Bet koks jėgainių perdarymas yra išlaidų didinimas

Bet koks jėgainių perdarymas yra išlaidų didinimas
logo 2016 Balandžio 14 d. 06:55, Daimler
„Formulėje-1“ pastaruoju metu labai daug kalbama apie tai, jog čia naudojamos hibridinės jėgainės yra per daug sudėtingos ir itin brangios, o jų galingumą būtų galima padidinti, panaikinus dabar galiojančius degalų sąnaudų apribojimus. Yra svarstomos ir kitos galingumo didinimo idėjos, tačiau FIA variklių ekspertas Fabrice Lomas leidiniui „Auto Motor und Sport“ papasakojo, kad teoriškai tokie pakeitimai būtų įmanomi, bet praktiškai visa tai privestų prie dar didesnio išlaidų didinimo.
Šiuo metu F-1 naudojamų jėgos agregatų potencialas yra išnaudojamas ne visiškai, o jei į Techninį reglamentą įneštumėme kai kurias pataisas, tai teigiamai atsilieptų varžybų žiūrimumui, padaugėtų lenkimų, o taip pat galbūt tai leistų „Ferrari“, „Renault“ bei „Honda“ jėgainių gamintojams kažkiek sumažinti atsilikimą nuo „Mercedes“.
Bet štai kaip F. Lomas pakomentavo idėją atsisakyti masinio degalų sąnaudų ribojimo: „Tai gali privesti prie to, kad rato įveikimo laikas bus kur kas labiau išsimėtęs. Ypač per lenktynes, priklausomai nuo to, kiek mašina sunaudos degalų. Tada čempionate būtų labai greitos ir labai lėtos mašinos, todėl iškiltų didesnė rizika pavojingoms situacijoms. Be to, reikėtų gaminti kur kas galingesnius energijos kaupiklius, o tai jau yra rimtos išlaidos“.
Taip pat yra siūloma atsisakyti galios ribojimo, kurią duoda ERS sistema (dabar ji yra apie 163 AG) ir visiškai perduoti elektros energijos panaudojimo valdymą pačiam pilotui. Neva tada, priklausomai nuo baterijos įkrovimo lygio, būtų galima matyti kur kas dinamiškesnius lenkimus trasoje.
„Hibridinės jėgainės elektrinės dalies galios didinimas pareikalautų sukurti visiškai naujus elektros motorus. O tai kainuotų labai brangiai,“ – prieštaravo F. Lomas.

Viena iš pagrindinių konstrukcinių problemų, susijusi su jėgos agregatu, yra ta, jog būtina pasiekti labai tikslios visų jėgainės komponentų (vidaus degimo variklio, turbinos ir motoro-generatoriaus MGU-H) sąveikos ir jų darbo koordinavimo – o to pasiekti yra be galo sunku, tai ir yra bene pagrindinė užduotis, kurią privalo išspręsti komandos, norinčios pasivyti „Mercedes“. Teoriškai šią problemą išspręsti būtų galima, jei eitumėme ta kryptimi, kurią pasirinko „Porsche“ ištvermės lenktynėse – hibridinės jėgainės turi po dvi turbinas.
Viena iš turbinų dirba tam, kad būtų gerinama vidaus degimo variklio veikla, o antroji yra savotiškas motoras-generatorius MGU-H – tokia konstrukcija leidžia neprarasti daug galios. Kartu ten yra naudojami kintamos geometrijos turbokompresoriai, o tai leidžia pasiekti itin optimalaus jėgainės darbo priklausomai nuo apkrovų.
F. Lomo nuomone, tačiau ir tai nebūtų pats geriausias kelias: „Antroji turbina reikštų, jog bolidas pasunkėtų 10-20 kg ir tokiuose varikliuose padidėtų „turboduobės“ tikimybė. F-1 hibridinių jėgainių atveju dabar įpurškimo slėgis yra reguliuojamas, o kai dirbama žemomis variklio apsukomis, turbiną suka elektros motoras“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983