H. Marko: „Mercedes“ pavyti yra neįmanoma

H. Marko: „Mercedes“ pavyti yra neįmanoma
logo 2015 Kovo 20 d. 06:55, Getty Images
Melburne „Red Bull“ komandos konsultantas Helmutas Marko labai aktyviai kritikavo „Renault“ variklių gamintojus.
Savo interviu šveicarų spaudai detaliau paaiškino, kuo jis yra labiausiai nepatenkintas ir kaip „Red Bull“ žada mažinti atsilikimą nuo pagrindinių varžovų...
- Cyrilas Abiteboulas pasakojo, kad po žiemos bandymų „Red Bull“ komanda prieš „Renault“ pastatė labai griežtas sąlygas, todėl jėgainėje jiems teko naudoti net ir tokias naujoves, kurios nebuvo patikrintos ant stendo. Kuo galiausiai galima paaiškinti prastus rezultatus Australijos GP?
- Reikia pripažinti, kad mes žengėme žingsnį atgal. Variklio galia ir jo valdomumas buvo prastesnis nei per baigiamuosius žiemos testus Barselonoje. Kažkuria prasme „Renault“ žodžiai gali būti teisingi, kadangi mūsų komanda yra pripratusi problemas spręsti per labai trumpą laiką. Tos detalės, kurias „Renault“ sumontavo prieš startą Melburne, kažkodėl nesuveikė. Suprantama, kad yra ryšys tarp rezultatų trasoje ir to, ko „Renault“ nesugebėjo patikrinti ant stendo. Galiausiai Australijoje mūsų jėgainei trūko galios ir valdomumo. Tai gali įvykti, bet taip neturėtų būti.
- „Renault“ atstovai sako, kad jūs praeityje kartu laimėjote, todėl dabar turite kartu ir pralaimėti. „Renault“ kompanija jau 37 metus gamina variklius „Formulei-1“ ir žino, ką reikia daryti...
- Jie turi teisę taip kalbėti. Mes pralaimime ir laimime kartu, bet ir dabar mes privalome dirbti kartu ir taisyti klaidas.
- Per treniruotes sugedo Danielio Ricciardo variklis. Dabar jam beliko tik trys jėgainės per visą sezoną?
- Ne, kol kas mes to tikrai nežinome. Negana to, apšilimo rate iškilo problemų su Daniilo Kvyato jėgaine, bet kiek ji yra pažeista, tiksliai mes dar irgi nežinome. „Renault“ bazėje turi išsiaiškinti, ar ant abiejų mašinų reikės pilnai keisti jėgos agregatus. Jei taip, tai ateityje mes atsidursime starto uodegoje, prarasdami po 10 pozicijų.
- Kiek sąlyginių balų „Renault“ dar gali išnaudoti tobulindama jėgainę 2015 metais?
- Pamirškite apie tuos sąlyginius balus. Iš pradžių reikia išspausti maksimumą iš to variklio, kuris dabar yra, o tik po to spręsti, kokiose srityse jį modernizuoti. Suprantama, kad šis darbas gali vykti tik sąlyginių balų rėmuose, bet tame ir yra pagrindinė dabartinių jėgainių problema – faktiškai jos yra įšaldytos. Jei kažkas pirminiame hibridinių variklių konstravimo etape suklydo pasirinkdami koncepciją, tai jie neturi jokių šansų pavyti lyderių.
- Tai kodėl FIA kartu su komandomis nepriima sprendimo pakeisti reglamentą, kad situacija pasikeistų?
- Mes turime balso teisę, bet taisyklių pakeitimui būtinas komandų vieningumas. O norint pakeisti reglamento punktus nuo 2017 metų reikia, kad už tai balsuotų 51 proc. dalyvių. „Mercedes“ šiuo metu tiekia jėgaines 4 komandoms ir prieštarauja dabartinio reglamento keitimui, todėl apie jokią vienybę negali būti nė kalbos. „Honda“ galvoja, kad jie su „McLaren“ turi šansą atsikovoti atsilikimą, bet mes kartu su „Renault“ esame įsitikinę, kad jei reglamentas nebus pakeistas, niekas neturi jokių šansų pasivyti „Mercedes“.
Mes jau matome įspėjamuosius požymius, kad TV transliacijų reitingai mažėja. Labai smarkiai sumažėjo žiūrovų RTL kanale, nors jie ir turi Nico Rosbergą bei Sebastianą Vettelį.
- Šaltiniai tvirtina, kad jūs jau išsiaiškinote, kur slypi „Mercedes“ jėgainių pranašumas...
- „Mercedes“ pirmieji iš visų pradėjo konstruoti dabartines jėgaines, panaudodami visas savo žinias. Dėl to jiems pavyko sukurti geriausią vidaus degimo variklį, geriausius MGU-H ir MGU-K, optimizuoti programinę įrangą. Pavyzdžiui galėčiau paminėti vieną faktą: jie išbandė 22 tūkst. turbinos sparnelių variantų kol priėjo iki to, kurį dabar naudoja. Tam buvo išleisti milžiniški pinigai, todėl net ir įšaldžius tobulinimą, niekas jų nepavys.
Šiandien „Formulė-1“ pavirto variklių konstruktorių varžybomis. Jei jūs neturite „Mercedes“ jėgainės, jūs niekada nesugebėsite nugalėti lenktynėse. Aš negaliu įsivaizduoti, kad „Honda“ per trumpą laiką padarys stebuklą. „Ferrari“ progresą irgi galima vertinti su tam tikru ribotumu. Jie nesumažino atsilikimo, bet paprasčiausiai atrodo geriau nei pernai. O „Mercedes“ žengė labai didelį žingsnį į priekį.
Australijoje mes nesugebėjome gerai pasirodyti dėl „Renault“ jėgainių problemų. D. Ricciardo per treniruotes iš viso tenuvažiavo tik 15 ratų. Jo bolido nustatymas buvo toli gražu nuo optimalių, dėl to jam per lenktynes reikėjo 3-4 ratų padangoms įšildyti ir kiekviename tokiame rate jis prarasdavo po 2-3 sekundes.
- Melburne „Toro Rosso“ pasirodė maždaug tokiame pat lygyje kaip ir „Red Bull“. Vadinasi, abi jūsų komandos turi panašias mašinas?
- Ne, „Red Bull“ paprasčiausiai nepavyko gerai suderinti bolidų. D. Kvyatas visai negalėjo lenktyniauti. O „Toro Rosso“ pilotai per treniruotes nuvažiavo tris kartus daugiau ratų ir kur kas geriau pasiruošė lenktynėms.
- Ar „Toro Rosso“ boliduose stovi tokios pat jėgainės kaip ir „Red Bull“?
- Taip, bet „Toro Rosso“ pavyko kur kas geriau jas išbandyti ir surasti optimaliausius nustatymus. Penktadienį mes sumontavome naują jėgainę ant Ricciardo mašinos ir turėjome viską pradėti nuo nulio. Iš kitos pusės, „Toro Rosso“ per varžybas naudojo kur kas daugiau degalų, todėl finiše jie atsidūrė už mūsų. Aš esu įsitikinęs, kad Australijos etapo rezultatų negalima pervertinti. Dabar mes kartu su mūsų prancūzų draugais turime susiimti.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983