„Ferrari“: atvirai apie lanksčius sparnus

„Ferrari“: atvirai apie lanksčius sparnus
logo 2010 Rugpjūčio 28 d. 14:51, Bridgestone Motorsports
Ferrari“ technikos direktorius Aldo Costa britų „Autosport“ atvirai išdėstė savo poziciją lanksčių priekinių sparnų klausimu. Italo teigimu, ažiotažas dėl tokių elementų kilo dėl visiškai skirtingų komandų technikos derinimo filosofijų.
Belgijos GP – jokių modifikacijų
Specialistas atskleidė, kad prieš lenktynes Belgijoje „Scuderia“ savo priekinių sparnų visiškai nemodifikavo – jie ir taip buvo pakankamai standūs, kad įveiktų naują Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) patikrinimo, taikant dvigubai didesnį svorį ir leidžiant dvigubai didesnį lankstumą, tvarką.
„Kalbant apie priekinį sparną, vienas iš bandymų dabar vykdomas naudojant dvigubai didesnį svorį, bet leidžiant ir dvigubai didesnį nulinkimą. Mūsų atveju priekinis sparnas į jį veikiančią jėgą reaguoja proporcingai – mes nenaudojame jokių triukų ar panašiai. Šiuo atveju mums nekyla jokių problemų“, - pareiškė A. Costa.
„Kitas bandymas bus atliekamas naudojant tą patį svorį, kaip anksčiau, leidžiant tokį patį nulinkimą, tačiau jis bus matuojamas dugne, o ne nosyje. Taip siekiama užtikrinti, kad niekas nenaudotų lanksčių nosių ar lanksčių nosies tvirtinimų. Vėlgi, tai mums nesukelia jokių problemų, išskyrus tai, kad jėga veikiant priekinį sparną šiek tiek deformuojamas ir bolido dugnas. Tai reiškia, kad deformacija bus šiek tiek didesnė ir mes turėsime į tai atsižvelgti.“
„Čia, Spa, naudojamų sparnų mes visiškai nemodifikavome, nes jie viską atitinka. Didelės prispaudžiamosios jėgos priekinį sparną, tuo tarpu, teks šiek tiek modifikuoti.“
Prieš Italijos GP bolidus modifikuoti teks visiems
„Ferrari“ technikos direktoriaus teigimu, dėl nuo Italijos GP įsigaliosiančios naujos bolidų dugno tikrinimo tvarkos, savo automobilius teks modifikuoti visoms „Formulės-1“ komandoms.
„Vasaros pertraukos metu FIA visiškai išaiškino šį klausimą. Abi dugno (priekinės dalies – red. past.) pusės bus veikiamos vertikalia jėga. Be to, bus keliami nauji reikalavimai medinei dugno plokštei, dėl ko, manau, teks modifikuoti visus bolidus. Mūsų plokštė buvo šiek tiek trumpesnė (nei bus reikalaujama – red. past.)“, - tvirtino specialistas.
„Ši vieta bus veikiama gana didele jėga, todėl visos komandos, (dugno – red. past.) viduryje turinčios vieną statramstį, turės atlikti šiek tiek pakeitimų. Tai turės įtakos ne kelioms komandoms – iš esmės, tai F-1 specifikacijos pakeitimas.“
Varžovai – pernelyg konservatyvūs
A. Costos teigimu, „Ferrari“ komanda gerokai agresyviau žiūri į reglamento taikymą nei jų bei „Red Bull“ priekiniais sparnais nepatenkinti varžovai iš „McLaren“ ir „Mercedes“ ekipų.
„Mes buvome labai labai nustebę. Mūsų atveju, priekinis sparnas yra suprojektuotas minimaliam svoriui. Projektuodami sparnus, kaip ir kitus bolido elementus, mes gerbiame FIA reikalavimus. Komponentus mes kuriame atsižvelgdami į minimalų to reikalavimo atveju galimą svorį – ką darėme ir šiuo atveju“, - paaiškino italas.
„Taigi, mane nustebino, kad yra sparnų, kurie greičiausiai yra gerokai standesni nei reikalauja FIA. Tai reiškia, kad jie laikosi gerokai konservatyvesnio požiūrio, kitaip nei mes. Mes iš tiesų nesuprantame tokio jų elgesio.“
„Be to, kalbant apie priekinio sparno aukštį, sparnas yra taip žemai dėl mūsų bendrojo nuožulnumo, mūsų priekinės pakabos standumo, mūsų pakabos geometrijos ir charakteristikų. Tai reiškia, kad mes galime pasiekti tokį aukštį. Taigi, nesuprantame, ko jie skundžiasi.“
Dvi skirtingos aerodinamikos filosofijos
„Scuderia“ technikos guru tvirtinimu, dabartinis ginčas dėl esą lanksčių priekinių sparnų yra dviejų skirtingų bolido derinimo filosofijų susidūrimas. „Ferrari“ bolidai, jo teigimu, yra sureguliuoti taip, kad būtų palinkę į priekį, o „McLaren“ ir „Mercedes“ yra daugiau horizontalūs.
„Jie savo techniką derina horizontaliau, plokščiau, todėl jų bolidų aerodinamikos charakteristikos yra visiškai kitokios. Arba jie labiau pakelia dugną – jiems tam tikromis sąlygomis kyla problemų dėl per žemai atsidūrusio dugno“, - aiškino specialistas.
„Manau, kad visa tai yra dėl bolido charakteristikų – arba jie taip bando paaiškinti savo prastus rezultatus.“
„Viskas susiję tarpusavyje. Nežinau kodėl, bet pora komandų savo aerodinamiką, kalbant apie bolidų derinimą, vysto kitose srityse. Mes niekuomet nereguliuotume savo automobilio taip, kaip daro „Mercedes“ ir „McLaren“ - mūsų bolidui nebūtų gerai, jei priekis būtų taip aukštai, o galas taip žemai“, - pažymėjo jis.
Ažiotažas – pagerėjus rezultatams
Pabaigai, A. Costa atkreipė dėmesį, kad ažiotažas dėl tariamai lanksčių sparnų kilo tik tuomet, kai „Ferrari“ komanda tapo grėsme varžovais, nors tokios filosofijos ekipa laikėsi visą šių metų sezoną.
„Visa tai buvo iškelta į viešumą tuomet, kai mes tapome greitesni už juos!“ - pridūrė jis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794