F. Tostas: laukiame “Renault” jėgainių progreso per artimiausią pusmetį

F. Tostas: laukiame “Renault” jėgainių progreso per artimiausią pusmetį
logo 2015 Vasario 25 d. 06:55, Getty Images
2015 metų sezonas bus dešimtasis „Toro Rosso“ komandai „Formulės-1“ pasaulio čempionate. Oficialiam čempionato tinklalapiui interviu davė komandos vadovas Franzas Tostas, - „Toro Ross“ komanda šį sezoną pradės su dviem debiutantais. Ar tai nepasunkins komandos užduoties?
- Aš nelaukiu sunkumų, ypač susijusių su pilotais. Jei kalbėti apie situaciją apskritai, tai aš su nekantrumu laukiu sezono pradžios ir tikiuosi, jog Carlosas bei Maxas gerai susitvarkys su savo darbu.
- Jūs stebėjote savo jaunųjų pilotų darbą per bandymus tiek Jereze, tiek ir Barselonoje. Koks jūsų pirmasis įspūdis?
- Pakankamai geras. Abu jie atrodo ganėtinai brandūs, parodė gerą greitį trasose, visiškai susikoncentruoja ties darbu ir yra be galo motyvuoti. Manau, kad jų abiejų rezultatai turėtų būti panašūs – gal kuris nors bus pranašesnis kvalifikacijoje, o kitas gali būti stipresnis per lenktynes, bet abiejų rezultatai daugmaž turėtų būti vienodi.
- Ką galite pasakyti apie naująjį bolidą? Praėjusiais metais jūsų komanda pretendavo į šeštąją vietą Konstruktorių įskaitoje, bet nesugebėjote to padaryti. Koks dabar yra tikslas?
- Mūsų tikslas yra užimti penktąją vietą Konstruktorių įskaitoje. Esu įsitikinęs, kad jei bolidas ir jėgos agregatas bus pakankamai efektyvūs, tai mes tikimės, kad galėsime užimti 5 vietą bendroje įskaitoje. Jei kalbėti apie pilotus, tai aš nelaukiu jokių siurprizų, galbūt dėl to, kad jie turi per mažai patirties. Komanda labai daug dirba su Carlosu nei Maxu, mes tikimės, kad padėsime jiems susidoroti su jauduliu, o jie abu labai greitai mokosi.
- Jūs seniai dirbate „Toro Rosso“ komandoje. Kur yra vadovavimo komandai žavesys, kurią daugelis vadina jaunimo komanda. Ar šis apibūdinimas šiandien tinka?
- Jei pažiūrėti į rezultatus, tai pasakyčiau, jog taip. Mūsų pirminis planas išlieka nepasikeitęs – „Toro Rosso“ suteikia šansą F-1 varžybose debiutuoti jauniems pilotams, kurie dalyvauja „Red Bull“ jaunimo programoje. Iki šiol ši mintis labai sėkmingai buvo puoselėjama, juk iš „Toro Rosso“ į „Red Bull“ komandą sėkmingai perėjo Sebastianas Vettelis, Danielis Ricciardo bei Daniilas Kvyatas. Manau, kad ir Maxas su Carlosu yra dar du „Red Bull“ jaunimo programos briliantai. Spėju, kad jei į vieną visumą sudėti visus faktorius, nėra reikalo dabar atsisakinėti mūsų komandos egzistavimo koncepcijos.
- Kaip vertinate 2014 metų sezoną? Kas buvo teigiama, o kas – neigiama?
- Prie teigiamų momentų reikėtų priskirti labai greitą D. Kvyato progresavimą. Neįsivaizduojate, kaip greitai jis mokėsi ir ką jis dabar jau išmoko. Prie neigiamų dalykų priskirčiau mūsų bolido patikimumą. Mes turėdavome problemų, kad pasiektumėme finišą, ir, labai gaila, jog nesugebėjome užbaigti kai kurių lenktynių. Be to, verta priminti ir bolidų nosis – jos šiemet tapo kur kas gražesnės. Galiu pasakyti, kad visas šių metų bolidas yra kur kas simpatiškesnis. Pernai įvyko labai esminiai reglamento pokyčiai, todėl komandos beveik neturėjo laiko pagalvoti apie mašinų išvaizdą. Po metų visi jau turi patirtį kaip reikia dirbti su jėgos agregatais, išmoko kaip jėgaines reikia kompaktiškiau integruoti į važiuoklę, ir visų komandų bolidai, mano nuomone, šiemet atrodo gražiau.
- Paminėjote D. Kvyatą. Ar jus nustebino tai, kad jis šiemet per bandymus Jereze sulaužė priekinį sparną?
- Aš tai dažnai matydavau ir pas labai patyrusius sportininkus – daugelis jų sudaužydavo mašinas net apšilimo rate ar net dar neprivažiavus starto linijos. Daniilas padarė nedidelę klaidą, bet aš neabejoju, kad sezono metu jis labai gerai važiuos ir komanda bus patenkinta tuo.
- Ar manote, kad rusas pasunkins gyvenimą D. Ricciardo?
- Danielis turi daugiau patirties, tai yra jo pranašumas. Kartu aš neabejoju, jog australas bus gera paskata rusui neatsilikti.
- Kaip vertinate „Toro Rosso“ komandos formą po dviejų bandymų serijų?
- Akivaizdu, kad „Mercedes“ yra vis dar priekyje, bet „Ferrari“ sugebėjo nemažai sumažinti atsilikimą. Aš taip pat galvoju, jog „Red Bull“ taip pat padarė žingsnį į priekį. Aš tikiuosi, kad čempiono titulas šiais metais nebus iškovotas sezono viduryje, o tai atsitiks paskutinėse lenktynėse ir tarp komandų vyks įtempta kova, ne tik tarp „Mercedes“ pilotų.

- Turint galvoje jūsų komandos greitį, ar galima pasakyti, kad „Renault“ jėgos agregatas yra tiek „Red Bull“, tiek ir „Toro Rosso“ silpnoji vieta...
- „Renault“ labai įtemptai dirbo per visą žiemą. Kaip pavyzdį galiu paminėti tą faktą, kad per pirmąją testų Barselonoje dieną mes nuvažiavome 94 ratus – tai ilga distancija, rodanti, kad mes beveik neturime patikimumo problemų. Aš tikiuosi, kad per artimiausius šešis mėnesius „Renault“ žengs dar vieną labai rimtą žingsnį, tik tuomet mes pamatysime, kiek arti mes esame „Mercedes“, o gal net ir „Ferrari“. Galų gale mes privalome pasivyti pagrindinius varžovus, bet dabar, man atrodo, kad per bandymus „Mercedes“ važiavo su pilnais bakais degalų ir neparodė savo tikrojo greičio. Todėl reikia sulaukti dviejų ar trijų etapų, kol visi pamatysime tikrąjį jėgų išsidėstymą.
- Kada jūs laukiate sekančio žingsnio iš „Renault“ motoristų?
- Laukiu jau pirmosiose lenktynėse, o vėliau – visą pirmą sezono pusę. Šiandien labai sunku pasakyti, kuriame konkrečiame etape tai atsitiks, kadangi iš pradžių reikės atlikti patobulintos jėgainės stendinius bandymus, pasiekti didelio patikimumo, nes mums šiemet bus leidžiamos tik 4 jėgainės. Visa tai pareikalaus nemažai laiko, mums dabar belieka tik laukti. Neabejoju, kad „Renault“ sezono metu jėgainę gerokai patobulins.
- Šiemet į startą stos mažiau komandų. Ką tai reiškia „Formulei-1“ apskritai bei „Toro Rosso“ komandai?
- Labai gaila, bet prie starto stos tik devynios komandos. Kitais metais čempionate debiutuos „Haas“ komanda, tada vėl turėsime 10 ekipų ir 20 mašinų – manau, kad tai yra pats optimaliausias skaičius „Formulei-1“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553