F. Tostas: norint tapti stipria komanda, reikia laiko

F. Tostas: norint tapti stipria komanda, reikia laiko
logo 2016 Sausio 27 d. 06:55, Toro Rosso/Getty Images
Praėjusio sezono pabaigoje „Toro Rosso“ patvirtino, kad jie sugrįžta prie „Ferrari“ jėgainių. Tokios vėlyvos permainos negalėjo neturėti įtakos pasiruošimui naujam sezonui. Dabar komanda dirba trimis pamainomis, nes reikia suspėti į bandymus Barselonoje.
Interviu italų „Autosprint“ „Toro Rosso“ komandos vadovas Franzas Tostas papasakojo apie komandos perspektyvas.
- Ko galima laukti iš jūsų komandos naujajame sezone?
- Asmeniškai aš turiu labai daug vilčių. Mes turime naują bazę, dabar visi žmonės dirba po vienu stogu – ne taip, kaip anksčiau, kuomet atskiri skyriai buvo atskiruose pastatuose. Tikiuosi, kad kur kas komfortiškesnė aplinka pakels kiekvieno mūsų darbuotojo motyvaciją. Nors pati svarbiausia užduotis dabar – pagaminti konkurencingą mašiną. Aš labai daug tikuosi iš bendradarbiavimo su „Ferrari“ – juk anksčiau mes puikiai dirbome kartu. Mūsų pilotai turės daugiau patirties, jie darys mažiau klaidų.
- Kaip praėjusio sezono rezultatus paveikė tai, kad komandoje buvo su naujokai?
- Jiems buvo nelengva: daugelio trasų jie nepažinojo, jiems reikėjo mokytis atlikti rinkodaros užduotis, dirbti su dideliu skaičiumi užsienio žurnalistų, su daugybe naujų inžinierių ir dar pilotuoti labai techniškai sudėtingus bolidus.
Šiais metais bus lengviau – tiek su simuliatoriumi, tiek ir trasose. Jie jau žino kvalifikacijų ir lenktynines trajektorijas, supranta, kurioje vietoje yra geresnis sukibimas, kur galima atakuoti kelkraščius. Tiek mums, tiek ir jiems viskas bus kur kas paprasčiau.
- Bet jūs labai vėlai paskelbėte apie perėjimą prie „Ferrari“ jėgos agregatų...
- Taip, mums norėjosi turėti daugiau laiko, tačiau mūsų techniniame skyriuje dirba labai patyrę specialistai, jie labai optimaliai išnaudojo laiką, kurį jie tik turėjo. Be to, šiais metais bandymai prasidės vėliau nei 2015 m., todėl mes nusiteikę optimistiškai.
Aš noriu, kad mašina būtų patikima, mat pernai mes turėjome net 12 gedimų per lenktynes. Aš dėl to nenoriu kaltinti mūsų buvusių techninių partnerių, nes galiausiai vis tiek visa atsakomybė gula ant „Toro Rosso“, todėl šiemet mes privalome finišuoti kur kas dažniau.
- Šiemet „Toro Rosso“ ir „Red Bull“ turės skirtingas jėgaines. Ar tai apsunkins jūsų bendradarbiavimą su „Red Bull Technology“?
- Labai gaila, bet – taip. Pavyzdžiui, mes anksčiau kartu dirbdavome ties hidraulinėmis detalėmis, o dabar tai turime daryti atskirai. Mūsų bendradarbiavimas bus mažiau intensyvus.
- Ar jūs ir toliau naudosite nuosavas pavarų dėžes. Ar jūsų netenkina „Ferrari“ greičių dėžės?
- Mes prie „Ferrari“ pavarų dėžių galėsime pereiti tik nuo 2017 metų, bet ne šiemet. Kai mes ieškojome naujo jėgainės tiekėjo, darbas su pavarų dėže jau buvo įpusėjęs. Pažiūrėsime, kaip vystysis situacija: jei „Ferrari“ greičių dėžė bus labiau patikima, praktiška ir pigesnė, tai mes pereisime prie jos.
- Ar jūsų nejaudina, kad jums teks naudoti pernai metų „Ferrari“ jėgos agregatus?
- Aš nelaikau šios jėgainės sena, o ir per paskutinius pernai metų etapus ji beveik nenusileido patiems geriausiems. Ir nors ji nebus tobulinama sezono eigoje, mes tikimės konkurencingo savo pasirodymo. Mums reikėjo susitvarkyti su viena problema ir mes radome būdą ją įveikti.
- Ko trūksta „Toro Rosso“ ekipai, kad ji galėtų žengti itin didelį žingsnį į priekį?
- Reikia tam tikro laiko, norint tapti labai stipria komanda. Pirmiausiai mes turime padidinti patikimumą, o šis procesas prasideda techniniame departamente, kur detalės yra kuriamos ir praeina kokybės kontrolę. Šiuo atžvilgiu mes dar nusileidžiame kai kurioms komandoms ir darome per daug klaidų. Mūsų lygis kol kas neatitinka mūsų vilčių.
Kaip savarankiškas konstruktorius „Toro Rosso“ egzistuoja tik nuo 2010 metų – nuo to laiko, kai pasikeitė reglamentas. Mes pakvietėme naujus specialistus ir esame patenkinti dabartiniu procesu, bet kol kas nepavyko visko optimizuoti, išlieka keletas kitokių problemų. Aš tikuosi, kad darbas naujoje bazėje leis mums pasiekti daugiau ir mes dirbsime kur kas efektyviau.
- Ateityje planuojate pervesti į Italiją aerodinaminį tunelį ir šios srities specialistus iš Anglijos...
- Artimiausiu metu – ne. Mes turime gerą infrastruktūrą Didžiojoje Britanijoje: aerodinaminį tunelį ir puikius specialistus. Pervesti absoliučiai visus specialistus į Italiją bus neįmanoma. Be to, aerodinaminio tunelio statybai ir jo kalibravimui reikės mažiausiai pusantrų metų. Anglijoje lengviau surasti gerus aerodinamikos specialistus nei Italijoje. Man patinka mūsų bazė Faenzoje, bet tai ne pasaulio centras. Tie, kas turi šeimas Anglijoje, čia dirbti nevažiuos, todėl mes prarasime puikius specialistus.
- Bet dabar jau legenda tapo tai, jog kurti F-1 bolidus Didžiojoje Britanijoje yra paprasčiausia ir pigiausia?
- Iš vienos pusės Italijoje yra puiki infrastruktūra, kuri ruošia labai gerus inžinierius – Modenos rajone, kur „Ferrari“ gamina labai aukštos kokybės lenktynines detales ir mašinas. Nors dabar gaminti bolidus Anglijoje tapo brangiau dėl valiutų kurso. Mes specialiai analizavome šį klausimą.
- „Toro Rosso“ labai ilgai buvo „Red Bull“ komandos šešėlyje – ar tai nepakenkė jūsų įvaizdžiui?
- Negalima pamiršti, kodėl Dietrichas Mateschitzas nusipirko „Minardi“ komandą. Yra du esminiai faktoriai – jaunųjų pilotų rengimo mokykla ir maksimalus techninis bendradarbiavimas su „Red Bull“. Tai yra mūsų projekto esmė, tai – mūsų filosofija.
„Toro Rosso“ turi nepriklausomą techninę struktūrą ir mes ją vystome, tačiau mes nesiruošiame nutraukti ryšių su „Red Bull“, o ateityje juos dar labiau išplėsime. Ar laimei, ar nelaimei šiemet mums teko pakeisti variklių tiekėją ir dabar abi komandos turės skirtingas jėgaines. Gali būti, kad kada nors abi komandos vėl naudos vienodus variklius, nes tai yra pigesnis variantas.
Apskritai kalbant, šiuolaikinių F-1 komandų ekonominė struktūra neatitinka šiuolaikinių tendencijų. Pavyzdžiui, dauguma automobilių gamintojų jau dirba kartu. O mes „Formulėje-1“ pinigus visi leidžiame atskirai: kiekvienas turi aerodinaminį tunelį, kiekvienas pats sau gaminasi bolido detales. Tam mes išleidžiame milžiniškas sumas, kurias galėtume sutaupyti, jei bendardarbiautumėme. Tokiu atveju skirtumai tarp komandų būtų mažesni, o lenktynės žiūrovams būtų įdomesnės.
Priminsiu, kad „Formulė-1“ yra šou, todėl mes privalome išsaugoti didžiausią dėmesį pilotams ir jų kovai trasose. Jėgos agregatai privalo būti vienodi. Titulo likimas turi būti sprendžiamas finalinėse lenktynėse, F-1 reikia naujų vardų. O komandoms reikia daugiau bendradarbiauti. Toks yra D. Mateschitzo matymas ir jis įrodė, kad tai turi ilgalaikę perspektyvą.
Vis daugiau komandų supranta, kad nereikia turėti 1200 etatų. Komandoje turi dirbti ne daugiau kaip 300 žmonių, o kartu su variklių kūrėjais – 450. „Toro Rosso“ lygio komandoje turi būti ne daugiau kaip 300 žmonių.
Dabar mūsų komandoje dirba 480 specialistų ir tai paaiškinama tuo, kad dirbama 3 pamainomis – reikia pagaminti bolidą, kuris vėluoja. Kovo mėnesį mes darbuotojų skaičių sumažinsime iki 380 žmonių, įskaitant ir tuos, kurie dirba Anglijoje.

„Formulėje-1“ yra 11 komandų, mes turime išmokti kur kas geriau bendradarbiauti. Bet yra komandų, kurios yra techniškai pranašesnės ir jos nenori to prarasti, todėl prieštarauja bet kokiam bendradarbiavimui. KaI dėl mūsų, tai techninis bendradarbiavimas su „Red Bull“ yra mums gyvybiškai svarbus.
- Koks yra jūsų tikslas 2016 metais?
- Mes norime užimti 5 vietą Konstruktorių įskaitoje ir nors kelis kartus pakilti ant podiumo.
- 2008 metais Sebastians Vettelis laimėjo lenktynes prie „Toro Rosso“ vairo, tačiau po to to pakartoti niekam nepavyko...
- S.Vettelis į „Toro Rosso“ komandą atnešė pilotų discipliną ir koncentraciją, jis turi didelį talentą ir greitį. Ir nors tuo metu jis buvo pats jauniausias lenktynininkas, jis rodė pavyzdį visiems komandos nariams. Tai, kas įvyko tada Monzoje, buvo aplinktybių sutapimas. Iš esmės likusios komandos padarė klaidą, kad nuvažiao penktadienį per lietų per mažai ratų. Bet „Toro Rosso“ istorija dar nebaigta, mūsų laukia dar daug nuostabių momentų.
-


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553