C. Horneris: jėgainių gamintojai privalo įvykdyti keturias sąlygas

C. Horneris: jėgainių gamintojai privalo įvykdyti keturias sąlygas
logo 2016 Balandžio 19 d. 07:15, Red Bull/Getty Images
„Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris pasidalijo mintimis apie artėjančius „Formulės-1“ taisyklių pakeitimus.
- Greitai turėtų būti patvirtintos reglamento nuo 2017 metų pataisos. Ar daug ką reikia pakeisti?
- Manau, kad tai būtų žingsnis teisinga linkme. Bolidai taptų greitesni, agresyvesni, juos būtų sudėtingiau valdyti. Mes juos kursime ne „nuo nulio“, bet jie gerokai skirtųsi nuo dabartinių, todėl ir lyderių tarpe galėtų būti permainų.
- Kodėl jūs mantote, kad naujas reglamentas pakeistų dabartinį jėgų išsidėstymą pasaulio čempionate?
- Tai vyksta nuolatos, jei taisyklės smarkiai keičiamos, nes vienos komandos greičiau suranda reikiamus sprendimus. „Mercedes“ komandai, turint galvoje jų dabartinę formą, tai būtų pirmas rimtas taisyklių pakeitimas. Kita vertus, tai būtų iššūkis visiems.
- Kaip vyksta derybos dėl jėgos agregatų reglamento?
- Neseniai aš kalbėjau, kad FIA prezidentas Jeanas Todtas yra numatęs 4 kryptis, pagal kurias jis laukia jėgainių gamintojų pasiūlymų. Tai yra jėgos agregatų kainos sumažinimas iki 12 mln. eurų nuo kitų metų, jėgainių prieinamumas klientams, galios skirtumo sumažinimas iki plius-minus 2 procentų ir variklio garso padidinimas. Bet kol kas nei vienas iš šių keturių klausimų nėra išspręstas. Manau, kad artimiausiame Strateginės grupės posėdyje mes labai rimtai apsvarstysime, kokių artimiausių žingsnių turi imtis FIA ir F-1 komercinių teisių valdytojas.
- Ar jūs mantoe, kad FIA turi kur kas aktyviau rodyti savo galią?
- Pirmiausia jie turi nuspręsti, ko jie patys nori. Pavyzdžiui, alternatyvių variklių idėja buvo atidėta dėl to, kad dabartiniai hibridinių jėgainių tiekėjai pasižadėjo įvykdyti minėtus 4 punktus, bet jei to nebus padaryta, FIA privalės imtis veiksmų – jei kaina nebus sumažinta, jėgainių galia nesuvienodinta, jos taps prieinamos kiekvienam norinčiam – vadinasi, sąlygos nebus įvykdytos.
- Bet „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas yra pasakęs, kad naujas taisykles teliko tik „ratifikuoti“...
- Matyt, kad jis kalbėjo apie senas taisykles, kurios bus patvirtintos, jei nebus susitarta dėl naujų. Buvo toks periodas, kai „Mercedes“ tempė laiką, o jėgainių gamintojų tarpe išliko situacija, kai jie pareikalavo „paslaugos už paslaugą“ – jiems reikia reglamento stabilumo artimiausiems 5 metams, dėl to jie sutinka nusileisti dėl kai kurių smulkmenų. Tačiau aš manau, kad jiems negalima nusileisti ir būtina išreikalauti minėtų 4 salygų įgyvendinimo.
- O jei ne, vadinasi FIA vėl pakels alternatyvių variklių klausimą?
- Taip. O kaip kitaip priversti juos sumažinti jėgos agregatų kainą? Bet dar svarbesne problema aš laikau jėgainių galios suvienodinimą ir per kelias savaites šio klausimo neišspręsi. Į šį klausimą reikia pažiūrėti plačiau – ar mūsų sportui yra geriau, kai viską kontroliuoja keli jėgos agregatų tiekėjai?..


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794