„Ferrari“ kreipėsi į FIA dėl „Mercedes“ ir „Red Bull“ bolidų pakabos sistemų

„Ferrari“ kreipėsi į FIA dėl „Mercedes“ ir „Red Bull“ bolidų pakabos sistemų
logo 2017 Sausio 03 d. 23:04, Daimler
Kova „Formulės-1“ pasaulyje vyksta ne tik lenktynių trasoje, bet ir už jos ribų. Iki pirmųjų 2017 m. F-1 bandymų likus mažiau nei dviem mėnesiams, „Ferrari“ kreipėsi į Tarptautinę automobilių federaciją (FIA) dėl „Mercedes“ ir „Red Bull“ iki šiol naudotų bolidų pakabos sistemų.
2014 m. buvo uždrausta priekiu ir galu sujungta pakabos sistema – FRIC. Ją naudojo ne tik minėtoji „Mercedes“, bet ir „Red Bull“ bei „McLaren“. Bet po to, kai kelios F-1 komandos kreipėsi į FIA, o pastaroji atliko tyrimus, minėtoji sistema buvo uždrausta. Tokį federacijos sprendimą tuomet teigiamai įvertino minėtoji „Ferrari“, kuri vėl nusitaikė į varžovų išradimus.
Praėjusiais metais vokiečių leidinys „Auto Motor und Sport“ skelbė, kad „Mercedes“ naudoja hidraulinę aukščio kontrolės sistemą. Iki šiol sėkmingai „Sidabrinių strėlių“ naudota hidraulinė bolido pakaba garantuodavo geresnį važiuoklės stabilumą. Pilotai galėjo ne tik agresyviau įvažiuoti į posūkius, bet ir geriau išnaudoti „Pirelli“ padangas.
„Mercedes“ nebuvo vienintelė, kuriai pavyko rasti būdą, kaip pranokti varžovus. Panašią bolido pakabos sistemą pernai naudojo ir „Red Bull“ ekipa.
Artėjant 2017 m. sezonui, „Ferrari“ panoro išsiaiškinti ar panašias sistemas, kurias iki šiol naudojo jos varžovės, bus galima naudoti šiemet. Italų komandos vyriausias inžinierius Simone Resta mano, kad varžovų naudotos sistemos neatitinka taisyklių 3.15 punkto, pagal kurį „bet kuri bolido dalis, galinti pagerinti bolido aerodinaminį efektyvumą, privalo išlikti nemobili.“
„Ferrari“ sulaukė atsakymo iš FIA. Lenktynių direktorius Charlie Whintingas iš dalies patvirtino, kad sudėtingas pakabos sistemas, kurias iki šiol naudojo „Mercedes“ ir „Red Bull“, bus draudžiama naudoti šiais metais. Bet tai tik FIA delegato nuomonė. Minėtosios sistemos iki šiol oficialiai nėra traktuojamos kaip taisyklių neatitinkančios sistemos. Jei „Mercedes“ ir „Red Bull“ jas naudos lenktynėse, tiek „Ferrari“, tiek kitos čempionato dalyvės galės kreiptis į FIA su prašymu patikrinti varžovų techniką ir galbūt anuliuoti jų pasiektus rezultatus.
„Mercedes“ ir „Red Bull“ dabar yra priverstos rinktis vieną iš dviejų variantų: rizikuoti ir toliau naudoti varžovams neįtikusią bolido pakabos sistemą arba ją keisti bei galimai prarasti tam tikrą pranašumą prie kitas ekipas.
Specialistai kol kas spėlioja, kuriai iš dviejų ekipų toks „Ferrari“ įsikišimas pakenks labiausiai. Dar prieš iškylant šiai istorijai į paviršių sklido kalbos, kad „Red Bull“ su įmantria pakabos sistema buvo stipriai pasistūmėjusi į priekį aerodinamikos srityje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794