C. Abiteboulas: „Renault“ esminis faktorius - modernios technologijos

C. Abiteboulas: „Renault“ esminis faktorius - modernios technologijos
logo 2014 Gruodžio 30 d. 06:55, Caterham
Pastaruoju metu labai daug diskutuojama dėl to, kad būtina išspręsti labai brangių jėgos agregatų problemą. Christianas Horneris neseniai pareiškė, kad galima būtų naudoti kur kas paprastesnes technologijas, o Bernie Ecclestone‘as nori sugrąžinti senuosius atmosferinius V8 variklius, nes jie kainuoja kur kas mažiau.
Savo nuomonę britų žurnalistui Jamesui Allenui išsakė ir „Renault Sport“ vykdomasis direktorius Cirylas Abiteboulas, kuris perėjimą prie hibridinių jėgainių laiko labai svarbiu žingsniu „Formulėje-1“, kadangi jos yra kur kas efektyvesnės.
- Kiek svarbios „Renault“ koncernui yra technologijos, dabar naudojamos „Formulėje-1“ ir siekis palyginti smarkiai sumažinti degalų sunaudojimą šiuolaikinėse jėgainėse?
- Technologijos, orientuotos į ateitį yra esminis „Renault“ kompanijos strategijos faktorius, jei kalbėti apie sritis, susijusias su serijinių automobilių gamyba. Mes pripažįstame, kad automobilių gamintojai privalo rūpintis aplinkos apsauga, tačiau reikia neužmiršti ir nesugrįžtamų procesų, kurie dabar vyksta automobilių srityje. Todėl visi pirmiausiai privalo rūpintis degalų taupymu, tiksliau sakant, naujos technikos energetiniu efektyvumu.
Bet kaip efektyviai išnaudoti kiekvieną litrą degalų arba kiekvieną energijos džiaulį su minimaliais praradimais? Pastaraisiais metais mes matome perėjimą prie turbininių variklių su kur kas mažesniu variklio tūriu, kurie duoda tokią pačią galią su kur kas mažesnėmis sąnaudomis, todėl labai svarbiomis tampa elektrinės ir kitos technologijos, kurios kartu sumažina ir kenksmingųjų medžiagų išmetimą į atmosferą.
Visų pirma, naujasis „Formulės-1“ reglamentas ir perėjimas prie hibridinių jėgos agregatų leidžia mums bandyti ir tikrinti pačius naujausius techninius sprendimus, kurie atitinka dabartines tendencijas, o ateityje jie bus panaudoti gaminant serijinius automobilius.
Antra vertus, tokia efektyvi marketinginė platforma kaip „Formulė-1“ leidžia „stumti“ šias naujausias technologijas, greitinti jų panaudojimą globaliai ir parodo, kad tokios sąvokos kaip energijos taupymas ir dideli greičiai nėra priešiškos sąvokos, jos gali sugyventi drauge.
Šiame sezone „Formulės-1“ bolidai turėjo labai aukštas technines charakteristikas, tačiau kartu naudojo net 35 proc. mažiau benzino. Jei techninis reglamentas būtų pasilikęs be pakeitimų, mes negalėtumėme spręsti anksčiau išvardytų problemų per „Formulę-1“.
- „Renault“ koncernas taip pat aktyviai dalyvauja „Formulės-E“ programoje. Kaip jūs įsivaizduojate technologijų vystymą abiejose serijose ir ar ateityje įmanomas jų susijungimas į vieną?
- „Formulė-E“ yra kol kas pradinėje stadijoje, bet tai labai ambicingas projektas, jo organizatoriai nori palikti ryškų savo pėdsaką automobilių sporto istorijoje. Aišku, kad ateitis priklauso elektrinėms technologijoms ir mes stengiamės įgyti kuo daugiau patirties, dalyvaudami „Formulėje-E“. Mat ir ten, kaip ir F-1 yra didelė konkurencija.
Gali būti, kad vystantis technologijoms, mes pamatysime, jog „Formulė-E“ persipins su kitomis lenktynių serijomis, ne tik su „Formule-1“, gal net su ištvermės varžybomis. Mes jau mąstome apie tai, kaip pasiekti sinerginio efekto dirbant pačioms įvairiausioms techninėms grupėms, dalyvaujančioms skirtingose programose.
Bet jei kalbėti apie artimiausią ateitį, mano nuomone, „Formulė-E“ taps labai organišku priedu prie dabar egzistuojančių čempionatų. Kai ji išties įgaus pagreitį, bus įdomu pažiūrėti, kokių sirgalių grupių dėmesį ji turės ir palyginti su „Formule-1“, nes Renault“ privalo dirbti ten, kur yra mūsų klientai, kur yra didelė publika.
- Ar ateityje kuro elementai bus panaudojami automobilių sporte? Ar „Renault“ investuoja į šias technologijas?
- Kuro elementai yra ypatinga technologija, kuri leidžia gaminti elektros energiją betarpiškai automobilio sistemoms, dažniausiai naudojant vandenilį. Ši technologija yra tyrinėjama ir bandoma jau ne vienerius metus ir kelia labai didelį susidomėjimą. Pakankamai tolimoje perspektyvoje ši technologija gali būti panaudojama ir automobilių sporte, tačiau kol kas tai ne tas kelias, kuris mus labiausiai domina.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983