F. Gastaldi: „Formulė-1“ yra didelis biznis

F. Gastaldi: „Formulė-1“ yra didelis biznis
logo 2014 Birželio 27 d. 07:22, LAT Photographic
Šiuo metu Federico Gastaldi pavydėti nereikia. Praėjusį sezoną „Lotus“ komanda pradėjo nuo Kimio Raikkoneno pergalės Australijoje, o visą praėjusį sezoną ši komanda kaip lygus su lygiu kovojo su „Mercedes AMG“ bei „Ferrari“ komandomis dėl antrosios vietos Konstruktorių taurėje. „Lotus“ pilotai reguliariai kilo ant prizininkų pakylos, bet šiais metais situacija pasikeitė iš esmės. Spaudoje netyla kalbos apie šios komandos finansines problemas, „Lotus“ vėliausiai už visus pristatė šių metų bolidą, o komandos inžinieriai iki pat pavasario gydė bolidą nuo vaikiškų ligų. Šiuo metu ši komanda teturi vos 8 taškus ir lenkia tik „Marussia“, „Sauber“ bei „Caterham“.
Visos minėtos problemos kilo dėl to, kad „Lotus“ šiuo metu vyksta esminė restruktūrizacija. Komandą paliko daug patyrusių specialistų, vienas iš jų – Ericas Boullier. Komandos vadovo pareigas teko perimti Gerardui Lopezui, bet užsiiminėti operatyviais einamaisiais klausimais jis neišgali. Anksčiau dirbęs verslo vystymo direktoriumi F. Gastaldi kovo pabaigoje buvo patvirtintas „Lotus“ vadovo pavaduotoju. Po keturių mėnesių jis pirmą kartą davė išsamų interviu spaudai, kuriame kalbėjo apie naujas pareigas, „Formulę-1“ ir apie verslą.
- Kaip jūs jaučiatės komandos vadovo kailyje?
- Malonu būti žmonių grupėje, kurie yra ne tik talentingi, bet ir labai ryžtingi žmonės. Kartu negaliu pasakyti, kad šie žmonės, sunkiai ir intensyviai dirbdami, negauna to ko siekia – rezultato. Žinau, prie kokių standartų jie yra pripratę ir ko tikisi, tačiau kol kas mūsų komanda negali parodyti visko, ką sugeba.
- Marco Mattiacci neseniai sakė, kad kai jam paskambino Luca di Montezemolo ir pakvietė vadovauti F-1 komandai, jis iš pradžių pagalvojo, kad tai pokštas. Ar jums šis paskyrimas taip pat buvo netikėtas?
- Aš turėjau nemažai laiko pagalvoti, nes šias pareigas man siūlė seniai. Iš pradžių galvojau, kad tam geriau būtų paieškoti kur kas labiau patyrusio specialisto, žinančio F-1 specifiką. Iš kitos pusės, šiame sporte aš jau dirbu 25 metus, bet tai nereiškia, kad galiu būti geras vadovas. Tokie žmonės kaip Allenas Prostas ar Gilas de Ferranas gal būt šiam postui tiktų kur kas geriau. „Lotus“ komandoje aš jau seniai, pažįstu ją iš vidaus. Tai puiki komanda. Tai karių grupė, labai patyrusi ir motyvuota. Dėl to aš neabejoju, kad jie savo vadovo nepaves. Tai man ir padėjo priimti sprendimą. Grįžtant prie klausimo, galiu atvirai pasakyti, kad viskas įvyko labai netikėtai. Pirmą kartą ieškojau labiau tinkamesnio žmogaus, bet kai jo neatsirado, aš sutikau.
- Reikia būti labai rimtu „Formulės-1“ fanu, kad šiame sporte išdirbti ketvirtį amžiaus?
- Mano atveju buvo kiek kitaip. Aš niekada nebuvau bet kokio sporto fanu. Darbo karjerą aš pradėjau su „Benetton“ kompanija tekstilės pramonėje, vėliau mane įtraukė į keletą F-1 projektų. Po to kartu su šeima aš ėmiausi organizuoti Argentinos GP ir keletą smulkesnių sporto renginių, tarp jų ir „Moto GP“. Tada galėjau panaudoti ryšius, kuriuos įgijau dirbdamas su Bernie Ecclestone‘u ir „Benetton“. Po kurio laiko aš sugrįžau į komandą, kuriai vadovavo Rokko Benettonas, o J. Fisichella ir A. Wurzas buvo pilotais. Bet aš visuomet turėjau daug projektų. Nemažai laiko praleidau Majamyje, ten bandžiau organizuoti lenktynes. Taigi, aš nebuvau F-1 fanu. Man ne kartą teko susitikinėti su aukščiausiais „Formulės-1“ žmonėmis, todėl žinojau, kas yra „Formulė-1“, bet jos fanu niekada nebuvau.
- Tačiau per tą laiką, kurį praleidote F-1 virtuvėje, matėte, kaip šis sportas keičiasi. Dabar daugelis kalba, kad šou elementas būtų kur kas įdomesnis, ką apie tai galvojate?
- Esminis klausimas – ar reikia gerinti šou? Manau, kad visų pirma reikia pagalvoti apie būsimąsias kartas, kurios žiūrės šias varžybas. Jei šiandien kalbėti apie pramogas, tai jaunimas turi labai didelį jų pasirinkimą. F-1 turi būti labiau konkurentabilus sportas, labiau pasiekiamas plačiajai auditorijai tais kanalais, prie kurių jaunimas pripratęs – internetą ir pan. „Formulė-1“ privalo prie to adaptuotis. Man atrodo, kad dauguma šiandienių F-1 fanų yra fanai iš praeities. Daug jų jau nėra jaunuoliai, tai vyresnė karta. Tai jie metų metais stebėjo šio sporto naujienas, o dabar daugiau žmonių nori stebėti ne sportą, o šou. O jei šou būna nepakankamai įdomus, žiūrovas išeina.
- O kaip „Formulė-1“ per ketvirtį amžiaus pasikeitė iš verslo pusės?
- Man verslo klausimai F-1 varžybose visuomet buvo vienu pagrindinių klausimų ir tikslų. Bet šiuo metu „Formulė-1“ yra kur kas labiau orientuota į verslą nei ankščiau. Imkime kad ir pilotus: anksčiau jie turėjo kur kas daugiau galimybių savarankiškai įrodyti, jog gali vairuoti pačius geriausius bolidus, o dabar viską lemia pinigai. Komandoms reikia pinigų, kad jos galėtų „išplaukti“ šioje negailestingoje kovoje. Taigi, šiandieninė „Formulė-1“ yra labiau biznis nei sportas. Mes tarnaujame rėmėjams, jų įgeidžiams ir darome viską, kad jiems įtiktume.
- „Lotus“ pastaraisiais metais į F-1 įtraukė daug verslo kompanijų?
- Aš nenoriu lyginti mūsų su kitomis komandomis, bet atrodo, kad „Lotus“ su rėmėjais pastaraisiais metais sekėsi neblogai. Mes sėkmingai susiderėjome su tokiais milžinais kaip „Coca Cola“, „Microsoft“, „Unilever“, „Total“, PDVSA, „Avande“. Buvo nudirbtas milžiniškas darbas derantis su jais. Bet reikalai nesibaigia tada, kuomet pasirašoma sutartis. „Formulėje-1“ visuomet reikia galvoti, kaip bendradarbiavimą padaryti naudingą abiems pusėms, kad verslas, padedant F-1, turėtų galimybę plėstis. Tai nelengva užduotis. Ji reikalauja labai įvairiapusio priėjimo, įtempto darbo, bet artimiausiame kampe visada stovi komandos rezultatai čempionate. Kuo jie geresni, tuo lengviau su rėmėjais. Šiuo atžvilgiu per ilgus metus niekas nepasikeitė.
- Kiek svarbus komandai buvo Kimis Raikkonenas. „Lotus“ galėjo naudoti jo įvaizdį, jis pasiekdavo rezultatų?
- Žinoma, kad Kimis yra svarbus kiekvienai komandai. Bet jo rezultatai – tai kelių sudedamųjų visuma. Mes turime gerą komandą, gerus bolidus, stiprius inžinierius ir stiprių pilotų porą. Norint labai gerų rezultatų, K. Raikkonenui reikia labai gero bolido. Be to, mes turime R. Grosjeaną, kuris parodė puikų augimą praėjusiais metais. Dabar mes turime gerus pilotus, bet turime problemų su mašina, su jėgaine ir pan. Bet mes intensyviai dirbame ir stumiamės į priekį.
- Grįžkime prie to, nuo ko ir pradėjome. Ar žadate komandai vadovauti ilgą laiką ir ar gerai jaučiatės šioje kėdėje?
- Jei atvirai, tai komandai vadovauju ne aš, o Gerardas Lopezas. Jis yra vadovas visomis prasmėmis – jis yra savininkas ir lyderis. Visus esminius sprendimus irgi priima tik jis. Man yra malonu dirbti su juo ir džiaugiuosi, kad man patikėjo šias pareigas. Dirbu pagal principą, kad kiekviena diena yra naujas iššūkis ir per daug negalvoju apie tolimą ateitį.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553