D. Coulthardas: neatrodo, kad K. Raikkonenas yra ilgam atėjęs į „Ferrari“

D. Coulthardas:  neatrodo, kad K. Raikkonenas yra ilgam atėjęs į „Ferrari“
logo 2014 Balandžio 22 d. 22:12, Ferrari
Tradiciniame pasisakyme „BBC News“ buvęs lenktynininkas D. Coulthardas svarsto apie praėjusio Kinijos GP etapo rezultatus.
Ferrari“ progresas
„Vienu iš esminių lenktynių Šanchajuje momentu reikėtų laikyti gerą „Ferrari“ komandos pasirodymą, – teigia buvęs britų lenktynininkas. – Tai geras rezultatas, leidžiantis spėti, kad likęs sezonas bus įdomus ir viena komanda nedominuos visur ir visada“.
Kuomet F. Alonso dar penktadienio treniruotėse pasirodė bene geriausiai, o vėliau į priekį praleido tik L. Hamiltoną, daugelis specialistų galvojo, kad tai daroma specialiai, norint įsiteikti naujam „Ferrari“ vadovui Marco Mattiacci. Tačiau lenktynės parodė, kad „Ferrari“ dar turi parako.
Sekmadienį F. Alonso į priekį praleido tik kur kas pajėgesnius bolidus turinčius „Mercedes“ sportininkus ir pakilo ant trečio nugalėtojų laiptelio. Tiesa, L. Hamiltonas lenktynes laimėjo su didele persvara, kuri galėjo būti net ir 30 sek., jei jis būtų „spaudęs“ visas lenktynes. Tačiau „Ferrari“ pranašumas prieš kitas komandas buvo akivaizdus, turint galvoje ir tai, kad dar prieš dvi savaites Bahreine „Ferrari“ sportininkai užėmė tik 9 ir 10 vietas.
„Ferrari“ šiame etape turėjo keletą naujų aerodinamikos sprendimų, o greičio matavimo zonoje buvo matyti, kad variklio galia yra išnaudojama kur kas geriau nei ankstesniuose etapuose. D. Coulthardas yra linkęs spėti, kad ši galia gali būti susijusi su naujo mišinio benzino panaudojimu, mat degalai naujiems turbininiams varikliams daro kur kas didesnę įtaką nei ankstesniais metais.
„Be to, F. Alonso šiuo metu yra puikios formos, – svarsto D. Coulthardas. – Tryliktaisiais savo karjeros metais jis yra labai greitas ir visuomet labai aktyviai dalyvauja kovose pirmaisiais lenktynių ratais. Šiaip F. Alonso yra fenomenalus lyderis ir tik 2007 metais, kai „McLaren“ komandoje jis važiavo kartu su L. Hamiltonu, jis šiek tiek nusileido kolegai. Kimi Raikkonenas Kinijoje vėl turėjo problemų – per visus 4 šių metų etapus jis atsiliko nuo komandos draugo“.
Nors sezonas dar tik prasidėjo, K. Raikkoneno dalyvavimas čempionate šiemet kažkuo primena jo pirmuosius sezonus „Ferrari“ komandoje. Tiesa, 2007 metais „raudonųjų velnių“ komandoje suomiui pavyko laimėti čempionatą, bet tam didelės įtakos turėjo tai, kad tuomet už „McLaren“ komandą važiavę F. Alonso ir L. Hamiltonas pešėsi tarpusavyje ir trukdė vienas kitam. Finaliniame etape Brazilijoje K. Raikkonenui padėjo kolega Felipe Massa ir suomis laimėjo čempionatą.
K. Raikkonenas labai neblogai atrodė „Lotus“ komandoje pastaruosius dvejus metus, bet ar problema ne tame, kad kolega Romainas Grosjeanas atrodė blankiai? O gal todėl, kad visa „Lotus“ dirbo tik K. Raikkonenui? Apie tai spręsti sunku. Įdomu bus toliau stebėti suomio karjerą, bet kol kas neatrodo, kad šis vaikinas yra ilgam atėjęs į „Ferrari“ komandą. Visiškai nereikia nuvertinti K. Raikkoneno talento, tačiau jam dažnokai trūksta nuoširdaus kontakto tiek su kolega F. Alonso, tiek ir su kitais komandos draugais.

Red Bull“ išgyvenimai
Antrasis šios komandos pilotas Danielis Ricciardo pasirodo kol kas geriau nei keturis kartus pasaulio čempionas Sebastianas Vettelis. Keturiuose etapuose šis jaunas australas tris kartus aplenkė pasaulio čempioną kvalifikacijoje ir du kartus buvo geresnis lenktynėse. Ir nors S. Vettelis keliuose etapuose turėjo rimtų problemų, D. Ricciardo debiutas yra labai sėkmingas. Tuo jis pasunkino kolegos S. Vettelio problemas. Kinijoje buvo įdomu klausyti „Red Bull“ radijo pokalbius, kuriuose pasaulio čempionas buvo raginamas praleisti į priekį jaunąjį kolegą.
„Taip, mes prisimename, kad Sebas praleido Danielį Bahreine ir žinome, kad jį praleido ir Kinijos GP, tačiau tai padarė tik tuomet, kai pats tai nusprendė padaryti, – sako D. Coulthardas. – Visi žino, kad S. Vettelį yra nesunku supykdyti, o tas pyktis dažnai atsiliepia komandos draugams. F. Alonso irgi kartais būna piktas.“
D. Ricciardo jau įrodė, kad jis nebus tas berniukas, kuris, pabartas vyresnio brolio, klusniai stovės kampe ir darys tai, kas jam liepta. Jam S. Vettelis yra vienas iš varžovų, tiesa, iš tos pačios komandos. Bet australas komandos vadovams kloja tai, ką galvoja ir nepaiso autoritetų – tai čempioniško charakterio bruožai.
Abu „Red Bull“ vaikinai yra skirtingo brandos lygio: D. Ricciardo jaunas ir ambicingas, šiemet turi geriausią bolidą lyginant su tais, kuriais jam teko važiuoti, todėl jo tikslai dideli. Tuo tarpu S. Vettelis yra pripratęs prie pergalių. Todėl, kai vietoj geros mėsos komanda jam pasiūlo tik sausos duonos kriaužlę, vargu ar galima tikėtis pasaulio čempiono šypsenos.
Pasak D. Coulthardo, norint išsilaikyti „Formulės-1“ viršūnėje, reikalinga kūno ir dvasios darna. Nenugalimų sportininkų apskritai nebūna. M. Schumacheris pralaimėdavo, L. Hamiltonas pralaimėdavo, A. Senna pralaimėdavo. Nesvarbu, koks geras esi, karjera susideda iš pakilimų ir nuopolių. Todėl, kad D. Ricciardo yra jaunas ir naujas, daugiau kalbama apie jį, o ne apie S. Vettelį.
Kova „Mercedes“ viduje didėja
Anksčiau Nico Rosbergas visuomet būdavo puikus pilotas. Jis neblogai atrodė, kai jo komandos partneris buvo M. Schumacheris, pernai jis niekuo nesusileido L. Hamiltonui. Bet per šių metų keturias varžybas N. Rosbergas, turėdamas galintį laimėti bolidą, atrodo kur kas blankiau nei kolega britas.
„Bet ar reiškia, kad vokietis ir toliau nusileis L. Hamiltonui? – klausia savęs D. Coulthardas. – Jei manęs kas nors paprašytų parašyti pažymius už Kinijos lenktynes, tai L. Hamiltonas gautų 5, o N. Rosbergas – 4. F. Alonso gautų 5, K. Raikkonenas – 3 balus. „Red Bull“ pilotus įvertinčiau taip pat – penki balai D. Ricciardo ir trys S. Vetteliui. Kita vertus, visi šie paminėti pilotai šiais metais gali pretenduoti į nugalėtojo karūną.
„McLaren“ problemos
Ši komanda Kinijoje turėjo nemažai problemų, nors ji ir yra pajėgi šiais metais lipti ant podiumo. Pirmą kartą jiems net nepavyko finišuoti taškų zonoje, o įvardinti priežastis yra labai sunku. Kaip gali komanda, turinti pakankamai didelius resursus, atrodyti taip blankiai, nors ji ir naudoja labai gerus „Mercedes“ motorus?
„Keista, tačiau kol kas „McLaren“ bolidai yra patys lėčiausi tarp visų „Mercedes“ klientų. Visai tikėtina, kad jie naudoja per daug degalų, todėl pilotai priversti taupyti per lenktynes. Tačiau tai tik spėlionė,“ – sako D. Coulthardas.
„McLaren“ bolidas turi unikalią galinę pakabą, kurioje naudojamos svirtys prispaudžiamajai jėgai padidinti, tačiau kitos komandos, išstudijavusios šią naujovę, jos atsisakė, neva tai padidina šoninį pasipriešinimą. Jei komanda laimi, galima būtų taikstytis su neracionaliomis naujovėmis, tačiau kai nuolat pralaimima, reikėtų abejotinų sprendimų atsisakyti. Juolab, kad tie bolido konstrukcijos patobulinimai, kurie 2012 m. leido laimėti net 7 etapus, šiuo metu neveikia. Istoriškai „McLaren“ visada mokėdavo susitvarkyti su pralaimėjimais ir sudėtingomis situacijomis, tačiau šiemet atrodo, kad komandoje per mažai naujų idėjų, kaip per mažai ir rėmėjų logotipų ant bolido.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553