D. Coulthardas: N. Rosbergui bus nelengva

D. Coulthardas: N. Rosbergui bus nelengva
logo 2014 Rugsėjo 27 d. 06:55, GEPA pictures
Tradicinėje autorinėje skiltyje BBC Sport tinklalapyje buvęs pilotas Davidas Coulthardas susumavo Singapūro GP rezultatus, pagirdamas Lewisą Hamiltoną ir įvertindamas Nico Rosbergo šansus laimėti pasaulio čempiono titulą...
D. Coulthardas: „Buvo labai įdomu pasiklausyti L. Hamiltono sekmadienio vakarą po pergalės Singapūro etape, kai jis pareiškė, jog turi labai rimtų ambicijų laimėti ir artėjančias lenktynes Japonijoje. Tai man priminė, kai po pergalės Silverstoune Lewisas skundėsi, kad ant podiumo negavo tradicinio auksinio trofėjaus. Tokie dalykai yra lengvai pamirštami šiuolaikinės lenktynininkų kartos, kurie į lenktynes atėjo iš karto po mokyklos suolo. L. Hamiltonas labiau subrendęs tapo šiais metais, bet daug kuo liko „senuoju Lewisu“. Svarbu, kad iškart po Singapūro jis jau pradėjo galvoti apie Japoniją. Tai parodo jo alkį pergalėms ir aistrą lenktyniauti.
Suzuka yra vienas iš sudėtingiausių trasų visame sezone. L. Hamiltonas žino, kad legendiniai praeities pilotai, tokie kaip Ayrtonas Senna, turėjo labai ryškių epizodų šioje trasoje. Lygiai taip pat tai liečia ir dabartinius F-1 didvyrius, L. Hamiltono varžovus Fernando Alonso ir Sebastianą Vettelį. Lewisas nelabai gerai važiuodavo Suzukoje ir supranta, kokią įtaką turėtų pergalė Japonijoje „Formulės-1“ istorijoje.
Šio sezono eigoje L. Hamiltonas reguliariai skųsdavosi nesėkmėmis ir nepatikimu „Mercedes“ bolidu, bet po N. Rosbergo gedimo Singapūre jis negalės taip kalbėti, kad visos nesėkmės užgriūdavo tik jo pečius. Minėtasis įvykis demonstruoja paprastą gyvenimo tiesą – jei kažkas atsitinka su jumis, atsitiks ir su kitais.
Lewisas nemato problemos tame, kad gali padaryti tai, kas nepatiks kitiems, bet bus svarbu jam pačiam. Pavyzdžiui, po Spa varžybų pasakoti visam pasauliui, ką N. Rosbergas kalbėjo komandos brifinge, ar paskelbti telemetrijos duomenis. Jei jūs peržengsite leistinas ribas, kurią L. Hamiltonas yra apsibrėžęs pats sau, jis žaibiškai į tai atsakys. Bet kai L. Hamiltonas apsiramina, viskas eina senomis vėžėmis.
Prie vairo jis elgiasi instinktyviai ir labai dinamiškai – mašinos elgesys atspindi jo charakterį, bet kai tik nusiima šalmą, jis pasikečia. Mes matome, kaip jis ant podiumo kelia rankas į viršų, užvesdamas savo sirgalius, tarsi sakydamas : “žiūrėkite, koks aš puikus, ar ne taip?“. Iškart po to Lewisas tampa uždaru ir išlaikytu, supermenas virsta paprastu berniuku.
Po kelių dienų praėjus Singapūro lenktynėms, aš vis dar jaučiu lengvą neviltį, kad dėl N. Rosbergo gedimo mes nematėme potencialiai įdomios kovos vienoje iš sudėtingiausių fizine prasme trasų. Ne paslaptis, kad N. Rosbergas prakaituoja dažniau už Lewisą, bet tai neturi nieko bendro su fiziniu pasirengimu – paprasčiausia genetika. Kai kas gali pasakyti, kad dabar nusistovėjo teisybė, nes abu „Mercedes“ pilotai turi daugmaž po vienodą skaičių nebaigtų etapų. „Formulės-1“ istorijoje būta ne vieno fakto, kai čempionais tapdavo ne patys stipriausi sportininkai, o tas, kuris turėjo mažiausiai bolido patikimumo problemų. Bet kokiu atveju, dabartinė lygiava tarp lyderių yra teisingas rezultatas, nes likus šešioms kovoms iki finišo, abu pilotai praktiškai turi vienodus šansus titului iškovoti. Aš nesuklydau, nes lenktynių liko tik penkios, bet turint galvoje dvigubus taškus Abu-Dabyje, taškų bus paskirta kaip už šešis etapus.
Po apgailėtino gedimo Singapūre Nico padarė viską teisingai – būtent taip turi elgtis profesionalūs lenktynininkai. Jei jūs negalite susitaikyti su pralaimėjimu, vadinasi jūs pasirinkote ne tą sporto šaką – pilotai ir komandos dažniau pralaimi, nei laimi ir su tuo nieko nepadarysi. Nereikia abejoti, kad N. Rosbergas savotiškai nukentėjo po incidento Spa trasoje praėjusį mėnesį – komanda apkaltino jį dėl šio įvykio ir jis privalėjo viešai atsiprašyti. Negana to, sirgaliai nušvilpė jį ant podiumų Spa ir Monzoje. N. Rosbergas visų pirma yra paprastas žmogus ir negali abstrahuotai pernešti panašių situacijų, kaip, pavyzdžiui, panašias situacijas pernešdavo Michaelis Schumacheris. Prie to pridėkime L. Hamiltono pergalę ir pirmąją vietą asmeninėje įskaitoje – Nico turėtų būti kiek sugniuždytas. Kitaip ir negali būti, nes kai jūs nusileidžiate varžovui pagal uždirbtų taškų skaičių, tai psichologine prasme yra ne pati geriausia situacija.
N. Rosbergas žino, kad žaidimas dar tęsiasi toliau, bet Lewisas dabar yra jau priekyje, nors ir laimi tik trimis taškais. Nico supranta, kad kiekvienų likusių lenktynių vertė bus labai didelė. Susidaro įspūdis, kad L. Hamiltonas kol kas geriau tvarkosi su situacija, kadangi praeityje jis jau turėjo panašią situaciją kovoje dėl titulo. Bet likusios penkios varžybos palieka beveik vienodus šansus pergalei asmeninėje įskaitoje. O jei Nico pavyktų nugalėti, jis iš paprasčiausiai „gero“ piloto galėtų vadintis „puikiu pilotu“.
„Formulės-1“ istorijoje būta labai gerų lenktynininkų, bet tik vienetai tapo „puikiais“. Jie yra tikri kovotojai ir niekada nepasiduoda. Jie supranta ir žino, kaip reikia motyvuoti save ir komandą, sugeba iš bolido išspausti net daugiau, nei jis pajėgus. N. Rosbergui nereikia įrodinėti, kad jis yra nusipelnęs vietos „Mercedes“ komandoje, bet, regis, norint kovoti su L. Hamiltonu, reikia važiuoti kur kas „aukštesnėje lygoje“.
Dėl skirtingų epochų, sunku lyginti L. Hamiltoną su tokiais pilotais kaip A. Senna. Kiekviena karta turi savo didvyrius, kurie į savo herojus žiūrėdavo per TV paauglystėje. Jei kalbėti apie realų greitį, tai L. Hamiltonas yra neabejotinas savo epochos lyderis ir N. Rosbergas supranta, ką jam reiškia kova su Lewisu. O žiūrovams bus labai įdomu stebėti šią dvikovą“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794