Dar daugiau pokyčių F-1 taisyklėse 2011 m.

Dar daugiau pokyčių F-1 taisyklėse 2011 m.
logo 2010 Gruodžio 14 d. 08:36, Ferrari
Vakar Tarptautinė automobilių federacija paskelbė oficialius 2011 m. „Formulės-1“ taisykles apibrėžiančius dokumentus – sportinį bei techninį reglamentus.
Esminiai pokyčiai ar papildymai nurodyti žemiau:
Nuobaudos lenktynininkams
Straipsnis 16.3 yra papildytas įvairių rūšių nuobaudomis. Lenktynininkas dabar gali būti nubaustas: pravažiavimo boksuose („Drive Through“), 10 sekundžių sustojimo boksuose („Stop-Go“), numatytos laiko trukmės nuobaudomis. Be to, jam gali būti skirtas įspėjimas, rezultatų anuliavimas arba pašalinimas iš artimiausio etapo.
Vairavimas
Straipsniai nuo 20.2 iki 20.4 numato lenktynininkų vairavimo elgesį trasoje. Bet kokie manevrai, skirti pakenkti ar užlaikyti varžovą – trajektorijos keitimas daugiau, nei vieną kartą besiginant, varžovo stūmimas už trasos ribų ir bet koks kitas nenormalus elgesys trasoje – yra draudžiami.
Dar kartą patvirtinta ir sugriežtinta trasos sąvoka. Trasos kraštus numato baltosios linijos, o kelkraščiai („kerbs“) neskaitomi trasos dalimi. Jei lenktynininko automobilis pasišalino už trasos ribų taip, kad nei vienas jo ratas nesiliečia su trasa, atgal jis gali grįžti tik įsitikinęs saugiu įvažiavimu į trasą ir neįgijęs papildomo pranašumo.
Techninio aptarnavimo juosta
Straipsnis 23.1 papildytas informacija apie papildomas važiavimo juostas. Boksuose bus pažymėtos dvi – viena greitoji ir išorinė, kita lėtoji ir vidinė – juostos. Taip siekiama atskirti „lekiančius“ boksuose lenktynininkus nuo įsukančių ar išsukančių.
Boksuose nuo šiol bus uždrausti bet kokie lenkimai ar bandymai lenktyniauti, išskyrus atvejus, kai kuris nors automobilis bus akivaizdžiai sulėtėjęs. Išvažiuot iš boksų bus galima tik greitąja juosta t.y. vienam bolidui paskui kitą, o ne šalia vienas kito, kaip dažnai būdavo iki šiol.
Straipsnyje 23.2 sakoma, jog lenktynių direktorius gali uždaryti įvažiavimą į boksus saugumo sumetimais. Tokiu atveju į boksus gali užsukti tik tokie automobiliai, kurių pažeidimai yra esminiai ir akivaizdžiai matomi.
Padangų tiekėjai
Straipsnyje 25.1 teigiama, jog vienas padangų tiekėjas pasirinktas 2011, 2012 ir 2013 m. Vėliau bus vėl pasirinktas irgi vienas padangų tiekėjas, tačiau po papildomo atviro tiekimo konkurso.
Padangų tipų naudojimas
Straipsnis 25.4 sako, kad lenktynėse pilotai privalės pasinaudoti dviejų rūšių sausam orui skirtomis padangomis. Jei lenktynės bus sustabdytos ir nutrauktos, tuomet lenktynininkams, nespėjusiems pasinaudoti antro tipo padangomis, prie bendro galutinio laiko bus pridėta po 30 s.
Jei tokių lenktynininkų atsiras įprastai pasibaigusių lenktynių metu – šie bus pašalinti iš varžybų rezultatų.
107% taisyklė
36.3 straipsnyje teigiama, jog lenktynininkui, kvalifikacijos pirmos dalies metu užfiksavus laiką, didesnį nei 107% greičiausiojo sesijos laiko, bus draudžiama dalyvauti lenktynėse.
Bus galimos ypatingos išlygos, jei, pavyzdžiui, treniruotėse parodytas laikas bus greitesnis už tą, kuris viršys 107% kvalifikacijoje.
Bet kuriuo atveju teisėjų sprendimas bus neginčytinas.
Su FIA F-1 2011 m. reglamentais galima susipažinti čia: http://www.fia.com/EN-GB/SPORT/REGULATIONS/Pages/FIAFormulaOneWorldChampionship.aspx


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794