F-1 įdomybės: Geriausias bolidų dizaineris

F-1 įdomybės: Geriausias bolidų dizaineris
logo 2012 Rugpjūčio 24 d. 06:11, Red Bull/Getty Images
Nors bolido kūrimo procese dalyvauja visa komanda, tačiau vieno žmogaus įtaka yra neginčijamai svarbiausia. Kas yra visų laikų geriausias technikos direktorius „F-1“?
Žinoma, be pilotų nuomonės, kompiuterinio modeliavimo specialistų, vėjo tunelio darbuotojų ir kitų komandos narių, „F-1“ bolido nesukursi, bet visus juos jungia komandos technikos direktorius. Jis pasirenka darbo kryptį ir turi interpretuoti taisykles taip, kad ekipos bolidas jų neperžengtų, bet greičiu išsiskirtų iš visų kitų stovinčių rikiuotėje.
Vienintelis žmogus, sukūręs bolidą, laimėjusį komandinės įskaitos čempionų titulą net trims skirtingoms komandoms, yra dabartinis „Red Bull“ technikos direktorius Adrianas Newey.
1980 metais jis baigė Aeronautikos ir Kosmonautikos studijas Sauthamptono universitete ir netrukus pradėjo dirbti „Fitipaldi“ komandoje, o kitais metais perėjo į „March“. Kurį laiką A. Newey kūrė ir tobulino tik žemesnių klasių sportinius automobilius, bet 1983 metais jis pervažiavo į JAV, kur dirbo „IndyCar “ serijoje lenktyniaujančioje „March“ ekipoje. Jo sukurti automobiliai kitais metais laimėjo septynias pergales, tame tarpe ir labai vertinamą „Indy 500“ čempiono titulą.
Tačiau britą visada traukė „Formulė-1“ ir netrukus jis grįžo į Europą siekdamas padėti „Force“ komandai. Deja, tačiau po 1986 metų ji bankrutavo, o A. Newey vėl grįžo į dideliu biudžetu ar gerais pilotais negalinčią pasigirti „March“ „Formulės-1“ ekipą, kur jo bolidai 1988 metais net pirmavo Japonijos GP. Tačiau netrukus ir ši komanda uždarė duris.
1990 metais jis atėjo į „Williams“, kur dirbdamas su Patricku Headu sukūrė 1992 metų FW15 automobilį, laimėjusį A. Newey pirmą konstruktorių titulą. Tai jam pasisekė padaryti ir 1993, 1994, 1996, 1997 metais, po kurių jis perėjo į „McLaren“. Verta pastebėti, kad „Williams“ ekipai tai sutapo su nuosmukiu, tačiau prie to svariai prisidėjo ir ilgalaikio partnerio, „Renault“ variklių gamintojo, pasitraukimas.
Sėkmė su „McLaren“ atėjo iš karto – 1998 metais, kai Mika Hakkinenas tapo čempionu, o Davidas Coulthardas finišavo trečias. Tačiau daugiau komandinių titulų su britų ekipa A. Newey neiškovojo – „McLaren“ dominuoti neleido besikeičiančios taisyklės ir prasidedanti „Ferrari“ era su M. Schumacheriu.
2006 metais britas perėjo į „Red Bull“, o 2010 ir 2011 metais jo sukurti bolidai laimėjo dar du konstruktorių titulus, kurie buvo pirmieji austrų ekipai.
A. Newey kolekcionuoja ir lenktyniauja senoviniais automobiliais. Kelis metus jis dalyvavo „Le Mans Legendų“ lenktynėse, kuriose 2006 metais patyrė avariją vairuodamas Ford GT40, nors pats atsipirko tik įbrėžtu pirštu. Tais pačiais metais „Goodwood Atgimimo“ („Goodwood Revival“, angl.) festivalyje jis visiškai sudaužė ir „Jaguar E-Type“. Už pasiekimus komandoje, 2010 metais britas gavo dovanų savo kurtą „Red Bull“ bolidą.
Dabar A. Newey 53 metai ir už novatorišką požiūrį į automobilių dizainą, bei pasiekimus per paskutinius du dešimtmečius, dažnai jis yra vadinamas aerodinamikos genijumi. Ne veltui jo atlyginimas „Red Bull“ ekipoje – 10 milijonų JAV dolerių (28 milijonai litų), viršija daugumos „F-1“ pilotų metines pajamas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794