C. Abiteboulas: neverta atsisakyti šių variklių

C. Abiteboulas: neverta atsisakyti šių variklių
logo 2017 Gruodžio 04 d. 06:00, Caterham

Sezono pabaiga neblogai klostosi „Renault“ variklių gamintojams. „Red Bul“ mašinos su prancūziškais jėgos agregatais yra pakankamai konkurencingi ir net yra laimėję lenktynes, bet didelės problemos su turbina ir MGU-H Meksikoje ir Brazilijoje privedė prie didelio skaičiaus baudų.

Interviu vokiečių „Auto Motor und Sport“ žurnalui „Renault“ vykdomasis direktorius Cyrilas Abiteboulas kalbėjo apie sunkumus, kurių „Formulė-1“ laukia kitame sezone, kai leidžiamų jėgainių skaičius sumažės iki trijų  ir apie būtinybę išsaugoti dabar veikiantį variklių reglamentą...

  • Ką jūs galvojate apie naują variklių koncepciją po 2021 metų, pasiūlytą „Liberty Media“ ir FIA?
  • Iš esmės mums siūlo padaryti naują jėgos agregatą. Tai rimtas iššūkis – didelės investicijos, daugelio specialistų darbas. Sprendimus turi priimti direktorių tarybos, bet problema tame, kad mes nežinome, kokia bus „Formulė-1“ 2021 metais. Kai atrodys bolidas? Kokie bus biudžetiniai apribojimai? Kaip bus paskirstomos prizinės lėšos? Kol kas mes tik išgirdome variklių koncepciją, bet aptarti ją galėsime tik tada, kai sužinosime kitas sudedamąsias.
  • Ar „Renault“ turi prieštaravimų dėl pasiūlytos schemos?
  • Šioje koncepcijoje kol kas labai daug nežinomųjų. Atsisakysime mes „MGU-H, ar ne. Turiu pasakyti, kad dabartiniu momentu aš nekenčiu MGU-H, bet iki 2020 metų ši problema bus kontroliuojama. Mes žinome priežastis ir dar sezono pradžioje spėjome, kad paskutinėse lenktynėse mums bus nepaprasta. 2020 metais visų gamintojų jėgainės taps patikimomis ir suartės pagal produktyvumą. Tuo momentu jie bus pigesni nei šiandien – tiek gamintojams, tiek klientams. Bet vėliau visiems teks kurti naujus jėgos agregatus. Jei nebus papildomų apribojimų, jie gali kainuoti labai brangiai. Be to, vieni gamintojai padarys viską teisingai, o kiti padarys klaidų – ir čempionatas vėl bus padalintas į dvi stovyklas. Kai kurie vėl investuos beprotiškus pinigus ir tai atsilieps jų rezultatams. Iš tiesų, aš nematau priežasčių, kodėl reikėtų atsisakyti dabartinių jėgainių. Norint turėti stabilų sirgalių interesą, reikia stabilizuoti ir techninį reglamentą.
  • Bet jūs esate prieš standartizuotų detalių skaičiaus didinimą?
  • Viskas priklauso nuo to, kokie mazgai taps standartiniai. Kol kas mes to nežinome. „Renault“ yra automobilių gamintojas. Mūsų jėgos agregatuose yra naudojami mūsų techniniai sprendimai. Bet jei viskas bus standartizuota, tai kam reikalingi gamintojai? Dabar mes nežinome detalių, svarstymai tik prasideda. Mums reikia kur kas daugiau duomenų.
  • Kiek kainuoja sukurti visiškai naują variklį?
  • Apie 100 mln. eurų.
  • Bet jo tolimesnio tobulinimo kaina bus mažesnė, kadangi pats variklis bus paprastesnis?
  • Daug kas priklausytų nuo aplinkybių, nuo to, kiek ilgai atsipirkinės investicijos. Kuriant naują jėgainę per sąlyginai trumpą laiką reikės pritraukti labai daug specialistų. Vėliau juos visus teks atleisti. Tai yra socialinės pasekmės, nes daugelis praras darbą. Viskas ne taip jau paprasta. Jei mes paskelbsime, kad bus naudojamas unifikuotas priekinis sparnas, šimtai aerodinamikos specialistų praras darbą. Todėl reikia laiko ir labai apgalvoto plano.
  • Sąlyginių balų sistema jėgos agregatų tobulinimui yra atšaukta, tai negi jūs kiekvienais metais nekuriate vis naujos jėgainės?
  • Tai tiesa. Darbas vyksta nuolat, todėl 2021 metų sezonas man atrodo labai tolimas – iki to mums dar teks daug ką nuveikti. Be to, mes dabar net nežinome, kokia bus „Formulė-1“ 2021 metais. Aš turiu kitokį pasiūlymą. Palikime šiandieninius motorus ir palaipsniui keiskime reglamentą. Pavyzdžiui, nuo 2019 metų nuimkime galiojantį degalų suvartojimo ribojimą, o tai leistų pilotams atakuoti visų lenktynių metu. Galima padidinti apsukų skaičių, kad varikliai taptų garsesni. Galima būtų palaipsniui standartizuoti kai kuriuos mazgus, kad jėgos agregatai taptų pigesni tiek gamintojams, tiek ir jų klientams. Tam nereikia laukti 2021 metų. Šiandien jėgainės nėra idealios, bet ne tokios blogos, kaip atrodo.
  • Ar gali nepriklausomi gamintojai gaminti tokius variklius, kokius siūlo „Liberty Media“?
  • Jei FIA ir FOM galų gale nesugalvos maksimaliai supaprastinto ir unifikuoto jėgos agregato, tai privatūs gamintojai su tuo nesusitvarkys. Toks verslo planas suveiks tik tokiu atveju, jei projektą parems išorinės kompanijos arba automobilių gamintojas. Bet maksimaliai unifikuotas motoras nėra įdomus automobilių gamintojams. FIA ir FOM reikia užduoti klausimą: į ką nukreiptas naujas variklių reglamentas? Jei kalba eina apie naujo gamintojo pritraukimą, tai kodėl to gamintojo nepaklausus, ko jam reikia...
  • Šiuolaikiniai jėgos agregatai yra labai brangūs, todėl FIA kiekvienais metais mažina jų skaičių sezonui, bet efektas būna priešingas?
  • Aš neturiu sprendimo. Mes turime suprasti, kad leidžiamų jėgainių skaičiaus sumažinimas nuo keturių iki trijų priveda ne prie išlaidų sumažinimo, o jas tik padidino. Mums jau pasibaigusiame sezone nepavyko sutilpti į šiuos apribojimus. Be to, šie apribojimai pristabdys jėgainių modernizavimo procesą. 2018 metais bus leidžiama panaudoti tik tris jėgos agregatus per sezoną, o tai reiškia, kad visi trys motorai turi būti paruošti jau Melburno etapui. Mat jei Australijoje atsitiks kažkas ne taip, reikia turėti atsarginę jėgainę. Tolimesnis jos tobulinimas bus įmanomas tik tuo atveju, jei jūs iš anksto sutiksite su baudomis. Tai sulėtins skirtumo tarp atskirų jėgos agregatų gamintojų mažėjimą ir atves prie priešingo efekto - ne tokio, kokio mes tikėjomės. Gaila, bet gamintojai ir FIA jau seniai susitarė dėl tokios schemos ir dabar nieko negalima pakeisti. Be to, komandos, kurios dabar turi pranašumą – kaip „Mercedes“ ir „Ferrari“ – savanoriškai to niekada neatsisakys. Tai principinė mūsų sporto problema. Dažnai mes priimame sprendimus, negalvodami apie jų pasekmes.

 

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794