F-1.LT

Vartotojo zona

PERVESK EUR/GBP Į
LIETUVĄ TIK 0,99£

Įskaitos 2017

# Pilotas Taškai
1 S. Vettelis 153
2 L. Hamiltonas 139
3 V. Bottas 111
4 D. Ricciardo 92
5 K. Raikkonenas 73
6 M. Verstappenas 45
7 S. Perezas 44
8 E. Oconas 35
9 C. Sainzas 29
10 F. Massa 20
11 N. Hulkenbergas 18
12 L. Strollas 17
13 K. Magnussenas 11
14 R. Grosjeanas 10
15 P. Wehrleinas 5
16 D. Kvyatas 4
17 F. Alonso 2
18 J. Palmeris 0
19 M. Ericssonas 0
20 S. Vandoorne`as 0
21 A. Giovinazzi 0
# Komanda Taškai
1 Mercedes 250
2 Ferrari 226
3 Red Bull 137
4 Force India 79
5 Williams 37
6 Toro Rosso 33
7 Haas 21
8 Renault 18
9 Sauber 5
10 McLaren 2
Esteban Ocon Manor

F-1 ekonominis modelis nėra geras

2017-01-08 / 06:50:00

„Motorsport Magazine“ žurnalistai įžvelgė tam tikrą ryšį tarp miglotų Silverstono autodromo galimybių rengti lenktynes ir visai šviežios žinios apie tai, kad „Manor“ komandoje įvestas išorinis valdymas, nes komanda atsidūrė ant bankroto slenksčio.

Dvi naujienas atėjusias per vieną dieną, sieja viena tema. Silverstono šeimininkai neatmeta, kad jiems teks pasinaudoti ypatingu kontrakto punktu, leidžiančiu nutraukti „Formulės-1“ lenktynių organizavimą po 2019 metų, o „Manor“ komanda antrą kartą per trejus metus priartėjo prie bankroto.

Tai dar kartą pavirtina tą faktą, jog su „Formulės-1“ verslo modeliu yra kažkas negerai. Mokestis už lenktynių rengimą yra labai didelis, klasikiniai autodromai dirba nuostolingai, o prizinių pinigų paskirstymo sistema yra tiesiog žudikiška ir išeina, kad mažosios komandos tampa didelių ekipų finansiniais rėmėjais.

Chase Carey iš „Libery Media“ visa tai supranta ir pabrėžia, kad viena iš F-1 problemų yra ta, kad ji konkuruoja pati su savimi: tarp čempionato savininkų ir atskirų komandų vysta medžioklė dėl rėmėjų pinigų, autodromai konkuruoja viena su kitu dėl teisės rengti lenktynes. Ir vietoje to, kad būtų surastas pasvertas sprendimas, stabilizuosiantis situaciją, intrigos tik didėja. Dabar kiekvienas F-1 žaidėjas stengiasi atsiriekti kuo didesnį pyrago gabalą.

Jei kalbėsime apie disbalansą paskirstant prizinius pinigus, tai dar kartą parodo nesibaigiančias pyrago dalybas. Prisiminkime 2009 metus, kai 8 iš dešimties komandų – įskaitant ir „Ferrari“, „Red Bull“, „Renault“, BMW nei „McLaren“ buvo pareiškusios, kad jos 2010 metais išeis iš „Formulės-1“. Taip atsitiko, kai FIA ryžtingais veiksmai panoro apkarpyti komandų išlaidas, pasiūliusi, kad bet kuri ekipa, kuri įtilps į 40 mln. svarų biudžetą ( tai maždaug 15 proc. sumos, kurias išleisdavo „top“ komandos), gaus pranašumą aerodinamikos srityje: jiems bus leista naudoti judančius bolidų sparnus. Taigi, buvo pasakyta: išleiskite 85 proc. mažiau pinigų ir jūs galėsite turėti greitesnius bolidus. Ėjimas buvo labai gudrus, tačiau ne visai protingas, kuris tik dar labiau paaštrino situaciją.

Naujo automobilių lenktynių pasaulio čempionato sukūrimo iš dalies pavyko išvengti dar ir todėl, kad Maxas Mosley sutiko būti neperrinktas į FIA vadovo postą ir iš dalies dėl to, kad Bernie Ecclestone vėl panaudojo savi žinomą taktiką: „skaldyk ir valdyk“.

Istoriškai Bernie panašiomis sąlygomis dažniausiai veikdavo visų pirma paisydamas „Ferrari“ interesų, bet tuo metu Luca di Montezemolo buvo nusiteikęs itin karingai ir bet kokiais būdais negalėjo leisti, kad kas nors tikrintų „Ferrari“ buhalteriją, kad būtų apribotos komandos išlaidos. Mat būtent taip bandė veikti FIA.

Ir tada Bernie pasirinko „Red Bull“ savininką Dietrichą Mateschitzą ir jo komanda tapo pirmoji, kuri pasirašė komercinį susitarimą labai naudingomis sąlygomis. Po to jų pėdomis pasekė ir „Ferrari“, o dar vėliau ir visos kitos „top“ komandos. O kur kas kuklesniems F-1 čempionato dalyviams mažai kas ir beliko. Mat didžiosios komandos paprasčiausiai buvo nupirktos.

Per tą laiką į pasaulio čempionatą atėjo „Manor“, „Lotus“ ir HRT, kurias patraukė FIA pažadai stabilizuoti išlaidų didėjimą ir suteikti pranašumą aerodinamikos srityje. Tačiau šie pažadai taip ir liko neįgyvendinti ir nei vienai iš šių komandų nepavyko ilgai išsilaikyti „Formulėje-1“.

Jei „Liberty Media“ iš tikrųjų pavyks užbaigti „Formulės-1“ pirkimo sandorį, tai amerikiečių korporacija gaus visą krūvą problemų, su kuriomis privalės susitvarkyti. Amerikiečiai tai supranta. Bet ar galima dar išgelbėti „Manor“? Neatmestina. Bet jei mes žaistumėme totalizatoriumi, tai labiau pastatytumėme už tai, kad Silverstono etapas ir po 2019 metų pasiliks F-1 kalendoriuje.

 

Tavo komentaras

Komentarai

A85
2017-01-09 15:10:09
Ferrariliux > trumpuoju laikotarpiu tai fantastiniai rezultatai, vidutiniu irgi dar kol kas neblogai atrodo. Klausimas kaip su ilguoju laikotarpiu. CVC cashina didelius dividentus ir traukiasi, kai formulė po truputį, labai lėtai, bet juda žemyn (mažėja susidomėjimas, mažėja komandų, krenta trasos). Ar yra F1 10-ies metų planas? Nes jei nėra, tai... Liberty Media gali baigt su baronka. Ir dar klausimas dėl strategijos. BE neveikia idealiai, bet jis tikrai gerai hustlina sudarydamas finansiškai naudingus sandorius bet kartu neprasilenkdamas su sporto dvasia, kiek jos beliko. Klausimas ar Liberty media ras žmogų (o greičiau žmones), kurie taip pat sugebės užtikrinti gerus finansinius srautus bei kartu orgnanizuoti ir geriausias lenktynes žemėje bei tuo įtikinti žiūrovus?
Ferrariliux
2017-01-08 17:45:58
ddt > tavo mastymas labai geras ir pozityvus, būtų labai gerai jeigu taip mastančių žmonių būtų dauguma. Deja realybė tokia, kad F1 vadovas masto beveik vien tik per finansinį aspektą.
ddt
2017-01-08 16:31:08
Ferrariliux > aš tik kartais dėkoju Dievui, kad dar liko ENTUZIASTŲ ir žmonių, kurie jaučia kaifą nuo gyvenimo ir teigiamų emocijų dovanojimo kitiems žmonėms, o ne tokių, kurie gyvenimo prasmę matuoja VIEN TIK finansinių metų rezultatais. Sėkmės!
Ferrariliux
2017-01-08 15:49:54
Eknominio modelį vertinti matyt racionalu iš verslo savininkų pusės. Juk kepdamas bandeles niekas nesvasrsto, kad bandelių pirkėjams/valgytojams modelis yra blogas ar geras.
Naivus Kvailys
2017-01-08 15:43:30
Priklauso is kurios varpines paziuresi. Ferrari komandai dabartinis ekonominis modelis tikrai nera blogas. Gauni ne viena milijona uz grazias akis ir toliau sekmingai tobulini pasiteisinimus del ko buvo nusileista varzovams.
Ferrariliux
2017-01-08 15:33:16
Ekonominio modelio gerumą atvaizduoja pelningumas. Vidutinis balsuotojas/kvailys niekaip nesupranta, kad jei biznis daro pinigus akcininkams - reiškias viskas gerai su juo, jeigu daro didelius pinigus akcininkams - dar geriau. Formulės vienas ir kiti verslai nėra patenkinti komandų, žiūrovų, pilotų užgaidas/poreikius. Tokia verslo veikla vykdoma pelnui gauti. Jeigu nieko nedaroma, kad išgelbėti lūzerių komandą, reiškias F1 vadovas puikiai žino, kad jos netekimas nesumažins pelno. Jeigu komandos pasitraukimas mažintų F1 pelną - iškart būtų imtasi priemonių ją išgelbėti. Šiaip F1 yra tikrai sėkmingo ir labai profesionaliai (nors intuityviai vidutiniam balsuotojui atrodo, kad vadovas daro nesamones ir "aš padaryčiau geriau")valdomo verslo pavyzdys.
Larensas
2017-01-08 15:19:44
išvis gal neberašykit nieko, kol sezonas neprasidėjo.
 
Naujausi komentarai

Karščiausios naujienos