Diena, kai pagaliau nustojo lyti

Diena, kai pagaliau nustojo lyti
logo 2015 Spalio 30 d. 06:55, Pirelli
Pasibaigusio JAV GP etapo rezultatus komentuoja mūsų skaitytojas Saulius Dobilas.
Dramos ir aršios kovos kupinose lenktynėse pasitaikė tiek džiaugsmo, tiek ašarų, kurios dar ilgai išliks ne tik Lewiso Hamiltono, trečią kartą tapusio pasaulio čempionu, bet ir Nico Rosbergo atmintyje. Pažvelkime kaip komandoms ir pilotams sekėsi šiose, bene įsimintiniausiose 2015 metų varžybose.
Mercedes
Kova tarp Hamiltono ir Rosbergo prasidėjo iškart po starto, kai sėkmingiau iš vietos pajudėjęs britas užsiėmė vietą vidinėje posūkio dalyje ir tyčia, ar netyčia išstūmė komandos draugą už trasos ribų. Nuomonių apie šį incidentą turbūt bus tiek pat kiek ir žmonių, bet kova tuo neužsibaigė. Rosbergas nepasidavė ir aplenkė Hmiltoną 18-ame rate, kovoje dėl antros vietos. Tuo metu pirmas važiavo Danielis Ricciardo.

Įdomus įvykis nutiko 38-ame rate, kai virtualaus saugos automobilio fazėje, „Mercedes“, bene pirmą kartą, pritaikė skirtingas strategijas savo pilotams. Rosbergas užsuko į boksus, o tuo metu antras buvęs Hamiltonas pasiliko trasoje. Galbūt komandos planas buvo pakviesti Lewisą kitame rate, bet VSC neužsitęsė tiek ilgai, kad jis spėtų sustoti. Hamiltonui nieko kito nebeliko kaip tik stengtis kuo toliau atitrūkti nuo Sebastiano Vettelio ir Rosbergo.
Artėjant lenktynių pabaigai, po paskutinio Hamiltono sustojimo, Nico šansai nugalėti atrodė geresni, bet kovos trasoje taip ir neišvydome dėl labai keistos Rosbergo klaidos. Šiam išvažiuojant iš posūkio prasisuko galiniai ratai ir jis išslydo iš trasos, taip prarasdamas lyderio poziciją ir paskutinį, kad ir teorinį, šansą vis dar pakovoti dėl čempiono titulo.
Ne ką mažiau dramos buvo ir per apdovanojimus bei spaudos konferenciją, kur Nico atrodė įtin nepatenkintas komandos draugo elgesiu trasoje. T. Wolffui ir N. Laudai teks gerai padirbėti, bandant sutaikyti komandos draugus.
„Red Bull“
Šlapia Amerikos trasa pasirodė labai tinkama „Red Bull“ komandai ir lenktynių pradžioje jie kaip lygūs su lygiais kovojo su „Mercedes“ pilotais. Ricciardo netgi pavyko išsiveržti į priekį penkioliktame rate, tačiau gera pradžia jiems nebuvo pusė darbo.
Red Bull lūkesčiai pakovoti dėl pergalės baigėsi trasai pradžiūvus ir lenktyninkams pasikeitus padangas į „slickus“. Nuo to momento jiems vis sunkiau sekėsi kovoti, ne tik su „Mercedes“, bet ir su kitomis komandomis. Galiausiai daug taškų žadėjęs atnešti „Red Bull“ pasirodymas užsibagė D. Kvyto avarija bei D. Ricciardo susidūrimu su N.Hulkenbergu, po kurio jis su apgadintu bolidu tesugebėjo finišuoti dešimtas ir uždirbti komandai vieną tašką.
„Ferrari“
Kitaip nei „Red Bull“, „Ferrari“ nusprendė išbandyti savo naują variklį lenktynėse Ostine ir dėl to turėjo susitaikyti su dešimties starto pozicijų bauda. Chaotiškas lenktynių startas vis dėlto jiems išėjo į naudą ir iki penktojo rato (pirmosios virtualaus saugos automobilio fazės) Vetteliui pavyko atsikovoti septynias pozicijas ir pakilti į šeštą vietą, kai tuo tarpu Raikkonenas atsilošė net dešimt pozicijų ir buvo aštuntas.
Vėliau trasoje „Ferrari“ pilotams veiksmo tikrai netrūko. Iš pradžių, jie gana įnirtingai kovėsi su abiem „Torro Rosso“ lenktyninkais, o paskui Vettelis prisijungė prie kovos su „Red Bull“ ir „Mercedes“ pilotais. Kimiui Raikkonenui deja teko pasitraukti viduryje lenktynių, dėl avarijos, kurios pasekmės privedė prie stabdžių perkaitimo.
Vienas iš įdomesnių taktinių sprendimų buvo Sebastianui uždėti vidutinio kietumo padangas po antrojo sustojimo. Ši taktika galbūt ir būtų pasiteisinusi, jei ne vėliau sekęs dar vienas saugos automobilis.
Vetteliui teko pasitenkinti trečia vieta, o mums dar teks palaukti iki kitų lenktynių norint įvertinti naują „Ferrari“ variklį. Po šlapių ir dažnai stabdytų lenktynių yra sunku spręsti ar jiems pavyko dar labiau priartėti prie „Mercedes“ komandos galios atžvilgiu.
Kitos komandos
Šiose lenktynėse buvo galima išskirti bene kiekvieną komandą ir lenktyninką, nors ne visus iš gerosios pusės. Džiaugtis tikrai turėtų jaunieji „Torro Rosso“ pilotai kurie puikiai padirbėjo. M. Verstappenas finišavo ketvirtas, o C. Sainzas (stratavęs iš rikiuotės galo) septintas.
Geru pasirodymu taip pat galėjo džiaugtis ir „McLaren“ komanda su J. Buttonu šeštoje vietoje bei gerai atrodžiusiu F. Alonso, kuriam tik problemos su bolidu neleido iškovoti taškų. Nežinia ar tai buvo tik sutapimas ar kitos komandos pradėjo sekti Buttono, kaip džiūstančios trasos eksperto, veiksmus, bet lyderiai buvo pakviesti užsidėti sausai trasai skirtas padangas iškart po to kai tą padarė Jensonas Buttonas.

Prastai lenktynės susiklostė „Williams“ pilotams kurie iš jų pasitraukė labai anksti, tačiau didžiausias nusivylimas buvo Nico Hulkenbergas, kuriam pavyko finišuoti tik kartą, iš paskutinių ketverių lenktynių. Kitos lenktynės, jau šį savaitgalį, Meksikoje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983