C. Horneris: viską būtina iš esmės pakeisti

C. Horneris: viską būtina iš esmės pakeisti
logo 2015 Birželio 23 d. 06:55, Getty Images
Kalbėdamas apie Austrijos GP rezultatus, „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris pasakojo apie bendradarbiavimą su „Renault“, apie pasiūlymą pereiti prie „Ferrari“ jėgainių, o taip pat pakomentavo naujausią komandos savininko Dietricho Mateschitzo pasisakymą...
- Turint galvoje kvalifikacijos rezultatus, ar jūs esate patenkintas praėjusių lenktynių rezultatais?
- Sprendžiant pagal mūsų išankstines prognozes, esant palankoms sąlygoms, mes turėjome uždirbti pusantro taško... (juokiasi). Taigi, iš principo, mes užduotį įvykdėme. Iš tikrųjų, Danielis Ricciardo visai gerai atrodė per lenktynes. Jis startavo su kietesnėmis minkštosiomis padangomis, kurios yra apie sekunde lėtesnės už superminkštąsias. Be to, jam reikėjo atlikti 5 sek. baudą stovint boksuose, kol mechanikai pradėjo keisti padangas. Jei ne tai, australas galėjo finišuoti 9 vietoje. Visa tai susumavus, Danielis visa neblogai pasirodė Spielberge.
Kalbant apie Daniilą Kvyatą, tai jis puikiai startavo. Beje, starte buvo kilusi sumaištis: M. Ericssonas nepajudėjo iš vietos, tai privertė S. Perezą kažką daryti, norint išvengti susidūrimo ir labai gaila, kad D. Kvyatas turėjo kontaktą su meksikiečiu. Galiausiai nukentėjo priekinis sparnas, kurio dalis galiausiai pateko po bolidu ir pažeidė dugną. Rezultatas – smarkiai sumažėjo prispaudžiamoji mašinos jėga. Po to jis atsidūrė dar vienoje nemalonioje situacijoje, kuomet reikėjo sukti ratus tikintis, kad pas ką nors iškils problemų. Taigi, lenktynės rusui susiklostė labai nesėkmingai.
- Kanadoje D. Ricciardo buvo labai susirūpinęs savo mašinos problemomis. Ar jūs Austrijoje pakeitėte nustatymus ir Danieliui sugrįžo pasitikėjimas savo jėgomis?
- Lenktynių Spielberge metu buvo matyti, kad jam yra komfortiška bolide. Kai dėl Monrealio, tai buvo daugiau išimtis nei taisyklė, bet Austrijoje viskas susitvarkė.
- „Ferrari“ prezidentas Sergio Marchionne sekmadienį pasakė, kad „Ferrari“ yra pasiruošę tiekti jėgaines „Red Bull“ komandai. Kaip jūs tai pakomentuosite?
- Visų pirma, mes turime galiojantį kontraktą su „Renault“, kuris baigsis tik kitų metų pabaigoje. Sergio pasielgė garbingai, pasiūlęs mums jėgaines. Tikiuosi, kad jis žurnalistams nepapasakojo, kokiomis sąlygomis jis siūlo mums variklius, bet tai labai dosnus pasiūlymas.
- Ką paskutinis etapas sako apie šiuolaikinę „Formulę-1“. Sklando labai daug kalbų apie būtinybę keisti taisykles...
- „Formulė-1“ turi milžinišką auditoriją visame pasaulyje. Man regis, mes privalome geriau dirbti su tuo, kas yra šiandien. Bolidai turi būti sunkiau valdomi, o varžymasis trasose – kur kas aštresnis nei dabar, nes to dabar nėra.
Sklando labai daug kalbų apie tai, kad viskas iš esmės turi pasikeisti nuo 2017 metų sezono, bet, mano galva, daugelio naujovių reikia kur kas anksčiau. Reikia kažką daryti, kad žiūrovai ir komandos žinotų, kokios naujovės mūsų laukia, reikia supaprastinti daugelį taisyklių. Neteisinga, kad iki šeštadienio 22 valandos niekas nežino, kokia bus startinė lentelė. Papildomos baudos per lenktynes ir pravažiavimai per techninio aptarnavimo juostą – išsiaiškinti viską yra sudėtinga pačioms komandoms, jau nekalbant apie žiūrovus. Viską reikia supaprastinti, sugrįžti prie „Formulės-1“ esmės.
- Ar sutinkate su tuo, kad šiandien labai mažai galimybių pilotui parodyti savo talentą trasoje?
- Manau, kad taip. Šiuolaikinius bolidus labai lengva vairuoti. Nematyti, jog pilotai prie vairo dirbtų taip intensyviai kaip anksčiau. Dabar niekas nesiskundžia skausmais kakle po lenktynių. Mes turime priversti pilotus patirti kuo didesnius fizinius krūvius, manau, kad ir jie patys to nori. Jie nori, kad bolidus būtų sunkiau valdyti, tada lenktynės taps įdomesnės.
- Ką šia prasme reikėtų padaryti kuo greičiau?
- Iš esmės mes kalbame apie pakeitimus nuo 2017 metų. Visi pripažįsta, kad lenktynės turi būti įdomesnės ir mes stengiamės tai padaryti. Komandos neturi įsikibti į tai, ką jos laiko savo stipriosiomis ir silpnosiomis pusėmis – visi privalo kažkurioje vietoje nusileisti vardan bendrų interesų, kad gautumėme kur kas kokybiškesnį produktą.
- Pakalbėkime apie „Renault“ – ar matyti pažangos požymių?
- „Renault“ kompanijos specialistai dirba labai intensyviai. Aš užjaučiu jų motoristus, kuriems tenka dirbti F-1 trasose, kadangi jiems tenka visa kritikos ugnis. Bet su visais šiais žmonėmis mes bendradarbiaujame jau 7 ar 8 metus. Mes kartu laimėjome ne vieną etapą. Jie nepatenkinti dabartine situacija. Žinoma, už uždarų durų bazėje Prancūzijoje vyksta labai rimtas darbas ir kelios artimiausios savaitės parodys, kurią reikia pasirinkti vystymosi kryptį.
- Jūs daug kalbate apie tai, kas turi pasikeisti nuo 2017 metų sezono, bet kaip reikalai atrodo dabar? Naujų taisyklių paketas turi būti paruoštas iki kito vasario, belieka tik 8 mėnesiai, o jūs nežinote, nuo ko reikia pradėti. Kaip jūs bandysite pasiekti savo tikslų?
- Jūs visi gerai žinote, kad Strateginė grupė pateko į aklavietę. Aš visada kalbėjau ir dar kartą pakartosiu: reikia, kad F-1 komercinių teisių valdytojas ir FIA nutartų, kaip turi atrodyti „Formulė-1“, o po to sprendimus pasiūlytų komandoms ir pasakyti, kad produktas turėtų būti štai toks. Taisyklės bus tokios, o jūs galvokite, ar norite dalyvauti.
- Anksčiau jūs įeidavote į įvairiausias darbo grupes, o dabar gal jau neturite noro?
- Sportinės grupės darbo rezultatas yra baudos, kurias mes pamatėme Austrijos etape ir viskas išėjo per daug sudėtingai. Techninės grupės darbo rezultatas – dabartinės jėginės. Aš manau, kad šias grupes laikas panaikinti, paruošti galutinį produktą ir jį pristatyti komandoms. Gali būti, jog reikia visai nepriklausomo eksperto , tokio, kuris niekur nedalyvauja. Reikia ko nors panašaus į Rossą Brawną, kuris supranta šį sportą ir jo sudėtingumą. Jis turi parašyti, koks turi būti bolidas ir naujas Techninis reglamentas.
Iš tikrųjų, „Red Bull“ ir dar keletas komandų buvo prieš dabar galiojantį jėgos agregatų reglamentą, kadangi abejojome, ar tai yra teisinga mūsų sporto vystymosi kryptis. Labai gaila, kai jūs inžinieriams leidžiate kurti taisykles be aiškių nuostatų, kurios apribotų finansus galutiniam produktui ir jie sugalvoja patį sudėtingiausią variantą. Man regis, mes visi šiuo klausimu nuėjome per toli. Dabar laikas sugrįžti prie bazinių modelių.
- Dietrichas Mateschitzas ne kartą kritikavo taisykles ir „Renault“ kompaniją. Ar tai buvo eilinė kritika, ar rimtas grasinimas pasitraukti?
- D. Mateschitzas ne taip dažnai duoda interviu. Visa tai, ką jis pasakė, yra tai, ką jis man yra minėjęs per visus šiuos metus. Nereikia kažkaip kitaip interpretuoti jo žodžių, jis visada kalba tai, ką galvoja. Būtent taip jis mato dabartinę situaciją. Galiausiai jis yra sirgalius, būtent dėl to myli šį sportą ir tiki „Formulės-1“ ateitimi, jo gyvenime F-1 yra labai svarbi ir rinkodaros prasme svari jo kompanijai. Aš kalbu ne tik apie bendradarbiavimą su „Red Bull“, bet ir apie buvusius santykius su „Sauber, apie jaunimo pilotų programą, apie viską, kas buvo pastaruosius 20 metų.
Man atrodo, kad yra rizika „Formulei-1“, jei tokie žmonės kaip Dietrichas pradeda jausti nusivylimą. Tai kelia didelį pavojų, nes mums svarbu, kad F-1 dalyvautų būtent tokie žmonės. Problema tame, kad jis vadovauja didelei tarptautinei kompanijai, juk „Red Bull“ egzistuoja visai ne dėl „Formulės-1“. Tai yra visai ne „Williams“ ar „McLaren“. Jei „Formulė-1“ jam neduos tinkamos grąžos, jis, žinoma, pradės uždavinėti nepatogius klausimus. Jis nėra pririštas prie F-1. Jei jį jaudina bloga padėtis, jei kyla klausimų apie reglamentus, jis pagalvoja apie savo dviejų komandų ateitį čia.

- Iš pradžių jėgainių tobulinimas buvo uždraustas, „Renault“ atsiliko nuo konkurentų, bet dabar motoristams davė daugiau laisvės. Ar tai yra teisinga politika, kuomet du variklių tiekėjai pasirodė ęsą nekonkurencingi?
- Nemanau, kad „Formulė-1“ turi leisti „Renault“ ir „Honda“ kompanijoms atsidurti panašioje situacijoje. Naujasis „Honda“ kompanijos prezidentas buvo atvažiavęs į Austriją ir nemanau, kad liko patenkintas tuo, ką pamatė. Kai dėl „Renault“, tai nemanau, kad jie bus patenkinti gaunamomis baudomis ir kartu jaus malonumą dalyvaudami šiame sporte.
- Vadinasi, jūs norite, kad variklių tiekėjams būtų duota dar daugiau laisvės?
- Mes turime išanalizuoti tokios situacijos variantus ir galimybes. Nesupraskite manęs neteisingai. Mane dažnai laiko žmogumi, kuris kritikuoja „Mercedes“ už tai, kad jie puikiai atliko savo darbą. Jie geriausiai interpretavo dabartines taisykles ir geriausiai padarė visus namų darbus. Bet yra neleistina, kad kiti variklių tiekėjai atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje. Juk mums reikia, jog jie visi dalyvautų F-1 čempionate ir tiektų visoms komandoms geras jėgaines.
- Ar jūs žadate keisti variklių tiekėją?
- Mes turime galiojančią sutartį su „Renault“.
- Bet neseniai jūs kalbėjote, kad bet kokią sutartį galima nutraukti. Be to, pati „Red Bull“ grasina pasitraukti iš čempionato...
- Kol kas tai neįeina į D. Mateschitzo planus.
- Ką galvojate apie apie Kimio ir Fernando avariją Spielberge?
- Turint galvoje kampą, kokiu įvyko šis incidentas, Kimis buvo gerai apsaugotas. Tuo momentu aš pagalvojau, ar galėjo būti apsauga dar efektyvesnė, bet man pasirodė, kad šoninės panelės gerai atliko savo funkciją. Svarbiausia, kad abu pilotai visiškai nenukentėjo.
- Dar sugrįžkime prie jėgos agregatų. Kaip manote, kada „Renault“ išnaudos leidžiamus sąlyginius balus?
- Jei realiai žiūrėti į aplinkybes, tai įvyks po vasaros pertraukos, kadangi dabar mašinose stovinčios jėgainės yra apskaičiuotos artimiausioms kelioms lenktynėms.
- Ar iš karto po atostogų?
- Kol kas „Renault“ neišnaudojo turimų balų. Aš manau, kad kai mes gausime kitą jėgos agregatų partiją, ji jau bus modernizuotos versijos.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794