D. Coulthardas apie Ispanijos GP rezultatus

D. Coulthardas apie Ispanijos GP rezultatus
logo 2014 Gegužės 13 d. 21:03, Red Bull Racing
Savo tradicinėje skiltyje „BBC Sport“ tinklalapyje buvęs F-1 pilotas britas Davidas Coulthardas aptarė Ispanijos GP rezultatus.
Ispanijos GP galėjo tapti esminiu šio sezono varžybų lūžiu, mat Lewisas Hamiltonas, iškovojęs ketvirtą pergalę iš eilės, pagaliau tapo šio sezono lyderiu asmeninėje įskaitoje. Bet yra nemažai pozityvo ir jo komandos bičiuliui. Nico Rosbergui užtikrintumo pridės tas faktas, kad jis ilgą laiką persekiojo lenktynių lyderį – kaip ir prieš mėnesį Bahreine. Vienas dalykas – kai tave kas nors nedaug nugali, o visai kitas – kai tave sunaikina, tai nemalonus jausmas.
N. Rosbergas puikiai žinojo, kad norint laimėti šioje trasoje, reikia nugalėti kvalifikacijoje. L. Hamiltono pergalė Barselonoje didžiąja dalimi buvo nulemta to, kad jis startavo iš „pole“ pozicijos ir sugebėjo išlikti lyderiu po pirmojo posūkio. Toks nedidelis skirtumas ir skiria puikius lenktynininkus nuo gerų. Todėl N. Rosbergui dar yra kur stengtis. Motyvacijos jam gali pridėti tas faktas, kad vokietis beveik visą laiką buvo koviniu atstumu iki brito.
Buvo įdomu paklausyti „Mercedes“ komandos techninio vadovo Paddy Lowe‘o, sakančio, kad abiems sportininkams buvo taikytos skirtingos strategijos. Tikslas buvo tas, kad atsiliekančiam pilotui paskutinę lenktynių atkarpą būtų uždėtos greitesnės vidutinio kietumo padangos. Tai įdomus sprendimas, kadangi komanda pirmaujantį pilotą tarsi pakišo po besivejančio „presu“ , o tai – didelė rizika. Tai labai skiriasi nuo vaizdo, matomo komandose, kuriose yra aiškiai pasakyta, kas yra pilotas „numeris vienas“, o kas – „antras numeris“. Tokiose komandose abiems taikoma vienoda strategija, o antrajam numeriui sustojimai planuojami keliais ratais vėliau. Bet, galų gale, L. Hamiltonas išsiveržė į lyderio pozicijas.
„Žinodamas, ką reiškia būti spaudžiamam paskutiniuose ratuose, galiu teigti, kad kova buvo įnirtinga ir įdomi“,- teigė D. Culthardas. – „Manau, kad žiūrovams ši kova buvo itin įdomi, tačiau kai kam ji galėjo pasirodyti nuobodi“.
Po finišo L. Hamiltonas neslėpė savo emocijų. Žinoma, jis džiaugėsi pergale, džiaugėsi tuo, kad N. Rosbergui nepavyko jo pavyti, tačiau kartu norėjo išsiaiškinti, kokių problemų buvo kamuojama galinė bolido dalis. Viena iš brito pirmavimo prieš vokietį priežastis gali būti ta, kad Lewisas naudoja mažiau degalų. Tai leidžia jam naudoti kur kas lankstesnę taktiką. Gali būti, kad jis startuoja su kelias kilogramais lengvesniu bolidu, o tai duoda apčiuopiamą pranašumą trasoje, arba jis gali naudoti šį papildomą kurą stabdymo fazėje.
Jei pilotas turi problemų su galinės bolido dalies blokavimu, jis gali naudoti degalų atsargą įeidamas į posūkį tam, kad išjungtų „brake de wire“ ir ERS sistemas galinės ašies sukimu. Tai iš dalies sumažina rekuperuojamą energiją, tai nėra taip paprasta, kai degalai naudojami pagal paskirtį. Vis tik tai leidžia L. Hamiltonui kur kas lanksčiau išnaudoti bolido galimybes – jis visuomet turi manevro laisvę, kurios neturi N. Rosbergas.
Po pergalės Lewisas pasakė, kad dabar turės dvi savaites apmąstyti tai, kuriose vietose bus galima „pridėti“ Monako etape. Buvo įdomu stebėti ir jo interviu BBC televizijai. Viduryje pokalbio jis nusiėmė saulės akinius, ne todėl, kad jam tai kažkas patarė, o todėl, kad pilotas buvo patenkintas savimi, jį visi gyrė ir jis prisiminė, kad mandagūs vyrukai per interviu nusiima akinius ir neslepia akių. Iki šiol dažnai L. Hamiltonas į tai visai nekreipdavo jokio dėmesio ir tarsi sakydavo „Gal greičiau baikite klausimus man“.
L. Hamiltonas Monake nenorės niekam nusileisti greičiu, kadangi greitis šioje trasoje tarsi yra gero lenktynininko vizitinė kortelė. Visi pilotai nori būti greitesni už kolegas visose tradicinėse trasose – Monake, Silverstone, Suzukoje ir Spa. Monake nugalėti norintis pilotas turi elgtis užtikrintai, o tą užtikrintumą turi duoti geras bolidas.
L. Hamiltono elgesyje matyti, kad jis šiemet nori laimėti. Savo inteligentiška maniera jis tarsi sako: „ Jau laimėjau 4 etapus, bet tai dar ne viskas. Mano tikslas yra ne tik laimėti, bet ir sugniuždyti Nico“. Nors iš tiesų jis to niekada nepasakytų. Lewisas žino, kad Nico Monake bus itin stiprus, jis ten laimėjo pernai.
S. Vettelio žingsnis į priekį
Pasaulio čempionas Sebastianas Vettelis Ispanijoje buvo labai stiprus. Daugelis dar ilgai prisimins jo įnirtingą kovą, kai iš 15-tos vietos pavyko palypėti iki 4-tosios. Tai labai geras rezultatas, turint galvoje labai sudėtingą sezoną šiam pilotui. Tačiau tai buvo tik antros geros Sebo lenktynės po Malaizijos, kur jis finišavo trečias.
Ar tai gali reikšti, kad S. Vettelis jau susitvarkė su problemomis, kurios jį lydėjo iki šiol ir pasaulio čempionas nusileisdavo komandos kolegai D. Ricciardo? Apie šių sportininkų tarpusavio lygį sunku spręsti, kadangi Barselonoje jų palyginti buvo neįmanoma, nes vienas startavo trečias, kitas – 15-tas, mat turėjo bolido patikimumo problemų. Daugelis specialistų spėja, kad S. Vetteliui šiemet netinka jo bolidas. Bet šiame elitiniame sporte, kur daug lemia dešimtosios sekundės, šis sportininkas dar parodys save.
S. Vettelis ir K. Raikkonenas, du elitiniai pilotai, regis, šį sezoną pradėjo prasčiau nei vidutiniškai. Nors Ispanijoje abu turėjo geriausias savo lenktynes šiame sezone. Nors Kimis ir praleido į priekį kolegą F. Alonso, kai kuriais momentais atrodė, kad suomis ispanui niekuo nesusileidžia. Strategijos pasirinkimas, kuri leido F. Alonso aplenkti suomį lenktynių pabaigoje ir kodėl K. Raikkonenas nebuvo pakviestas į boksus keistis nudilusių padangų, tapo tikrų išbandymu naujajam „Ferrari“ komandos vadovui Marco Mattiacci. Tai leis jam suprasti, kad komandos vadovas svarbiais momentais turi elgtis ryžtingai ir priiminėti reikiamus sprendimus.
Kai dėl S. Vettelio, galima spręsti, kad jis publikai atrodo kiek blankokai, bet kai jį matau vieną, jis atrodo lygiai taip pat, kaip ir atrodė būdamas čempionu. Kol kas anksti spręsti apie Sebo pasirodymų sėkmę ar nesėkmę, kaip ir anksti spėlioti, kas laimės šį sezoną – L. Hamiltonas ar N. Rosbergas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794