C. Horneris: kitąmet turėsime puikią pilotų porą

C. Horneris: kitąmet turėsime puikią pilotų porą
logo 2014 Gruodžio 04 d. 06:55, Getty Images
C. Horneris: kitąmet turėsime puikią pilotų porą
Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris mano, kad praėjęs sezonas buvo bene pats sunkiausias jų komandai ir yra įsitikinęs, kad 2015 metais situacija taps dar aštresnė.
- Galima pasakyti, kad pasibaigęs sezonas buvo pats sunkiausias per tuos metus, kai jūs vadovaujate „Red Bull“ komandai?
- Ir taip, ir ne. Aš manau, kad tai buvo patys sudėtingiausi metai. Jei prisiminti pastaruosius šešerius metus, tai vienu iš didžiausių komandos pasiekimų reikėtų laikyti tai, kad mes sugebėjome labai daug pasitempti lyginant su tuo, kokioje formoje mes buvome prieš 2014 m. sezoną. Per testus mes buvome nuvažiavę labai mažai ratų, o rezultatas – Konstruktorių taurėje užėmėme antrąją vietą ir buvome vienintele komanda, kuri kelis kartus sugebėjo įveikti „Mercedes“ ekipą. Mes juk laimėjome tris etapus ir daug kartų kilome ant podiumo. Turint galvoje, jog mes lyderiams nemažai nusileidžiame variklio galia, tai reikia laikyti labai didele sėkme.
- Su kuo buvo susijusios jūsų baimės prieš pat žiemos testų pabaigą?
- Mes nebuvome įsitikinę, kad per pirmąsias dvejas ar trejas lenktynes pasieksime finišą, mat pati ilgiausia serija, kurią mes sugebėjome įveikti per žiemos testus, buvo 10 ar 12 ratų, po kurių variklis arba sprogdavo, arba užsidegdavo. Tai buvo panašu į katastrofą – dar labiau tragiškų testų nebuvo net galima įsivaizduoti.
- Ir nors Danielio Ricciardo rezultatas Australijoje buvo anuliuotas, jo greitis per lenktynes įkvėpė komandą?
- Žinoma. Ne kartą būdavo, kad mūsų australų pilotas Melburne patirdavo didžiulį spaudimą važiuodamas prieš savo sirgalius, bet Danielis puikiai su viskuo susitvarkė. Startavęs iš pirmosios eilės, jis ramiai važiavo per visas lenktynes ir finišavo antras. Labai didelio presingo akivaizdoje jis padarė viską teisingai...
- Kokius tikslus dėl D. Ricciardo jūs puoselėjote sezono pradžioje? Kokios užduotys jam buvo keliamos?
- Žinoma, kad mes žinojome, jog australas yra labai greitas pilotas. Aš stebėjau jį dar nuo tų laikų, kai jis važiavo „Formulės-3“ čempionate, kaip jis dirbo mūsų komandos sudėtyje testų metu – jis visada atrodė puikiai. Manau, kad mes teturėjome tik vieną klausimą: kaip jis susidoros su tuo presingu, žinodamas, kad lenktyniauja vienoje komandoje su keturis kartus pasaulio čempionu. Ar jis sugebės susitvarkyti su situacija, jausdamas, kad jis jau yra „Red Bull“ komandos lenktynininkas, o tai savaime iššaukia padidintus reikalavimus. Tačiau jau po dviejų etapų visi klausimai išnyko ir D. Ricciardo rezultatai viršijo mūsų lūkesčius, o kartu ir jo paties.
- Suprantama, jog su D. Ricciardo yra susijusi komandos ateitis, bet su S. Vettelio išėjimu užsivertė labai didelis „Red Bull“ komandos istorijos lapas. Jei atsiminti viską, ko yra pasiekęs S. Vettelis, tai vienas iš svarbiausių pasiekimų yra tas, kad jūsų komanda sugebėjo išauginti būtent tokį lenktynininką?
- Manau, kad mes visi kartu pasiekėme neįtikėtinų rezultatų, o S. Vettelio nuopelnas yra labai didelis. Jis atnešė komandai pirmą pergalę, jis su mumis iškovojo pirmąjį čempiono titulą, o po to – dar tris, o tai, žinoma, mums leido pirmauti ir Konstruktorių taurės įskaitoje. Manau, kad dirbti su mumis yra malonumas, beje, ne vien trasoje, bet ir techninio aptarnavimo juostoje. Jis yra tikras darbininkas, jis sujudindavo visą komandą, o mes – jį. O tai padėdavo mums viską įvykdyti 100 proc.
- Ką galite pasakyti apie laiką, kokį pasirinko S. Vettelis išeiti iš komandos? Ar tai buvo tinkamas laikas tiek jam pačiam, tiek ir „Red Bull“ komandai, ar liūdna buvo su juo išsiskirti?
- Žinoma, kad Abu Dabyje mums visiems buvo šiek tiek liūdna, kai jis paskutinį kartą lenktyniavo už „Red Bull“ komandą. Bet kažkas man sako, kad laikas išėjimui pasirinktas gerai. Ir Sebastianui, kaip žinia, viskas susiklostė irgi sėkmingai. Gaila, kad jis išeina, bet mes džiaugiamės dėl jo, nes prieš jį atsiveria naujos įdomios perspektyvos. Mes žinome, kad D. Ricciardo yra fenomenalus pilotas, o su Daniilo Kvyato atėjimu mes gavome naują talentą, kurį aš galėčiau sulyginti su S. Vettelio.
- Ar manote, kad jei D. Ricciardo turėtų tokį greitą bolidą, kokį turėjo S. Vettelis ankstesniais metais, tai jis gali pasirodyti ne ką prasčiau?
- Manau, kad to yra neįmanoma nuspėti. Techninis reglamentas pasikeitė, bet sprendžiant iš rezultatų, mūsų komandoje dabar važiuoja vienas iš pačių geriausių pasaulio automobilių sporto lenktynininkų. Auga jo pasitikėjimas savimi, auga jo patirtis, tai matyti ir iš rezultatų. Manau, kad D. Kvyatas jį spaus, todėl mes kitais metais turėsime pačią geriausią pasaulyje pilotų porą. Viena tik problema – abu sportininkai turi vienodus vardus.
- Vadinasi, jūsų komandai iš esmės viskas prasideda iš naujo?
- Ne, manau tai yra evoliucija, o ne revoliucija. Kadangi komandoje dirba apie 700 žmonių, tai įvyko tik kažkokie kadriniai persistumdymai. Visos kitos permainos yra evoliucinio pobūdžio.
- Kitais metais jūs dirbsite su tuo pačiu variklio tiekėju – kaip manote, kokio progreso kitais metais gali pasiekti „Renault“?
- Mes labai glaudžiai bendradarbiaujame su „Renault“, o prancūzų motoristai eina teisinga kryptimi. Prie darbų atėjo nauji reikalingi specialistai, kurie tiksliai žino, ko jiems reikia pasiekti. Jei atvirai, jei jiems pavyks sumažinti atsilikimą nuo „Mercedes“ bent perpus, tai mums leistų pradėti labai rimtą kovą trasoje su pagrindiniu konkurentu.
- Ar buvo momentų, kai komanda labai rimtai svarstė, kad reikia keisti variklių tiekėją?
- Nebuvo. Viskas labai paprasta. Mes turime labai senus ryšius su „Renault“, kartu esame laimėje ne vienerias lenktynes. „Mercedes“ niekada nesutiks mūsų komandai tiekti savo variklius. „Ferrari“ atveju galima tikėtis tik kliento statuso ir būtų labai neteisinga taip greitai pamiršti tai, ko mes kartu su „Renault“ esame pasiekę per paskutinius 5 metus. Todėl mes nutarėme eiti pačiu sunkiausiu keliu ir dar glaudžiau bendradarbiauti su variklių tiekėjais.
- Kaip jūsų santykiai su jais pasikeis lyginant su šiais metais?
- Jie bus plėtojami ir dirbama kur kas glaudžiau. Šią vasarą įvyko didelės permainos „Renault Sport“ vadovybėje ir jos jau davė pozityvių rezultatų ir manau, kad „Red Bull“ turi pati sau prisiimti daugiau užduočių, susijusių su jėgos agregato tobulinimu. Tai tik dar geriau papildys darbą, kurį dirba prancūzų motoristai.
- Ką jūs manote apie grėsmę, kuri gali atsirasti iš „Honda“ variklių pusės. Ar „McLaren“ gali jūsų komandai kitais metais kelti realią grėsmę, ar tai, jūsų manymu, įvyks dar ne greitai?
- Manau, kad jaudintis dėl svetimų problemų yra tuščias reikalas. Mano užduotis yra rūpintis mūsų pačių problemomis ir sunkumais. Mūsų sportas turi vieną gerą bruožą: kas dvi savaite su sužinai, kokiam rezultatui tu esi pajėgus. Mes pasitikime savo jėgomis, pasitikime „Renault“ kaip variklių tiekėju, tikime, kad jiems pavyks išspręsti daugelį problemų, su kuriomis mes susidūrėme pasibaigusiame sezone. Manau, kad vietoj to, kad rūpintis kitų pasiekimais, geriau yra susikoncentruoti į kovą su „Mercedes“ komanda kitą sezoną.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794