 d. 06:55, Getty Images
Bernie Ecclestone‘as Londone susitiko su žurnalistais. Viena iš labiausiai aptariamų temų buvo galimos permainos F-1 reglamente varikliams nuo 2016 metų.
- Šiandien aš galiu atvirai statyti savo pinigus, kad kitais metais vėl laimės „Mercedes“ komanda, bet tai yra visai ne tai, ko reikia „Formulės-1“ bendruomenei. Aš noriu pasiūlyti sugrįžti prie atmosferinių motorų su kai kuriomis hibridinėmis sistemomis. Gamintojai juos galėtų pavadini „McLaren-Hybrid“, „Ferrari-Hybrid“ ir pan. , kad praneštų pasauliui apie jų naudojamas modernias technologijas.
Šiandien boliduose įrengtos hibridinės sistemos, bet apie tai mes beveik nieko nežinome. Tai kam juos tada reikėjo apskritai kurti? Manau, kad gamintojai neatsisakys naudoti atmosferinius variklius, kurių galia būtų apie 1000 AG – tai tas, ko mums reikia.
- O ar tai nepadidins finansinių išlaidų?
- Ne. Tam nereikia kurti variklių nuo visiško nulio.
- Ar „Renault ir „Honda“ su tuo sutiks? „Renault“ pirmieji pasiūlė pereiti prie turbininių V6 variklių, o „Honda“ sugrįžo todėl, jog pasikeitė reglamentas...
- Atvirai sakant, aš nežinau, kad jie sugrįžo būtent dėl to. Aš nežinau.
- „Mercedes“ irgi vargu ar sutiks pokyčiams. Juk jie įdėjo labai didelius pinigus, norėdami iškovoti čempiono vardą...
- Sprendimui priimti mes turime per Strateginę grupę.
- O ar FIA palaikys jūsų sprendimą? Esant šešiems balsams prieš?
- Jei likusieji iš 18 bus „už“, pasiūlymas bus patvirtintas balsų dauguma.
- Ar nesibaiminate, kad tuomet „Mercedes“ gali apskritai pabėgti iš „Formulės-1“?
- Jie tai padarys tada, kai nuspręs, kad tai yra būtina. Pernai mes ne vieną kartą matėme, kad automobilių gamintojai vadovaujasi vien tik savo planais. Beje, „Mercedes“ atveju aš būčiau labai nustebęs.
- Kada jūs norėtumėte matyti reglamento varikliams pakeitimus?
- Tikiuosi, kad nuo 2016 metų.
- Čempionate vėl dominuoja viena komanda, prieš tai buvo „Red Bull“...
- Ne visai taip. „Red Bull“ neturėjo tokio didelio pranašumo. Reglamentas nuolatos keitėsi, mes visą laiką sugalvodavome ką nors naujo. Bet šiandien jie nieko negali padaryti su tais motorais, kurie yra dabar naudojami.
- Iš dalies šios problemos yra susijusios su taisyklėmis, neleidžiančiomis „Renault“ bei „Ferrari“ naują sezoną pradėti lygiomis teisėmis su „Mercedes“...
- Būtent taip. Netyla ginčai dėl variklių tobulinimo, bet aš sakiau, kad „Mercedes“ pranašumas toliau išliks, jei palikti visiems vienodas taisykles. Vienintelis būdas dabar sureguliuoti situaciją – įšaldyti „Mercedes“ variklius, o kitiems leisti juos tobulinti reglamento rėmuose.
- Kokie varikliai galėtų būti naudojami 2016 m.? V8 ar V10?
- Tai yra jų reikalas.
- Ar jūs sugebėsite tuo įtikinti „Mercedes“?
- Tai būtų sunku padaryti, bet aš manau, kad mes visi privalome juos įtikinti. Jie turi sutikti patys.
- Ar jūs jų klausite?
- O ką jie galėtų atsakyti? „Mes laimime, priešininkai yra toli už mūsų – mes viskuo patenkinti“.
- Jūs stumsite šią idėją per Strateginę grupę, o mažoms komandoms pasakysite „taip jūs galite sutaupyti“?
- Gali būti, ypač FIA tokia mintis patiks.
- Bet Jeanas Todtas visada palaikė naujas hibridines jėgaines...
- Bet juk jis nenori, kad čempionate iš viso liktų tik 6 komandos. Beje, jei gamintojai susiprotės sumažinti jėgainių kainą komandoms-klientėms, problema išnyks automatiškai.
- Strateginė grupė rinksis į posėdį gruodžio 18 d. Ar jūs jau dabar kelsite klausimą apie reglamento naujoves?
- Gali būti, bet dar reikės išspręsti milijoną klausimų.
- O jei pavyks sumažinti variklių kainą komandoms-klientėms, reglamento keitimo būtinybė išnyks?
- Suprantama. Tada mes paliksime viską taip, kaip yra dabar. Mes jau pripratome prie to, kad „Formulė-1“ prarado jai būdingą garsą. Sesijos metu labai lengva susikalbėti, dabar mes vengiame kalbų tik per GP2 lenktynes.
- Ar jums dar rūpi bolidų garsas?
- Taip. Kaip ir etapų rengėjams, ir žiūrovams, atvažiuojantiems į lenktynes. Problema tame, kad kai mes kūrėme naujas taisykles dabartinėms jėgainėms, niekas negalvojo apie šalutinius reiškinius. M. Mosley manė, kad tai pritrauks daugiau automobilių gamybos koncernų.
- Bet atėjo tik „Honda“?
- Jie neįvardijo man būtent šios priežasties. Gali būti, kad jūs žinote daugiau už mane.
- Gali ateiti „Volkswagen“?
- Jie tai padaryti galėjo seniai, bet nedėjo tam pastangų.
- Tai kodėl tada „Honda“ sugrįžo?
- Todėl, kad jie visuomet buvo lenktynininkais, konkurentais. Sukurti naująją hibridinę jėgainę yra labai rimtas iššūkis inžinieriams, bet niekas iš anksto nežino, koks bus rezultatas.
- „Honda“ dirba stumdama į rinką paprastus hibridinius automobilius, o „Formulė-1“ jiems yra naujausių technologijų demonstravimas. Jei į F-1 sugrįš 1000 AG V8 ar V10 motorai, tai bus priešiška tam, ką jie daro rinkoje...
- Vieną dieną mes su vienu vyruku kalbėjome apie baletą. Aš juo visiškai nesidomiu, bet jis man sakė, kad jie negalvoja balerinų, šokančių ant kojų pirščiukų, apauti specialiais sportbačiais. Tai labai panašu su F-1. Mes dirbame pramogų sferoje ir turime stulbinti žiūrovų vaizduotę. „Formulė-1“ visada buvo tokia.
- Bet į paskutinį etapą Abu Dabyje atėjo 20 proc. žiūrovų daugiau nei jų būdavo anksčiau?
- Ar žinote, kodėl? Dėl dvigubų taškų, dėmesys rimtai išaugo, nes iki paskutinio rato niekas nežinojo, kas taps čempionu.
- Vadinasi, šią taisyklę reikia išsaugoti ir toliau?
- Aš norėčiau dvigubus taškus matyti per paskutinius tris etapus, mat jei vienas iš „Mercedes“ pilotų važiuos ryškiai geriau, čempiono vardas gali būti iškovotas labai anksti.
- Ar kelsite klausimą dėl dvigubų taškų per 3 paskutinius etapus?
- Ne, mes jau nutarėme jų visai atsisakyti.
- Daugelis mano, kad su dvigubais taškais šis sporas pakenkė sau, vietoj to, kad demonstruotų naujausias technologijas...
- Aš jau apie tai kalbėjau. Niekas nepasakė pasauliui, kokie puikūs varikliai yra pas mus naudojami. Manau, kad jų vieta yra ir kėbulinių automobilių varžybose.
- Bet „Mercedes“ ir „Honda“ jau naudoja šias technologijas serijinių automobilių gamyboje?
- Vieno iš gamintojų atstovas man pasakė, kad jie niekada nesugebės panaudoti tokio pat variklio serijinėje gamyboje.
- Kalba ne apie lygiai tokias pat technologijas, bet tas faktas, kad jie „Formulės-1“ varžyboms konstruoja būtent tokius bolidus, jiems tai padeda parduoti daugiau įprastinių automobilių...
- Nežinau. Žinoma, kad Konstruktorių taurė „Mercedes“ gamykloms davė daug reklamos.
- Naujojo Korėjos etapo atsiradimą kalendoriuje daugelis sieja su noru kitame sezone be baudos panaudoti penkis variklių komplektus...
- Ne, aš jau turiu kontraktą su jais.
- Ar manote, kad šis etapas įvyks?
- Greičiausia, kad – ne.
- Tai kam tada pasirašinėjote kontraktą?
- Tuo momentu tai atrodė labai patraukli idėja, bet kaip sakė vienas mano senas draugas – „sąlygos pasikeitė“. Mes turėjome įtraukti šį etapą į mūsų kalendorių, nes kitaip jie galėjo kelti pretenzijas.
- Tai jie pažeidė kontraktą?
- Taip, jie.
- Kodėl Korėjos etapo nebuvo išankstiniame preliminariame kalendoriuje?
- Bet kitos tikros versijos ir nebuvo. Aš sudarinėju kalendorių, keičiu datas, atsižvelgdamas į visus pageidavimus. Kai kas negali surengti lenktynių kokiu nors konkrečiu laiku, todėl, kad tądien yra jo bobutės gimimo diena.
- Ar jūsų nejaudina galima Europos Sąjungos įsikišimas į „Formulės-1“ reikalus? Jie gali įšaldyti visus kontraktus ir jūs nieko negalėsite padaryti?
- Pasirašydamos kontraktus, visos komandos žinojo, kas juose yra parašyta, todėl aš nematau nieko, kaip tai Europos Sąjunga gali paveikti.
- Ar nemanote pertvarkyti išmokų komandoms sistemos?
- Aš pasakiau komandoms, kad galiu nutraukti absoliučiai visus kontraktus ir mes vėl susėsime ir tarsimės viską iš naujo. Mes išmokame beveik 900 mln. JAV dolerių per metus, o kaip jie juos išleidžia, jau ne mano reikalas.
- Bet jūs daugiau mokate tiems, kas labai seniai dalyvauja čempionate...
- Taip, kaip ir pastaruosius 30 metų. „Ferrari“ gauna daugiau, kadangi jie dalyvauja nuo pat pradžios.
- Ar tai argumentuota priežastis?
- Argi ne? Manau, kad tai yra geriausias prekinis ženklas, kuris pas mus yra.
- Bet per trejus metus ši komanda net 3 kartus pakeitė vadovą...
- „Ferrari“ komandos praradimas mums būtų turėjęs labai rimtų pasekmių, nei tų, kurie pastaraisiais metais laimi taures, rezultatai čia neturi didelės įtakos. Nes visa tai ir šiandien yra vadinama „Ferrari“, jie dalyvauja kovoje. Įsivaizduokite prodiuserį, kuris turi „Rolling Stones“, nors jie šiandien ir ne taip skambiai dainuoja, kaip kitos roko grupės.
- Kodėl FIA šiemet ne taip aktyviai dalyvauja naujų taisyklių kūrime kaip tai būdavo ankstesniais metais?
- Jie pardavė šią savo teisė Strateginei grupei – mes jiems už tai mokame po 40 mln. dolerių per metus.
- Ar jūs esate įsitikinęs, kad FIA pardavė būtent teisę rašyti naujas taisykles?
- Ne, jie pardavė mums teisę sukurti naują grupę taip, kaip mes manome yra reikalinga. Mes išgelbėjome FIA tuo momentu, kai jie visai neturėjo pinigų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983