F. Dernie: lenkimų trūkumą lemia ne aerodinamika

F. Dernie: lenkimų trūkumą lemia ne aerodinamika
logo 2010 Kovo 20 d. 16:46, WilliamsF1
Žinomas „Formulės-1“ aerodinamikos specialistas Frankas Dernie pareiškė, kad lenkimų trūkumą lemia ne itin efektyvi bolidų aerodinamika, o pernelyg geras padangų sukibimas su trasa bei pusiau automatinės pavarų dėžės.
Lenktynių pasaulyje šiuo metu vyrauja nuomonė, kad lenkimų varžybose trūksta dėl to, kad beveik neįmanoma nedideliu atstumu vienu automobiliu važiuoti paskui kitą. Tai lemia bolidų aerodinamika, sukurianti milžinišką prispaudžiamąją galią, kuri puikiai veikia idealiomis sąlygomis ir labai blogai – nešvariame oro sraute, važiuojant paskui varžovą.
F. Dernie, atstovaujantis aerodinamikos specialistų stovyklą, pamėgino paneigti tokią, kaip manoma, lenktynininkų formuojamą, nuomonę. Neseniai „Williams“ ir „Toyota“ ekipos dirbęs specialistas mano, kad lenkimų trūkumo priežastys yra visiškai kitos.
„Teorija, kad gerai sukimbančios padangos ir maža prispaudžiamoji galia didina lenkimų skaičių, per pastaruosius 30 metų nebuvo pagrįsta jokiais faktais“, - tinklaraštininkui Jamesui Allenui pažymėjo F. Dernie.
„Jei prispaudžiamosios galios mažinimas būtų sprendimas, tuomet tai būtų buvę įrodyta jau 1983-iasiais, nes tuomet pakeitus taisykles praradome 80% aerodinamikos efektyvumo. Tačiau lenkimų nebuvo daugiau nei 1982-aisiais.“
„Štai jums įrodymas – jei prispaudžiamoji galia trukdytų lenkti, tuomet mažiausiai lenkimų būtų šlapioje trasoje, nes tada naudojama maksimali prispaudžiamoji galia“, - pabrėžė specialistas.
„Kodėl net žinantys šiuos faktus visi vis dar galvoja, kad prispaudžiamosios galios mažinimas yra sprendimas, man vis dar yra didelė paslaptis ir kelia susierzinimą.“
„Tai lemia per didelis sukibimo skirtumas tarp lenktyninės trajektorijos ir jos užribio, sukeltas gerai sukimbančių padangų. Stabdymo kelias prieš lėtus posūkius yra gerokai per trumpas – vėlgi, dėl gerai sukimbančių padangų.“
„Kita priežastis, dėl ko dabartinėje „Formulėje-1“ yra sunku lenkti, yra tai, kad greičiausi bolidai yra priekyje, o lėtesni – už jų, todėl nėra ko tikėtis lenkimų, nebent lenktynininkai suklystų. Šiuo atveju lenkimai įvyktų tik po klaidų, kurios dabar yra labai retos dėl itin gerai sukimbančių padangų, didelių išslydimo zonų ir pusiau automatinių pavarų dėžių.“
„Praeityje pasiteisino keli sprendimai. Pasiteisino vienas padangų komplektas lenktynėms, tačiau „Michelin“ padangos tam buvo gerokai geriau pritaikytos nei „Bridgestone“, todėl tai buvo atšaukta tuomet, kai „Bridgestone“ tapo vienintele tiekėja. Taip pat vieno rato kvalifikacija – dažnai greiti bolidai kvalifikuodavosi žemiau, nei turėtų, taip padidindami lenkimų tikimybę. Tai buvo nepopuliaru, nes esą tai buvo neteisinga.“
„Lenkimai praeityje kildavo dėl nedidelio padangų sukibimo su trasa, dėl ko lenktyninė trajektorija būdavo plati, o stabdymo kelias – ilgas. Bolidus dėl prastesnio sukibimo ir mechaninių pavarų dėžių būdavo sunku vairuoti, todėl kildavo daugiau klaidų“, - tikino britas.
„Mes to niekuomet neišspręsime, jei tiek daug žmonių ignoruos faktus ir užstrigę laikysis surinktų duomenų neatitinkančio požiūrio.“
„Problema yra tai, kad nemažai įtakingų žmonių, įskaitant ir lenktynininkus bei žiniasklaidoje dirbančius buvusius pilotus, nenori praeityje tikrai pasiteisinusių pokyčių. Lenktynininkai nekenčia kietų padangų, nors jos greičiausiai yra pusė visos problemos sprendimo, o inžinieriai yra įsimylėję pusiau automatines pavarų dėžes – kita pusė.“
„Dauguma lenkimų praeityje įvykdavo dėl to, kad lenktynininkas suklysdavo dėl prasto sukibimo ar perjungdamas pavaras“, - pridūrė jis.
Artimiausias „Formulėje-1“ numatytas didelis žingsnis gerinant sąlygas lenkimams – 2011 m. planuojamas įvesti itin efektyvių aerodinamikos įtaisų – daugiaaukščių bolido difuzorių – draudimas. Belieka tik laukti, ar toks sprendimas pasiteisins realybėje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553