„Ferrari“ 2015 m. sutinka pasikeitusi iš pagrindų

„Ferrari“ 2015 m. sutinka pasikeitusi iš pagrindų
logo 2014 Gruodžio 27 d. 14:44, Ferrari
Ferrari“ ekipa 2015 m. sezoną pradės smarkiai pasikeitusi. Buvo atleista ženkli dalis svarbiausio personalo, taip pat įvyko įspūdingiausias pastarųjų metų pilotų pakeitimas. Dideli pokyčiai reiškia, kad „Ferrari“ yra rimtai nusiteikusi grįžti į rikiuotės priekį per įmanomai trumpą laiką.

2014 m. sezonas „Ferrari“ komandai buvo itin nesėkmingas. Pasikeitus taisyklėms ekipa sukūrė nekonkurencingą bolidą su silpniausiu iš trijų naudojamų variklių.

Fernando Alonso tempė komandą kiek tai buvo įmanoma. Ispanas sugebėjo du kartus užlipti ant podiumo. Tuo tarpu Kimi Raikkonenas nesugebėjo prisitaikyti prie naujųjų taisyklių ir visą sezoną kentėjo dėl priekinės bolido dalies sukibimo su trasa trūkumo. 2014 m. geriausia „Ferrari“ užimta vieta buvo antra, o tai reiškia, kad pirmą kartą nuo 1993 m. nebuvo iškovota nė viena pergalė – visiškai nepriimtinas rezultatas.
Akivaizdu, kad pokyčiai yra būtini, pokyčių ir netrūksta.
Viskas prasidėjo prieš Japonijos GP, kai Sebastianas Vettelis paskelbė, kad palieka „Red Bull“ ir pereina į „Ferrari“. Kadangi K. Raikkoneno vieta 2015 m. jau buvo patvirtinta, pasidarė aišku, kad F. Alonso vietos ekipoje neliko. Ispanas atstovavo „Ferrari“ penkis sezonus per kuriuos iškovojo 11 pergalių, tris kartus liko antras čempionato įskaitoje, tačiau, kas yra svarbiausia, nė karto taip ir neiškovojo titulo „Ferrari“ ekipai.
Kontrakto pasirašymas su S. Vetteliu, kuris ispaną pastoviai įveikė kelis metus iš eilės, yra gana stiprus „Ferrari“ pareiškimas. Vokietis buvo turbūt vienintelis aiškus pasirinkimas, nes tik jis ir Lewisas Hamiltonas galėjo prilygti F. Alonso greičiu trasoje, patirtimi, sėkme ir sugebėjimu padėti ekipai sukurti čempionatus laimintį bolidą.
Ne taip seniai, Estebanas Gutierrezas prisijungė prie komandos kaip pilotas bandytojas. 23-jų metų meksikietis troško šio kontrakto, po to kai paaiškėjo, kad jam neliko lenktynininko vietos „Sauber“ ekipoje.
Naujasis „Ferrari“ ekipos vadovas Maurizio Arrivabene taip pat atrodė patenkintas: „Mes esame patenkinti galėdami suteikti šią galimybę Estebanui, kuris turi pakankamai patirties su naujos kartos „Formulės-1“ bolidais. Esu tikras, kad jis ženkliai prisidės prie naujojo bolido kūrimo proceso bandymuose ir simuliatoriuje.“
E. Gutierrezo atėjimas gali atverti naujų rėmėjų iš Meksikos. Tačiau kur kas svarbiau yra tai, kad turint vairuotoją bandytoją su lenktynių patirtimi, turėtų leisti „Ferrari“ nuosekliau ir sklandžiau kurti bei gerinti 2015 m. bolidą.
Praeitą penktadienį „Ferrari“ pranešė, kad pasirašyta sutartis su Jeanu-Ericu Vergne'u, kuris pakeitė Pedro de la Rosą. Prancūzui palikus „Toro Rosso“ taip ir neatsirado lenktynininko vietos kitoje ekipoje. Taigi „Ferrari“ pasinaudojo situacija ir pasikvietė J.-E. Vergne'ą pas save.
Pilotų sudėtis „Ferrari“ ekipoje pasikeitė gana kardinaliai. Ateitis parodys, ar pokyčiai atneš lauktų rezultatų. Ne mažiau drastiškų pertvarkų įvyko ir ekipos vadovybėje.
Šiais metais Luca di Montezemolo pasitraukė ir „Ferrari“ prezidento pareigų. Jo vietą užėmė „Fiat-Chrysler“ prezidentas Sergio Marchionne. Buvo nušalinti du ekipos vadovai. Visų pirma už prastus rezultatus buvo atleistas Stefano Domenicali. „Ferrari“ vadovauti pradėjo Marco Mattiacci, kuris dėl kol kas neaiškių priežasčių neseniai taip pat buvo atleistas.
Labiau techniniai padaliniai taip pat neišvengė pokyčių: inžinerijos direktorius Patas Fry, vyriausias bolidų kūrėjas Nikolas Tombazis, variklių vadovas Luca Marmorinis ir padangų vadovas Hirohide Hamashima, – visi neseniai buvo atleisti. Tai rodo, kad „Ferrari“ atsibodo aiškintis, kas atsakingas už prastus rezultatus, viskas bus pradėta tarsi nuo pradžių.
Nuo 2016 m. P. Fry vietą užims L. Hamiltono lenktynių inžinierius Jockas Clearas. Galbūt ir nuo 2015 m. jei pavyktų susitarti su „Mercedes“ dėl ankstyvo kontrakto nutraukimo. J. Clearas padėjo čempionu tampti ne tik L. Hamiltonui, britas taip pat buvo Jacqueso Villeneuve'o lenktynių inžinierius 1997 m.
Kol J. Clearas prisijungs prie „Ferrari“, bus praplėstos Jameso Allisono funkcijos šalia trasos. Jis taip pat turi nugalėtojo aurą, būdamas vienas iš „Ferrari“ ir „Renault“ bolidų, dominavusių 2000-2006 m., kūrėjų.

Apibendrinant, buvo padaryta labai daug pagrindinio personalo pakeitimų vienu metu. Nepaisant to, kad nauji žmonės yra aukščiausios klasės, yra labai svarbu, kad jie sugebėtų greitai pradėti dirbti kartu. Naujojo bolido kūrimo procesas šiuo metu jau turėtų būti arti pabaigos, todėl nauji žmonės neturės didelės įtakos rezultatams sezono pradžioje, bent jau iki Ispanijos GP.
Nemažai priklausys nuo to, kas taps naujuoju padangų vadovu. „Ferrari“ iš tiesų sunkiai sekėsi šioje srityje nuo to laiko, kai iš „Formulės-1“ pasitraukė „Bridgestone“. Tikėtina, kad naujasis vadovas bus glaudžiai susijęs su „Pirelli“, jei tikimasi geresnių rezultatų.
Tuo tarpu sprendimas N. Tombazį pakeisti jo pavaduotoju Simone Resta yra keistokas. S. Resta buvo komandos dalis, kai buvo kuriamas tikrai prastas 2014 m. bolidas ir tikrai nėra pagrindo tikėtis, kad atneš šviežių idėjų, ko galima būtų tikėtis pasamdžius ką nors iš išorės.
2015 m. bus įdomu stebėti „Ferrari“. J. Allisonas pagaliau darys smarkią įtaką ekipoje. „Ferrari“ reikia pakabos ir aerodinamikos ne prastesnės nei „Red Bull“, jei jie nori varžytis dėl vietos ant nugalėtojų pakylos. Tam, kad kovotų dėl pergalių, deja reikia smarkiai patobulinti variklį. Jei taisyklės nebus pakeistos, pasivyti „Mercedes“ prireiks mažiausiai dar vienerių metų.
„Ferrari“ yra įrodę, kad gali pakilti iš nuosmukio. Nauji žmonės turėtų padėti italų ekipai padaryti tai dar kartą. Ar pokyčiai pasiteisino, mes galėsime įsitikinti jau kitų metų antroje pusėje, bet visiems būtų įdomiau, jei „Ferrari“ ir vėl būtų konkurencinga.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983