F-1 2012. Taisyklių ir kitos naujovės

F-1 2012. Taisyklių ir kitos naujovės
logo 2012 Kovo 13 d. 23:13, McLaren
Likus penkioms dienoms iki pirmųjų šių metų „Formulės-1“ čempionato lenktynių Melburne, Australijoje, supažindiname su pagrindinėmis šių metų taisyklių ir ne tik naujovėmis.
Techniniai pakeitimai
Žemesnės bolido nosys
Siekiant padidinti lenktynininkų saugumą šoninio smūgio atveju, 75 mm – nuo 625 mm iki 550 mm – sumažintas maksimalus leistinas „Formulės-1“ bolidų nosies aukštis.
Kadangi šis reikalavimas galioja tik daliai automobilio priekio, daugelis komandų išlaikė ankstesnę bolidų konstrukciją, pažemindamos tik tą nosies dalį, kiek to reikalaujama taisyklėse.
Nors dėl tokio sprendimo automobiliai iš priekio primena ančiasnapius, kuriais ir buvo greitai pakrikštyti, taip išsaugojama kiek įmanoma didesnė oro tėkmė po nosimi link bolido galo.
Išmetimo sistemos apribojimai
FIA užsibrėžus išgyvendinti išmetamųjų dujų pernaudojimą aktyviai apipučiant bolido gale esantį stambų ir labai svarbų aerodinaminį elementą – difuzorių – ši automobilio sritis šiemet reglamentuojama gerokai griežčiau nei iki šiol.
Aiškiai apibrėžtas išmetamųjų vamzdžių išeinamųjų angų dydis, jų išdėstymo pozicija ir nukreipimo kampas. Taip bus bent iš dalies užtikrinta, kad dujos nebūtų tiesiai nukreiptos į didelę prispaudžiamąją galią sukuriantį difuzorių, nors visiškai to išvengti ir yra iš esmės neįmanoma.
Be to, užkirstas kelias vadinamajam aktyviam apipūtimui. Tai pasiekta uždraudžiant variklio režimus, kai kuras buvo ženkliai deginamas net tuomet, kai vairuotojas nespausdavo akceleratoriaus – vien tam, kad būtų sukuriamas išmetamųjų dujų srautas aerodinamikos elementų apipūtimui.
Dėl visų šių priemonių „Formulės-1“ bolidai šiemet turėtų nebeturėti priekio slydimo sindromo ir gali būti parankesni tiems sportininkams, kurie praėjusius dvejus metus, ypač pernai, turėjo didelių problemų.
Sparnų tvirtumo bandymų sugriežtinimas
Nuolatinių gandų ir diskusijų pastaruosius du sezonus apsuptas priekinių sparnų lankstumas šiemet bus tikrinamas dar griežčiau.
Anksčiau sparnas buvo veikiamas 1 kN jėga, leidžiant 20 mm pasislinkimą. Dabar leidžiama lankstumo riba sumažinta iki 10 mm, kartu paslenkant jėgos taikymo tašką šiek tiek atgal ir link bolido vidurio.
Helio naudojimo sustojimų boksuose metu draudimas
Sustojimų boksuose metu naudojami rato veržlių tvirtinimo prietaisai nuo šiol bus varomi ne heliu, o suspaustu oru. Dėl to sportininkų apsilankymai techninio aptarnavimo juostoje pailgės keliomis dešimtosiomis sekundės dalimis.
Privalomi avarijos bandymai
Šiemet avarijos testų, kurių metų tikrinamas technikos atsparumas tipiniams smūgiams, dar nepraėjusius bolidus draudžiama naudoti ne tik lenktynėse, bet ir bandymuose. Dėl to bendrose treniruotėse kartu su kitomis komandomis prieš sezoną taip ir nepasirodė HRT ir „Marussia“ komandos.
Kita vertus, patikrinimą sėkmingai įveikusių automobilių bazinis rėmas nebehomologuojamas, todėl sezono metu komanda gali ženkliai modifikuoti bolidą ir, iš naujo praėjusi testus, jį naudoti lenktynėse. Iki šiol homologuotos technikos radikaliai keisti sezono metu nebuvo leidžiama.
Minkštesnės padangos
„Pirelli“ prieš šių metų sezoną paminkštino visų, išskyrus pačių minkščiausių, padangų gumą. Tai reiškia, kad skirtingų produkcijos rūšių greitis ir dilimas tarpusavyje skirsis maždaug dvigubai mažiau negu pernai. Be to, kiečiausias rūšis pernai nemažai problemų turėjusioms komandoms bus daug lengviau sušildyti.
Sportiniai pakeitimai
Gynyba nuo bandančio aplenkti varžovo
FIA patikslino iki šiol nerašytas pozicijos gynybos nuo varžovo atakų taisykles. Priekyje važiuojantis lenktynininkas galės atlikti vieną gynybinį veiksmą prieš jį bandantį aplenkti varžovą ir po to grįžti į lenktyninę trajektoriją, tačiau tik tokiu atveju, jei tai darydamas paliks pakankamai trasos pločio konkurentui toje pusėje.
Rato susigrąžinimas važiuojant paskui saugos automobilį
Saugos automobilio fazės metu ratu atsiliekantiems lenktynininkams bus leidžiama aplenkti lyderius ir taip susigrąžinti anksčiau prarastą ratą. Taip šie vėliau atnaujinus lenktynes netrukdys tarpusavyje kovoti pajėgiausiems pilotams.
Maksimalus lenktynių laikas
Po ilgiausių istorijoje praėjusių metų Kanados GP lenktynių, įskaičiavus pertraukas trukusių net 4 valandas ir 4 minutes, šiemet įvedama maksimali trukmės riba – 4 valandos, net jei varžybos ir buvo sustabdytos.
Lenktynių be stabdymų maksimali trukmė išlieka nepakitusi – 2 valandos.
Trasos trumpinimas
Lenktynininkams net apšilimo ar grįžimo ratų kvalifikacijoje bei kitų neįskaitinių važiavimų metu nebus leidžiama palikti važiuojamosios trasos dalies be pateisinamų priežasčių, pavyzdžiui, nukertant posūkį ir taip taupant laiką bei degalus.
Bandymai sezono metu
Sezono metu bus leidžiami vieneri trijų dienų trukmės bandymai. Jie šiemet vyks gegužės 1–3 d. Mugello žiede Italijoje.
Padangų naudojimas
Pirmąją lenktynių savaitgalio dieną sportininkas galės naudoti visus gautus padangų komplektus, kai iki šiol buvo leidžiama tik tris.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553