F-1 bolidai boksuose riedės varomi elektra

F-1 bolidai boksuose riedės varomi elektra
logo 2011 Liepos 21 d. 20:23, Toro Rosso/Getty Images
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) paskelbė 2014 m. „Formulės-1“ čempionato technikos reglamentą, taip oficialiai patvirtindama, kad bolidai boksuose judės varomi vien elektros energija bei detalizuodama kitus laukiančius pokyčius.
Taisyklėse įtvirtinta nuostata, kad važiuojant techninio aptarnavimo juosta automobilių varikliuose negalės būti degimo bei kuro perdavimo. Tad jie bus varomi vien sukaupta energija.
Kaip ir buvo skelbta anksčiau, nuo 2014 m. „Formulėje-1“ bus pereita prie 1,6 l V6 variklių su turbokompresoriais formato. Šiuo metu boliduose montuojami 2,4 l V8 motorai. Agregatų sūkiai, kaip pageidavo komandos, bus ribojami iki 15 000 aps./min.
FIA griežtai reglamentavo ir kai kuriuose specifines variklių charakteristikas. V formos kampas tarp cilindrų, kur bus montuojamas turbokompresorius, turės būti lygus 90 laipsnių, kuro srautas apribotas iki 100 kg per valandą. Nustatyti ir konkretūs reikalavimai motorų matmenims, medžiagoms bei montavimo taškams.
Įdomu tai, kad variklius bus įmanoma užvesti savarankiškai. Taisyklėse numatyta, kad bolidų konstruktoriai turės užtikrinti, jog motorai galės būti užvedami pilotui sėdint įprastoje padėtyje ir nesinaudojant jokia išorės pagalba.
Siekiant kompensuoti galimus galios nuostolius, boliduose esančių Kinetinės energijos regeneracijos sistemų (KERS) galia bus padidinta dvigubai, iki 120kW.
Keičiami ne tik varikliai, bet ir greičių dėžės – jos bus sudarytos iš aštuonių pavarų vietoje septynių dabar. Nors jų perdavimo skaičiaus nuo sezono pradžios neleidžiama keisti, dėl pokyčių pirmaisiais naudojimo metais komandoms bus padaryta išimtis – suteiktas vienas galimas keitimas čempionato metu.
Nuo 2014 m. „Formulėje-1“ bus padidintas minimalus bolidų svoris – iki 660 kg, nuo 640 kg dabar. Galios kūrimo sistema, sudaryta iš variklio bei KERS, turės sverti ne mažiau 155 kg.
Pokyčių sulauks ir automobilių išorė – 15 cm, iki 165 cm, mažinamas priekinio sparno plotis. Be to, dar griežčiau bus apribotas įvairių mažų aerodinamikos elementų naudojimas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553