F-2. K. Vasiliauskas apie lenktynes Monzoje

F-2. K. Vasiliauskas apie lenktynes Monzoje
logo 2010 Gegužės 26 d. 15:41, Kazimieras Vasiliauskas
Tradiciškai pateikiame Kazimiero Vasiliausko įspūdžius iš „Formulės-2“ varžybų. Šį kartą – lietuvio pasakojimas iš varžybų Italijoje, Monzos trasoje.
Po varžybų Marakeše atrodė, kad ta labai greita trasa, kurioje daug ilgų tiesiųjų, tačiau pravažiavus Monzos trasoje galiu pasakyti, kad Monzos trasa yra daug greitesnė. Ji skaitoma greičiausia F1 trasa. Nors šioje trasoje dominuoja ilgos tiesiosios, tačiau varžybos yra labai įdomios. Sportininkas privalo turėti varžybų taktiką tam, kad kovotų dėl pergalės. Neužtenka aplenkti varžovą ir stengtis nuo jo pabėgti. Dažniausiai laimi ne greičiausias, o gudriausias. O kaip tas gudrumas pasireiškia, plačiau paaiškinsiu pasakodamas apie visą savo varžybų savaitgalį.
Prieš varžybas Monzoje daug laiko praleidau pas Joną Dereškevičių. Manau, prie simuliatoriaus vairo praleidau daugiau nei dešimt valandų, todėl įsėdęs į bolidą, penktadienio pirmojoje treniruotėje, iškart galėjau važiuoti greitai. Pirmosios treniruotės tikslas nebuvo būti pirmam. Aišku buvau laimingas, kad to nesiekdamas juo ir buvau. Tikslas buvo surinkti kuo daugiau informacijos apie bolidą ir tinkamai pasiruošti kvalifikacijai. Treniruotės metu padarėme smulkius pakeitimus, kurie buvo teisingi. Taigi pirmosios treniruotės uždaviniai buvo padaryti ir su nekantrumu laukiau sekančių važiavimų.
Prieš antrąją treniruotę padarėme daugiau pakeitimų. Tikslas vėl buvo tas pats. Tinkamai pasiruošti kvalifikacijai. Šioje treniruotėje užėmiau aštuntąją vietą, tačiau nenaudojau „Boost“ mygtukų, kurie suteikė 0,8 s pranašumą. Pakeitimai, kuriuos padarėme, deja, nepasiteisino. Kaip po antrosios kvalifikacijos paaiškėjo, kad ėjome teisinga kryptimi, tačiau reikėjo pakeisti automobilio reguliavimą šiek tiek daugiau. Iš vienos pusės jaučiausi puikiai pasiruošęs vakaro kvalifikacijai, o iš kitos pusės trūko informacijos apie bolido reguliavimą.
Manau, pirmą kartą šiais metais jaučiausi taip tvirtai, kad galėčiau iškovoti pirmąją startinę vietą. Šį kartą jausmo ir pasitikėjimo neužteko. Su naujomis padangomis nepavyko įveikti švaraus rato ir tinkamai išnaudoti užuovėjos. Šioje trasoje važiuojant net 100 m atstumu veikia oro maišas ir vienos tiesiosios metu galima išlošti 0,1 s. Trasoje yra keturios tiesiosios, todėl per vieną ratą įgaunama 0,35-0,4 s persvara. Pagalvokite, jei važiuojama 30-50 m atstumu. Tokiu atveju per vieną ratą galima įgauti net 1 s persvarą, tačiau tai labai didelė rizika, nes varžovas esantis priešais gali staigiai sulėtėti ir sugadinti tavo greitąjį ratą. Monzoje todėl ir yra svarbu būti gudriam ir galbūt rizikuoti. Aš tai ir bandžiau, tačiau atsidūriau netinkamoje vietoje tinkamu laiku. Ketvirtoji startinė vieta nereiškė, kad praradau galimybę kovoti dėl pergalės. Šioje trasoje nebūtina startuoti pirmam, kad laimėtum varžybas. Svarbiausia būti greitam pradžioje ir išnaudojant užuovėją nepaleisti sportininkų esančių priekyje, o varžybų pabaigoje panaudojant „Boost“ mygtukus lenkti varžovus. Su tokia taktika optimistiškai nusiteikiau pirmosioms varžyboms.
Iškart po pirmojo posūkio pakilau į trečiąją vietą. De Marco lyg kamikadzė bandė iššokti į pirmąją vietą, tačiau jo varžybos baigėsi jau pirmajame posūkyje, o Marinescu eilinį kartą blogai sustartavo. Nuo pat varžybų pradžios stipriai slydo bolido galas įvažiuojant ir išvažiuojant iš posūkio, todėl negalėjau palaikyti lyderio tempo. Po kelių ratų mane prisivijo Stonemanas ir aplenkė. Nebandžiau dengtis, nes nenorėjau, kad prisivytų sportininkai, esantys už mūsų ir reikėtų dengtis išnaudojant „Boost“ mygtukus. Bandžiau nepaleisti Stonemano, tačiau jis pasirinko kitokią taktiką ir naudodamasis „Boost“ mygtukais bandė pasivyti Palmerį. Jokinenas, kuris tuo metu važiavo pirmoje vietoje, gavo baudą ir nukrito į rikiuotės galą. Iki varžybų vidurio vis bandžiau priprasti prie bolido reguliavimo, tačiau buvo labai sunku. Nuo varžybų vidurio pradėjau naudoti „Boost“ mygtukus, nes prie manęs sparčiai artėjo Brattas. Paskutiniajame rate panaudojau paskutinį „Boost“ mygtuką ir saugiai baigiau varžybas trečioje vietoje. Po finišo fanai klausė, kodėl nesidžiaugiu. Aš buvau laimingas, tačiau jau stovėdamas ant podiumo galvojau apie kvalifikaciją. Aišku buvo tai, kad reikėjo keisti automobilio reguliavimo, o man išmokti greičiau įveikti pirmąjį posūkį, kuriama prarasdavau net 0,2 s.
Kaip buvo gera išvažiuoti į antrąją kvalifikaciją ir pajusti, kad padedamas Dariaus Jonušio tinkamai sureguliavome bolidą, tačiau kaip buvo apmaudu, kai užsidėjus naujas padangas išnaudojau „Boost“ mygtukus anksčiau, nei reikėjo, o analizuodamas kvalifikacijos duomenis ryškiai mačiau, kad paskutiniajame rate efektyviau išnaudojau posūkiuose padangas, tačiau neturėdamas „Boost“ mygtukų kiekvienoje tiesiojoje prarasdavau po 0,4 s. Po šios kvalifikacijos buvau piktas ant savęs, nes turiu tikslą, o startuodamas iš aštuntos vietos jo nepasieksiu. Niekam juk neįdomu tai, kad tu greitas, bet nelaimi. Jei esi greitas, privalai būti priekyje. Sezonas dar net neįpusėjo, todėl esu tikras ir labai stengsiuos, kad tikslas būtų pasiektas.
Sekmadienio varžybos truko labai trumpai. Starto metu pakilau kelias pozicijas į priekį, tačiau pirmojo rato pabaigoje nepavyko aplenkti Snoekso ir praradau dvi pozicijas. Antroje rato pirmame posūkyje Stoneman sukėlė incidentą. Jis neįvertino oro maišo ir stabdymo metu trenkėsi į Engą, o jis tuo tarpu į Jokineną. Taigi, po incidento grįžau į savo šeštąją vietą, tačiau pirmajame Lesmo posūkyje Stoneman išlėkė iš trasos, o grįždamas į trasą mane užblokavo. Aš bandžiau išvengti incidento ir sukdamas vairą į kairę pusę stabdžiau nešvarioje trasos dalyje. Stabdymas su susuktu vairu mane apsuko ir mano varžybos baigėsi. Praradau daug svarbių taškų ir neįsitikinau, ar padaryti bolido reguliavimo pakeitimai butų pasiteisinę.
Nors varžybos baigėsi liūdnai, tačiau turėjau daug daug fanų, kurie atskrido su „Star1“. Neįtikėtina, kai atvyksta 30 žmonių palaikyti ir nuoširdžiai linki sėkmės. Ačiū visiems, kurie atvyko manęs palaikyti. Tikiuosi, kad ateityje matysiu vis daugiau ir daugiau autosporto fanų. Jūsų palaikymas suteikia papildomų jėgų ir motyvacijos.
Kitos „Formulės-2“ varžybos birželio 18-20 dienomis Zolderio trasoje, Belgijoje. Toliau tikslingai sieksiu savo tikslo ir nepaisant sunkios sezono pradžios pasieksiu tai ką užsibrėžiau.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794