Europos GP etapo strateginė apžvalga

Europos GP etapo strateginė apžvalga
logo 2016 Birželio 23 d. 06:55, Williams/LAT Photographic
Britų ekspertas ir komentatorius Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Baku pasibaigusioms lenktynėms...
Per visą lenktynių savaitgalį naujoje Azerbaidžano sostinės trasoje netrūko siurprizų, kurių dalis buvo susijusi su trasos konfigūracija, kuri yra labiau palanki bolidams su didele jėgainės galia. Iki starto sekmadienį daugelis komandų su daugeliu sudėtingų klausimų išsiaiškino.
Dėl daugelio avarijų per palaikymo lenktynes visi laukė saugos automobilio išvažiavimo, tačiau varžybos įvyko be rimtesnių incidentų ir palyginus ramiai.
Po savaitės, kai rizikingas „Ferrari“ sprendimas neatsipirko Kanadoje, „Ferrari“ vėl pasirinko kitokią strategiją – Vettelio atveju ji suveikė kur kas geriau nei Raikkoneno.
Viltys prieš lenktynes
Po treniruočių tapo aišku, kad optimaliausia strategija Baku bus vienas sustojimas, 20 ratų važiuojant su superminkštosiomis ir 30 ratų su minkštosiomis padangomis. Tačiau dažnai su superminkštosios padangomis važiuojant ilgas atkarpas, iškyla problemų – prieš savaitę dauguma komandų jų per lenktynes jų vengė.
Sekmadienį Baku buvo dar karščiau, o tai smarkiai apsunkino darbą su padangomis kai kurioms komandoms. Kuomet „Red Bull“ sumažino bolido prispaudžiamąją jėgą, norėdama kompensuoti greičio deficitą tiesiojoje, mašina pradėjo slidinėti posūkiuose, dėl to padangos labai greitai granuliavosi ir jas reikėjo pakeisti kur kas anksčiau nei komanda planavo.
Dėl to „Red Bull“ teko pereiti prie 2 sustojimų taktikos, o Danielis Ricciardo, startavęs antras, finišavo tik 7 vietoje. Jis buvo vienas iš nedaugelio, kuris varžybose naudojo vidutinio kietumo padangas. Maxas Verstappenas su šiomis padangomis gana neblogai atrodė lenktynių pabaigoje, tačiau šios padangos greičiu gerokai nusileido minkštesnėms.
Lewisas Hamiltonas po nesėkmingos kvalifikacijos startavo dešimtas ir buvo priverstas naudoti specifinį strategijos variantą, nes šeštadienį sugadino labai daug padangų jas blokuodamas. Dėl to FIA jam leido pakeisti startinį padangų komplektą.
Dauguma pilotų startavo su superminkštosiomis, tačiau trys sportininkai – N. Hulkenbergas, M.Ericssonas ir P. Wehrleinas pirmajai atkarpai pasirinko minkštąsias. Tačiau ir jiems įgyvendinti išankstinių planų nepavyko. Hulkenbergas su minkštosiomis nuvažiavo iki 20 rato, o finalinė atkarpa su superminkštosiomis sudarė net 31 ratą – kur kas per daug tokiam mišiniui – todėl prieš finišą jo tempas smarkiai sumažėjo. Wehrleinas su minkštosiomis nuvažiavo iki 29 rato ir užsidėjo vidutines.
Vienas sustojimas ar du?
Pirmieji sustojimai keistis padangų prasidėjo labai anksti – jau 5 rate Alonso ir Verstappenas perėjo prie minkštųjų ir planavo lenktynes su 2 sustojimais.
Dėl stipraus granuliavimosi Ricciardo padangas keitėsi 6 rate, tada jį aplenkė Vettelis. „Ferrari“ tuomet matė „pakirtimo“ tikimybę ir Sebastianą į boksus pakvietė jau 7 rate, tačiau skirtingai nei Kanadoje, pilotas suabejojo komandos nutarimu, pareiškęs, kad su jo padangomis yra viskas tvarkoje. Mes nežinome, kas tuo metu priiminėjo galutinį sprendimą, tačiau ekipa ir pilotas šiuo klausimu ginčijosi.
„Ferrari“ savo veiksmus Kanadoje aiškino tuo, kad jie privalėjo veikti kitaip nei „Mercedes“ komanda, nes negalėjo stoti į kovą su ja, naudodama analogišką strategiją.
Baku Vettelis suprato, kad „Mercedes“ pranašumas yra milžiniškas, o „Red Bull“ turi problemų su padangomis, todėl realiu tikslu ir buvo antroji vieta paskui Rosbergą su viltimi už savęs išlaikyti Hamiltoną. „Ferrari“ laimei, Lewisui iškilo problemų su jėgos agregato nustatymais ir jis pasiliko už nugaros.
Vettelis nevažiavo ankstyvo sustojimo, o štai Raikkonenui padangas pakeitė – komanda išskyrė dviejų pilotų strategijas norėdama išvengti kokių nors netikėtumų. Po savo sustojimo Vettelis išvažiavo į trasą paskui Raikkoneną, bet suomis praleido vokietį į priekį, nes kolega turėjo kur kas naujesnes padangas.
Pas Rosbergą, skirtingai nei pas „Red Bull“, superminkštosios padangos dėvėjosi gana lėtai – nuvažiavęs 16 ratų, jis pradėjo didinti tempą kiekviename rate. „Mercedes“ surado ir gerą sprendimą padangoms ir lėtuose posūkiuose, jiems nesutrukdė ir reikalaujamas aukštas slėgis padangose – efektyvi bolido įsibėgėjimo dinamika ir galinga jėgainė puikiai derėjo Baku trasoje.
Hamiltonas pasikeitė padangas 15 rate, o jei sulyginsime jo tempą 17 rate su Rosbergo tempu su superminkštosiomis padangomis, tai „Mercedes“ padangų degradacija buvo maždaug 0,05-0,08 sek. kiekviename rate, o tai yra labai mažai. Kartu bolidas vis lengvėjo, nes degalai degė, tada jų degradacija tebuvo apie 0,07 sek. kiekviename rate.
„Mercedes“ mašinos neabejotinai buvo pačios greičiausios Baku. Jau po 15 ratų Rosbergas buvo susikrovęs solidžią persvarą, kad galėjo surengti sustojimą ir neužleisti 1 vietos, net negalvodamas apie tai, kad saugos automobilis gali išvažiuoti jam nepalankiu metu.
Ant karšto Baku asfalto padangos labai greitai granuliavosi, Vettelis ir Sergio Perezas suprato tai, todėl nutęsė pirmąją lenktynių fazę ir dėl to užėmė vietas ant podiumo.
Prieš lenktynes daugelis manė, kad stabdžių dėvėjimasis Azerbaidžane bus vidutinis, bet iš tikrųjų jis buvo labai rimtas dėl didelių greičių ir daugelio stabdymo taškų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794