C. Whitingas: mūsų sportas yra labai sudėtingas

C. Whitingas: mūsų sportas yra labai sudėtingas
logo 2016 Liepos 30 d. 13:10, Red Bull/Getty Images
Hockenheime FIA F-1 lenktynių direktorius Charlie Whitingas surengė spaudos konferenciją, kurioje pakomentavo paskutinės Strateginės grupės susitikimo rezultatus...
- Jau visi žino, kad Strateginėje grupėje nutarta „Halo“ sistemos įvedimą atidėti iki 2018 metų...
- Taip, FIA šiuo atveju nutarė remtis standartine sprendimų priėmimo procedūra. Pagrindinė priežastis ta, kad iki šiol tik keturi pilotai yra išbandę „Halo“, jie tenuvažiavo tik 4 ratus. Mes manome, kad tai yra neobjektyvu – mums reikia kur kas daugiau duomenų apie šią sistemą. Reikia laiko ir daugiau padirbėti su „Halo“ – būtų idealu, jei ją išbandytų visi pilotai. Tai ir paaiškinama, kodėl sprendimas atidėtas iki 2018 m.
- Ar nėra baimės dėl tokios situacijos: 2017 metais gali įvykti baisi avarija, kurios būtų galima išvengti, jei „Halo“ būtų įdiegta?
- Mes kalbėjome ir apie tai, bet nutarėme, jog būtų klaidinga diegti panašius sprendimus jau nuo pat kito sezono pradžios, kai mes nesame įsitikinę, ar nebūtų rimtų matomumo problemų. Mums reikia naujų sistemos bandymų – visi sutiko, jog tai bus geriausias sprendimas dabar.
- Pakalbėkime apie naujas F-1 taisyklių pataisas: visos jos turi pereiti standartines suderinimo procedūras ir ar pakaks tik paprasto jų išaiškinimo?
- Pradėkime nuo radijo ryšio pokalbių ribojimų palengvinimo. Šiuo atveju mes visada vadovavomės 27.1 taisyklių punktu, kuris kalba apie pagalbą pilotui. Nutarėme, kad geriau duoti daugiau laisvės, o jei visi radijo pokalbiai bus pasiekiami eteryje, tai žiūrovai gaus kur kas daugiau informacijos.
Kai dėl trasos ribų paisymo, tai kai kas siūlė, kad mes turime pilotams duoti daugiau laisvės. Man atrodo, jog tai yra neteisinga – reikia tęsti daryti tai, ką darome. Mano asmeninis tikslas – priversti visus pilotus paisyti trasos ribų ir mes ta padarysime.
Kai kuriose trasose yra problemų su keletu posūkių ir mes palaipsniui jas sprendžiame. Man regis, Vokietijoje su pirmu posūkiu tokia pati situacija kaip ir Vengrijoje su 4 ir 11 posūkiais. Jei šiandien pilotas išvažiavo iš trasos ribų, tai rytoj jis privalo būti kur kas atsargesnis.
Kai dėl staro paskui saugos automobilį, tai mes suderinome tolimesnę strategiją ir tam reikia pakoreguoti taisykles. Sprendžiant iš visko, visi su tuo sutinka.
Situacijoje su raudonomis vėliavomis – tas pats. Taisyklės turi būti pakoreguotos. Mes viską jau suderinome ir dabar taisyklės turi būti patvirtintos.
- Vadinasi, kad dalis jų įsigalios jau šį savaitgalį?
- Taip.
- Sugrįžkime prie „Halo“. Sakėte, kad bandymų buvo nepakankamai. Nuo to laiko, kai mes apie „Halo“ išgirdome iki šiol praėjo net 11 etapų. Per tą laiką buvo nuvažiuoti tik 4 ratai, kodėl tiek mažai?
- Komandos pačios turi priimti tokius sprendimus. Mes negalėjome įtakoti, kad ši sistema būtų naudojama su šiuolaikiniai bolidais. Kartais iškildavo problemų. Pavyzdžiui, „Red Bull“ pasakė, kad su „Halo“ negali nuvažiuoti daugiau kaip dviejų ratų – ši sistema, pasak jų, ribojo oro patekimą į viršutinį ortakį, taip pažeisdama variklio ir pavarų dėžės aušinimo sistemą.
Mes norime padaryti taip, kad kiekvienas pilotas detaliai išstudijuotų šią sistemą – dirbtų bent vieną treniruotę ištisai. Tai leistų mums judėti pirmyn, kad mes nuturėtumėme problemų, kurių vėliau negalėtumėme ištaisyti.
- Sklinda kalbos apie iš bolido korpuso išstumiamą „Halo“ sistemą. Ar būtų sunku tokią idėją realizuoti techniškai? Kiek laiko tam prireiktų?
- Aš jau mačiau techninius duomenis – kažkas atsiuntė informaciją apie tokį projektą, bet man atrodo, kad jis būtų nepraktiškas. Neįsivaizduoju, kaip greitai tokia sistema galėtų sureaguoti vienoje ar kitoje avarinėje situacijoje. Pilotui kartais nepakanka laiko nuspausti vieną ar kitą mygtuką, o sensoriai negali aprėpti absoliučiai visų galimų variantų, kad tokia sistema būtų laiku aktyvuota. Todėl aš abejoju, kad šis variantas galėtų būti realizuotas.
Ateitis priklauso „Halo“. Kaip žinote, buvo surengta nemažai tyrimų ir ji pasirodė pati efektyviausia. Mes turime ruoštis pačiam blogiausiam scenarijui. Manau, kad būtų beprasmiškai visai jos atsisakyti ir ieškoti ko nors visiškai naujo, nes tam būtų prarasti dar 3 metai tyrimams.
- „Halo“ būtų struktūrinis bolido elementas. Kaip ji būtų integruota?
- Taip, „Halo“ taptų struktūriniu mašinos elementu. Aš manau, kad komandos jau projektavo mašiną su tokia sistema, bet tiksliai nežinojo, ar ji tikrai bus naudojama. Dabar visi žino, kad ji atsiras nuo 2018 metų ir jau gali spręsti esminius klausimus, žinodami, kad bus naujas elementas, sveriantis 9 kg.
- Ar žadama šią sistemą koreguoti, norint pagerinti priešpriešinę piloto apsaugą? O kas laukia „Aeroscreen“ sistemos?
- Šiuo momentu mes turime „Halo“, bet gali atsirasti kokia nors papildoma apsauga. Pavyzdžiui, jei pavyktų perdaryti „Aeroscreen“, kad būtų sukurta daugiau erdvės aplink piloto galvą – o būtent tai dabar trukdo vystyti šią sistemą – tai įmanoma, kad ateityje būtų galima judėti būtent šia kryptimi.
Man atrodo, kad mums pirmiausia reikia išsiaiškinti su matomumo problema – tai kol kas nežinomas faktorius. Mes turime įsitikinti, kad ji netrukdys matomumui. Bet aš spėju, kad „Aeroscreen“ duotų didesnę apsaugą nei „Halo“.
- O kas bus su „Halo“, jei bolidas apsivers ir užsidegs?
- Analizavome ir tokį variantą. Mes manome, kad maršalai trasose dirba pakankamai efektyviai, kad galėtų greitai atversti mašiną.
- Komandos vėl gavo galimybę duoti patarimus pilotams radijo ryšiu?
- Taip.
- Ar tai pliusas?
- Taip. Bernie Ecclestone turi rimtų argumentų, kai jis sako, jog nori tuo padaryti geresnį šou žiūrovams.
- Christianas Horneris pasiūlė atvirai transliuoti pokalbius tarp jūsų ir komandų...
- Aš to nenorėčiau, kadangi daugelis užklausų iš komandų pusės būna konfidencialios. Jausčiausi nekomfortiškai, jei visi tai galėtų girdėti.
- Kaip pakomentuosite situaciją su trasos ribų paisymu?
- Aš manau, kad nepriklausomai nuo Strateginės grupės sprendimo, mes privalome kontroliuoti, kad visi pilotai griežtai laikytųsi trasos ribų. Jei pilotams čia duosime laisvę, tai jie sukurs visai kitokias trasos ribas. Hockenheime situacija bus tokia, kaip ir Vengrijoje – kai kuriuose posūkiuose sumontuoti jutikliai, kurie kontroliuos ribų paisymą.
- O kaip su situacija su geltonomis vėliavomis?
- Priimti sprendimai įsigalioja iš karto, kadangi jie reikalauja tik nežymaus taisyklių koregavimo. Jei pasikartos situacija, kuri buvo Vengrijoje, tai vietoje dvigubų geltonų vėliavų mes parodysime raudonas, todėl, kad aš nenoriu situacijos Vengrijoje pasikartojimo. Raudonos vėliavos yra vienodos absoliučiai visiems.
- Susidarė įspūdis, kad teisėjai labai jau ilgai aiškinosi situaciją su Nico Rosbergu...
- Tai ne taip. Vengrijoje teisėjai iš karto atkreipė dėmesį į Rosbergo veiksmus ir nutarė, kad jis nieko nepažeidė. Vėliau vėl prasidėjo kalbos ir teisėjai dar kartą sugrįžo prie šio klausimo. Nico buvo teisėjų iškviestas pasiaiškinti ir po 90 min. mes turėjome galutinį sprendimą.
- Pastaruoju meti „Formulėje-1“ nuolat keičiasi taisyklės: radijo pokalbių ribojimas, jų atšaukimas, „Halo“, kvalifikacijos formato keitimas. Ar ne per daug?
- Idėjai su nauja kvalifikacija buvo gera, bet praktikoje nesuveikė. Žmonės viską labai greitai pamiršta. Kas dabar prisimena, kad naujas kvalifikacijos formatas buvo Australijoje? Kai dėl radijo pokalbių, tai šiuo adresu buvo labai daug kritikos ir mes norėjome į tai atsakyti. Gaila, kad praktiškai tai buvo labai sunku realizuoti.
- Ar visa tai atsitiko dėl netobulo F-1 reglamento?
- Mes turime suprasti, kad F-1 yra labai sudėtingas techninis sportas. Kai mes rašome taisykles, tai jas rodome komandoms, išklausome jų komentarus ir koreguojame. Galiausiai kiekvienas taisyklių punktas tampa vis sudėtingesnis. Grynų ir „švarių“ taisyklių sukurti yra neįmanoma dėl bolidų sudėtingumo ir daugelio situacijų nenuspėjamumo, kurias matome per lenktynes.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983