D. Kvyatas: „Formulei-1“ nereikia jokių ribų

D. Kvyatas: „Formulei-1“ nereikia jokių ribų
logo 2015 Rugsėjo 14 d. 06:55, Red Bull/Getty Images
Pastarąjį savaitgalį rusų pilotas Daniilas Kvyatas praleido gimtinėje ir dalyvavo pristatant naująjį „Infiniti“ modelį Q70. Čia su juo kalbėjosi vietiniai žurnalistai – tiek apie lenktyninius, tiek ir apie paprastus automobilius...
- Monzoje jūsų komanda taktiniais sumetimais nutarė pakeisti variklius, bet taip išėjo, jog ši trasa „Red Bull“ bolidams ir taip netiko. Turint galvoje šio etapo rezultatus, ar jums neatrodo, kad toks sprendimas buvo klaidingas?
- Man atrodo, kad buvo pasielgta teisingai – nežiūrint į pakeistus variklius, mes pasiekėme maksimaliai įmanomo rezultato, kokio mes galėjome tikėtis Italijos trasoje. Taigi, viskas buvo tvarkoje.

- Kitas etapas vyks Singapūre – pernai po lenktynių šioje trasoje jūs atrodėte tarsi „išgręžtas“... Ar šiemet šiam etapui jūs ruošiatės specialiai?
- Pernai mano mašinoje neveikė gėrimo padavimo sistema. Bet, žinoma, aš ruošiuosi didelėms apkrovoms šioje trasoje – stengiuosi treniruotis karšto oro sąlygomis. Pavyzdžiui, lenktynės Malaizijoje šiemet man buvo visai lengvos lyginant su praėjusiais metais, todėl tikiuosi, kad ir Singapūre bus panašiai. Kažkokių didelių problemų aš nematau, bet būtinai patikrinsiu vandens padavimo sistemą prieš startą...
- Teoriškai Singapūro trasa turėtų tikti jūsų mašinoms?
- Taip, teoriškai ji bolidui yra tinkama, todėl mes stengsimės iš visų jėgų. Norėtųsi kvalifikuotis kuo aukščiau ir pakovoti dėl prizinių vietų.
- Ar jūsų neglumina tai, jog „Toro Rosso“ pilotai laikas nuo laiko grasina jūsų pozicijoms?
- Nepasakyčiau, kad taip labai dažnai jau būna, tačiau man tai nėra didelis siurprizas: jiems pavyko sukurti visai gerą bolidą ir aš visuomet žinojau, kad ten dirba puikūs specialistai. Sezono pradžioje jų bolidas buvo geresnis nei mūsų, o dabar tiek RB11, tiek ir STR 10 pagal greitį yra panašūs, todėl aš čia nematau didesnių problemų. Taip, kartais jie būna greitesni, bet jei pažiūrėsime į čempionato turnyrinę lentelę, viskas tampa aišku, kas ko yra pasiekęs.
- Ar mašinos valdymo prasme „Toro Rosso“ ir „Red Bull“ bolidai labai skiriasi?
- Iš principo jie yra labai panašūs, juk reglamentas beveik nepasikeitė. Pernai prieš sezono pabaigą aš buvau pasiekęs beveik idealaus „susikalbėjimo“ su „Toro Rosso“ mašina, su tuo buvo susiję ir mano neblogi rezultatai. Dabar aš esu lygiai tokiame pačiame kelyje su „Red Bull“ mašinos pažintimi. Visuomet reikia kažkiek lako, kad pasiektumei tinkamą supratimą apie bolidą ir išmoktumei tinkamai jį susireguliuoti sau. Jei tu esi profesionalus pilotas, tai po kurio laiko privalai viską suprasti ir prisitaikyti sau.
- O gal visai tai yra dėl to, jog „Toro Rosso“ mašina yra kiek paprastesnė, todėl komandai reikia mažiau laiko visiškai ją perprasti, suprasti jos elgesį, tuo tarpu kai RB11 koncepcija yra gerokai sudėtingesnė – todėl reikia daugiau laiko ją prisitaikyti sau?
- Sunku pasakyti. Jei atvirai, pagrindine problema buvo jos patikimumas, dėl ko mes labai mažai dirbome per priešsezoninius bandymus. „Toro Rosso“ tokių problemų neturėjo, jie nuvažiuodavo po 150-200 ratų per dieną. Dėl treniruočių trūkumo Australijoje aš net nesupratau, kur važiuoja bolidas sukant vairą, man iš pradžių buvo labai sunku šią mašiną vairuoti.
- Jei kalbėti apie jūsų komandų kolegas – ką tokio specifinio turi Danielis Ricciardo ir ko trūksta Jeanui-Ericui Vergne?
- D. Ricciardo labai daug dirba su savimi ir su mašina. Pagal talento lygį visi F-1 pilotai yra panašūs, o greičio skirtumas yra nulemtas to, ar tu savo talentą pakankamai vystai, ar ne. Ir kiek tu mokaisi naujo. Danielis per kiekvieną kvalifikaciją būtinai nuvažiuoja idealų ratą, todėl kovoti su juo yra labai sunku.
- Vadinasi, aplenkti J.E. Vergne yra lengviau?
- Būtų negarbina taip kalbėti apie Jeaną-Ericą. Bet galiu pasakyti, kad norėdamas aplenktu Ricciardo, kiekvieną kartą aš privalau dirbti idealiai.
- Ar kontraktas su „Infiniti“ verčia jus nuolat važinėti tik su „Infiniti“ automobiliais? Ar net ir tada, kai mašiną nuomojate?
- Ne. Nors beveik visuomet išeina, kad aš važiuoju su „Infiniti“, tokio punkto mano sutartyje nėra.
- Sakėte, kad pagrindinis jūsų automobilis yra „Infiniti Q50S“. Kaip jūs apskritai vertinate hibridines technologijas?
- Įprastame gyvenime – normaliai. Jos padeda taupyti degalus, mažina kenksmingų dujų išmetimą į aplinką, todėl manau, kad tai yra geras dalykas. Kai dėl „Formulės-1“... Joje neturi būti jokių ribų. Galiausiai F-1 dabar atrodo visai neblogai, mano galva, ji turi būti labai didelio garso, labai greita, deginti daug benzino ir kainuoti brangiai...
- Laukiama, kad nuo 2017 metų bolidai taps dar greitesni – iš dalies dar padidinus prispaudžiamąją jėgą, o vadinasi, greitis dar padidės. Ar jus tai džiugina?
- Taip, greitis turėtų dar padidėti – padidės ne tik prispaudžiamoji jėga, bet ir jėgainių galia, turėtų išeiti visai gera kombinacija. Tai būtų labai įdomūs pakeitimai – manau, kad bolidai bus patys greičiausi visoje „Formulės-1“ istorijoje, todėl tokių permainų aš labai laukiu.
- Dar vienas klausimas. Jei būtų galimybė pasirinkti, kokį variklį norėtumėte turėti savo „Infiniti“ mašinoje – „Renault“, Ferrari“ ar „Mercedes“?
- Tegul pasilieka „Infiniti“. Palikime viską savo vietose...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794