D. Coulthardas: Hamiltonas privalo susikaupti

D. Coulthardas: Hamiltonas privalo susikaupti
logo 2014 Birželio 13 d. 07:30, Lukas Nazdraczew / Red Bull Photofiles
Buvęs pilotas, o dabar BBC komentatorius Davidas Coulthardas savo skiltyje britų visuomeninės televizijos tinklalapyje apžvelgia praėjusio Kanados GP etapo rezultatus.
D. Coulthardas: „Ar „Mercedes“ komandos politika leisti pilotams tarpusavyje lenktyniauti galėjo atimti iš jų nugalėtojo vietą Monrealyje? Toks klausimas, mano galva, yra pagrįstas ir gali būti aptariamas.
Vienomis iš esminių mano sportinės karjeros akimirkų buvo 1998 metų Australijos GP, kada komanda paprašė mane į priekį praleisti kolegą „McLaren“ ekipoje Miką Hakkineną, nes prieš lenktynes komandoje buvo toks susitarimas. Tai buvo pirmosios sezono lenktynės, mes turėjome didelį pranašumą prieš kitus. Tačiau kartu mes žinojome, kad bolidai gali ir nepasiekti finišo, jei mes iš jų spausime maksimumą. Todėl buvo susitarta: kuris pilotas pirmas įvažiuos į pirmąjį posūkį, tas ir laimės. Juo ir buvo Mika. Lenktynių metu jis per klaidą įvažiavo į boksus ir atsidūrė už manęs, bet po to Ronas Dennisas per radiją man pranešė, kad privalau suomį praleisti į priekį. Morališkai man buvo sunku, bet aš paklusau komandos nurodymui ir mes galų gale iškovojame dublį.
Šiais metais „Mercedes“ mašinos yra labai patikimos, bet Monrealio trasoje labai – didelis apkrovimas stabdžiams, o jeigu du pilotai vaikosi vienas kito, apkrova stabdžiams dar labiau padidėja. Šiemet stabdžių diskų diametras yra mažesnis nei pernai, kadangi dalį energijos stabdymui kaupia rekuperacijos sistema. Tačiau jei hibridinis jėgos agregatas nustoja veikęs (tai atsitiko su „Mercedes“ bolidais dėl perkaitimo), sistema sutrinka ir stabdžiams tenka kur kas didesnis krūvis. Dėl to, kad abu lyderiai vaikėsi vienas kitą, tokią problemą buvo galima nuspėti. Bėdos ištiko kažkur 35 rate, tačiau Nico Rosbergas ir Lewisas Hamiltonas toliau kovojo, nors jiems ir reikėjo sumažinti motoro galią dėl to, kad atsisakė veikti motoras-generatorius MGU-K.
Po dešimties ratų, sustojimo boksuose metu Lewiso bolido stabdžiai visai perkaito ir jis pasitraukė iš varžybų. Kaip sako „Mercedes“ komandos nariai, jiems pasisekė, kad to neatsitiko ir su Nico bolidu. Atrodo, kad taip ir buvo. Iš savo patirties žinau, kad taip gali atsitikti. Kas bebūtų, bet N. Rosbergui likusią dalį etapo teko važiuoti su bolidu, kurio variklio galia buvo sumažėjusi 160 AG. Bet Nico saugojo stabdžius, stabdydavo anksčiau ir sėkmingai baigė lenktynes. Todėl likus 25 ratams iki finišo, peletone užvirė įdomi kova, kurios rezultatas buvo D. Ricciardo pergalė. „Mercedes“ šiemet pirmą kartą nelaimėjo. Įdomu, ar ši komanda persvarstys savo strategiją ir leis toliau bolidams kovoti tarpusavyje ir rizikuoti mašinų patikimumu. „Mercedes“ vadovai jau užsiminė, kad toks požiūris gali būti persvarstytas.
L. Hamiltono pasitraukimas apsunkino jo užduotį kovoti dėl čempiono titulo, dabar jis nuo N. Rosbergo atsilieka net 22 taškais. Žinoma, kad Lewisui yra pagrindo nerimauti, bet jis turi keletą rimtų svertų. Visų pirma, tai nauja taisyklė, pagal kurią už paskutines lenktynes bus skiriami dvigubi taškai. Antra, nors N. Rosbergas ir pirmauja čempionate, Lewisas yra laimėjęs kur kas daugiau etapų. Net ir Australijoje jo pasitraukimas iš kovos nebuvo jo klaida. Britas yra pakankamai motyvuotas, todėl jam belieka susikaupti ir kovoti toliau.
Naujos žvaigždės gimimas
Danielis Ricciardo pasinaudojo „Mercedes“ nesėkme ir pasiekė puikią pergalę. Nėra jokių abejonių, jog ši pergalė yra šio sezono sensacija. Visuomet yra sunku parodyti geresnius rezultatus, kai važiuoji vidutinio lygio komandoje, bet per 2012 ir 2013 metų sezonus „Toro Rosso“ komandoje D. Ricciardo rodė labai stabilius rezultatus. Tai ir buvo pagrindinė priežastis, kodėl „Red Bull“ jį pakvietė į savo gretas, nors ir svarstė kitokius variantus. Jau daugelį metų šis australas buvo „Red Bull“ komandos dalimi, todėl negalima sakyti, jog jis yra naujokas. Be to, buvo idealiai pasirinktas laikas pakviesti šį pilotą, kuomet iš esmės keitėsi F-1 reglamentas. Matyt, dėl to ir šis sportininkas naujame amplua atrodo švytintis. „Red Bull“ patyrė daug nesėkmių priešsezoniniame etape, bet vėliau reikalai pagerėjo. Danielis buvo antras Melburne, bet jo rezultatas, kaip žinome, buvo anuliuotas. Bet juk jis vis tiek buvo ant podiumo savo namuose, Australijoje. Jis labai šaltai sureagavo į diskvalifikaciją ir neprarado entuziazmo ir racionalaus mąstymo pilotuojant bolidą.

Tai visiškai skiriasi nuo situacijos su S. Vetteliu, kurį australas šį sezoną visada aplenkia. Mat Sebas yra pripratęs nugalėti. Jam nepatinka bolidai su turbinine hibridine variklių sistema ir su sumažinta bolido prispaudžiamąja jėga. Be to, jo bolidui tenka ir pačios mašinos problemų didžioji dalis. Kita vertus, D. Ricciardo pergalės negalima priskirti vien „Mercedes“ mašinų problemoms, pats pilotas tikrai daug pasistengė kovodamas dėl aukščiausio pakylos laiptelio. Visi įsitikinę, kad šios pergalės jis nusipelnė. Pagal jo elgesį matyti, kad tai – būsimasis F-1 pasaulio čempionas.
Sergio Perezo bauda
Sprendimas nubausti S. Perezą penkių starto pozicijų bauda teisėjams buvo labai sudėtingas. Pirmą kartą žiūrint šios avarijos vaizdo įrašą negali suprasti, kas ten iš tikrųjų atsitiko. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad F. Massa padarė jam nebūdingą klaidą. Tačiau teisėjai turėjo abiejų bolidų telemetrijos duomenis, skirtingų kamerų (tiek trasoje, tiek ant bolidų) nufilmuotus avarijos vaizdus. Abi komandos pateikia sau naudingus šios avarijos vertinimus. Egzistuoja taisyklė, kad gindamasis pilotas vieną kartą turi teisę keisti trajektoriją prieš stabdymo zoną. Iš įrašų matyti, kad S.Perezas trajektoriją keitė jau stabdymo zonoje, dėl to ir buvo nubaustas. Teisėjai tokiu atveju, turėdami visus duomenis, situaciją analizuoja ir vertina jau po lenktynių, todėl jų sprendimai būna pasverti ir motyvuoti. Reikia suprasti vieną: jei būtų buvę bent kokių abejonių dėl šios avarijos, S.Perezui nebūtų skirta bauda.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983