Barselonoje laukiama sudėtingų taktinių schemų

Barselonoje laukiama sudėtingų taktinių schemų
logo 2016 Gegužės 12 d. 06:55, Manor
Po sezono pradžios „Formulė-1“ sugrįžta į Europą ir ši lenktynių fazė šį savaitgalį prasidės Ispanijos GP etapu, kur mes pamatysime tiek didelį greitį, tiek ir sudėtingas taktines schemas, kurios lydėjo ir tris pirmuosius šio sezono etapus. Britų ekspertas Jamesas Allenas svarsto, ko galima tikėtis iš būsimųjų lenktynių Barselonoje.
Maxas Verstappenas dabar lenktyniaus už „Red Bull“ komandą, kur jis pakeitė Daniilą Kvyatą, taip pat yra ir daugiau įdomių temų aptarimui – kaip komandos taikys strategijas, kurios čia gali būti pačios įvairiausios.
Rusijos GP tapo išimtimi iš taisyklių, kadangi ten dėl Sočio asfalto labai lygios dangos galimų taktinių sprendimų variantų buvo minimaliai. Faktiškai tik du iš trijų „Pirelli“ pasiūlytų padangų variantų buvo efektyvūs šiose lenktynėse, dėl to komandos labai ilgą trasos atstumą važiavo su minkštosiomis padangomis.
Ispanijoje mes vėl pamatysime taktinę įvairovę, „Pirelli“ į Barseloną atveža minkštąsias, vidutines ir kietąsias padangas, iš kurių du paskutinieji čia būdavo naudojami ankstesniais metais. Labiausiai intriguojantis faktas, susijęs su šiais trimis padangų mišiniais, yra tas: kvalifikacijoje dauguma naudos minkštąsias padangas, kurios tikrai yra ne tos, kurioms prioritetą atiduos komandos sekmadienį.
Pilotai, patekę į kvalifikacijos finalą, turės startuoti su naudotomis minkštomis padangomis, kurios ilgai nelaikys, todėl pirmoji varžybų atkarpa bus labai trumpa ir padangas teks greitai pakeisti. Todėl taktinių variantų gali būti daugybė, net ir peletono viduryje: tie, kas pradės lenktynes žemiau 10 vietos, gaus šansą startuoti su kur kas kietesnėmis padangomis, kurios yra ilgaamžiškesnės, todėl tai leis jiems jau lenktynių pradžioje atsikovoti nemažai pozicijų.
Visa tai turėtų sukurti gana įdomią intrigą. Gali būti, kad kas nors panaudos visus tris padangų mišinius, kažkas pasirinks net 3 sustojimų taktiką, norėdami neprarasti greičio. Pagal duomenis, kurie buvo gauti per bandymus Barselonoje kovo mėnesį, skirtumas tarp minkštųjų ir vidutinių padangų yra 0,9-1,0 sek., o tarp vidutinių ir kietųjų – 0,5 sek.
Išeitų, kad kietosios padangos už minkštąsias yra 1,5 sek. lėtesnės, tačiau minkštosios labai greitai dėvisi. Sustojimo boksuose metu yra prarandamos 22 sek., todėl teoriškai su naujomis minkštosiomis padangomis galima nuvažiuoti atkarpą labai greitai ir kompensuoti praradimus, jei komandai pavyktų gerai suplanuoti sustojimą ir važiuoti tuščia trasa.
Lenktynės užtrunka 66 ratus, tuo tarpu vidutinių padangų gali užtekti 22 ratams, minkštųjų, tikriausiai, – 15 ratų ir tai tik arčiau varžybų pabaigos, kuomet bolidai bus lengvesni. Taigi, pirmajam sustojimui dešimtuko pilotams teks pasukti jau po 8-10 ratų.
„Mercedes“ dominavimas tęsiasi toliau – šios komandos pilotai rodo geriausius rezultatus absoliučiai visose sesijose, bet to čia laimėjo pastaruosius dvejus metus. „Ferrari“ Sočyje pristatė didelį paketą atnaujinimų, tarp jų – ir modernizuotą jėgos agregatą, iš viso tam jau išleido 8 žetonus. Tačiau nežiūrint į tai, „Mercedes“ yra daugmaž ankstesniame lygyje ir tai labai nervina italų komandą. Kita vertus, mes negalime žinoti, ką būtų galėjęs padaryti Sebastianas Vettelis Rusijoje, jei ne avarija pirmajame rate.
Prognozės sako, kad oras Barselonoje artėjantį savaitgalį bus nestabilus. Nors yra laukiama, kad varžybos įvyks sausu oru, tačiau treniruotės penktadienį gali įvykti per lietų, o tai gali atsiliepti komandų pasiruošimui kvalifikacijai ir didelė tikimybė, kad starto laukas lenktynėms bus labai neįprastas.
Nors modernizacijos tempai šiuo pasaulio čempionato laikotarpiu yra gana stabilūs, visos komandos kaip ir anksčiau šią Katalonijos trasą laiko savo naujų komponentų bandymų vieta. Kai kurie jau paskelbė, kad Barselonoje išbandys nemažus paketus savo mašinų atnaujinimų.
Pavyzdžiui, „Renault RS16“ turės naują galinį sparną, o ir priekinis bus atnaujintas, nors visą modernizavimo paketą komanda išbandys po šių lenktynių surengtuose bandymuose. Taip pat bus išbandyta nauja, „B“ jėgainės versija, kurios debiutas yra numatytas Kanadoje.
„Haas“ taip pat vėl bandys dirbti su nauju priekiniu sparnu, kuris buvo atvežtas į Rusiją, o Ispanijos etapui ruošia ir naują galinį sparną. Taip pat yra laukiama, jog „Force India“ bus atnaujinta tiek daug, kad tai bus matoma net iš išorės.
Praėjusių metų DTM pasaulio čempionas Pascalis Wehrleinas, kuris praėjusį savaitgalį viešėjo etape Hockenheime, žurnalistams pasakojo, kad ir „Manor“ komanda ruošia Barselonai keletą nedidelių naujienų, kurios turėtų jiems padėti dvikovoje su „Sauber“. Jo žodžiais, naujovės leistų jų važiuoklei geriau dirbti su „Pirelli“ padangomis.
Raktas į sėkmę Barselonoje bus geresnė starto pozicija. Iš 25 lenktynių šioje trasoje net 23 kartus laimėjo pilotas, startavęs iš pirmosios eilės – tai net 92 proc. rezultatas. Pagal šį rodiklį Katalonijos trasa pirmauja tarp trasų, kuriose vyko paskutiniai GP etapai.
Dviem atvejais pergalės atiteko lenktynininkui, kuris startavo iš antros eilės ir abu kartus tai buvo „Ferrari“ atstovai: 1996 m. Michaelis Schumacheris iškovojo čia savo pirmą garsiąją pergalę prie raudonojo bolido vairo, startavęs iš 3 vietos, o Fernando Alonso 2013 metais laimėjo, startavęs tik penktas.
Per pastaruosius devynerius metus Ispanijos GP etapą laimėjo 9 skirtingi pilotai – F. Massa, K. Raikkonenas, J. Buttonas. M. Webberis, S. Vettelis, P. Maldonado, F. Alonso, L. Hamiltonas ir N. Rosbergas. Labai tikėtina, kad šiais metais vėl nugalės kas nors iš „Mercedes“ lenktynininkų.
Jei viskas užsibaigs būtent taip, „Mercedes“ galės pakartoti „McLaren“ rekordą pagal pergalių skaičių, pasiektų paeiliui, kuris laikosi nuo 1988 metų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983