Vyriausiasis „
Ferrari“ bolidų kūrėjas Nicolas Tombazis perspėjo šio savaitgalio lenktynėse Turkijoje nesitikėti stebuklų ir pripažino, kad ekipos nuosmukį lėmė ne tik nesklandumai vėjo tunelyje, bet ir pernelyg konservatyvus požiūris.
Stambule – nauji priekinis ir galinis sparnai
Specialistas atskleidė, jog ekipa į Stambulą atsiveš naujas svarbių aerodinamikos elementų – priekinio ir galinio sparno – versijas bei modifikuotą stabdžių sistemą.
„Stambule turėsime naujus priekinį ir galinį sparnus bei modifikuotus stabdžius. Tačiau mūsų bolidui trūksta dar daug“, - pažymėjo „Scuderia“ technikos autorius.
„Mums buvo kilę problemų vėjo tunelyje bei bendroje metodologijoje. Abiejose srityse mes tobulėjame, tačiau dar turime šiek tiek darbo.“
„Manau, kad Turkijoje būsime arčiau, tačiau abejoju, ar būsime tokios formos, kokios turime būti.“
„Planuojame pagerinimų kiekvienerioms lenktynėms. Puikiai suprantame, kad norint sumažinti atsilikimą, reikės drąsių sprendimų.“
Vėjo tunelio sutrikimai – tik dalis problemų
Pagrindine „Ferrari“ problemų priežastimi iki šiol buvo įvardinamas nesklandus perėjimas nuo 50% prie 60% mastelio vėjo tunelio. N. Tombazio teigimu, šios problemos turėjo didelį įtaką, tačiau tai nebuvo vienintelė nesėkmingos sezono pradžios priežastis.
„Tai tik dalis problemų – net jei nebūtų buvę nesklandumų vėjo tunelyje, pirmųjų trejų lenktynių vis tiek nebūtume laimėję“, - pažymėjo vyriausiasis komandos bolidų kūrėjas.
„Šiuolaikinio F-1 bolido aerodinamiką sudaro su juo sąveikaujantys oro srautai. Palyginus su praeitimi, jie tapo daug delikatesni, artimesni ribai, todėl labai lengvai atsiranda nenuoseklumų perkeliant visa tai į realią trasą.“
„Nuo bandymų pradžios iki pirmųjų lenktynių mūsų technika veikė ne taip, kaip norėjome. Tuomet pradėjome tyrimą, kodėl apsigavome vėjo tunelyje. Jis iš dalies vis dar vykdomas, tačiau mes jau išsiaiškinome didžiąją dalį problemų.“
„Dabar galime labiau pasikliauti vėjo tunelyje gaunamais duomenimis.“
Konservatyvumas ir koncentracijos trūkumas
Kita nuosmukio priežastimi N. Tombazis įvardino „Ferrari“ įsigaliojusį konservatyvumą, naujų idėjų badą ir dėmesio svarbiausiems dalykams trūkumą.
„Nors ir nemalonu pripažinti, tačiau mes supratome, kad pastaraisiais metais tapo pernelyg konservatyvūs, ne tokie agresyvūs tobulindami techniką, įgyvendinome per mažai drąsių sprendimų“, - kalbėjo specialistas.
„Deja, ši kritika yra pagrįsta. Mūsų organizacinė struktūra tapo vis sudėtingesnė, dėl ko daug žmonių, turėjusių koncentruotis į pajėgumo didinimą, buvo blaškomi daug mažesnės svarbos dalykų.“
„Po šio šalto dušo mes pasitempėme, kad būtume tūkstančiu procentų susikoncentravę į tai, kas yra svarbu. Jau pradėjome kelis labai įdomius projektus.“
Įkvėpimo semsis iš „Red Bull“
Vienu naujų projektų N. Tombazis įvardino lanksčių aerodinaminių elementų kūrimą, semiantis įkvėpimo iš šios srities inovatorių „Red Bull“.
„Reikia būti kukliam ir pripažinti, kai kitas bolidas yra geresnis. Šiuo metu, išgyvendami protinį renesansą, siekiame kelių skirtingų inovacijų“, - teigė „Ferrari“ atstovas.
„FIA ne tik nustato kelias lankstumo ribas, tačiau gali ir staiga sugriežtinti šias normas, jei pastebės, kad lankstumas sukuriamas tyčia.“
„Nesakau, kad „Red Bull“ sukčiauja, tačiau mes buvo pernelyg sąžiningi. Nepaisant to, manau, kad FIA galėjo šias normas sugriežtinti labiau. Kadangi ji to nedaro, laikas į šį traukinį įšokti ir mums“, - pridūrė jis.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).