„Ferrari“ sėkmės priežastys

„Ferrari“ sėkmės priežastys
logo 2015 Balandžio 04 d. 20:20, Ferrari
Fabrizio Corgnati apžvelgė „Ferrari“ atsigavimo priežastis.
Po Malaizijos GP „Ferrari“ ekipa buvo labai patenkinta rezultatais: „Numeris vienas grįžo, „Ferrari“ grįžo!“, – komanda pranešė Sebastianui Vetteliui. Pilotas atsiliepė: „Ačiū, ačiū, tegyvuoja „Ferrari“!“
Mintis, kad „Ferrari“ sugrįžo, aplankė daugelį stebėtojų, kurie po Australijos GP buvo įsitikinę, kad „Mercedes“ šiemet lengvai triuškins varžovus.
Jau po pirmų dviejų etapų „Ferrari“ ekipoje įvykusi „raudonoji revoliucija“ atnešė rezultatus trasoje. Vienos lenktynės tai dar ne sezonas, komandai gali būti sunku pastoviai nugalėti dominuojančią „Mercedes“ ekipą, tačiau tapo aišku, kas yra antri pagal pajėgumą. „Ferrari“ progresas atrodo tikras, aplenkusi „Red Bull“ ir „Williams“, ekipa gali pabandyti kovoti dėl čempionų titulo.
Taigi iškyla klausimas, kas nulėmė tokį didelį šuolį į priekį. Taip pat, kurie pakeisti elementai turėtų būti kaltinami dėl tragiško 2014 m. sezono. Šie klausimai buvo užduoti žmonėms, kurie geriau nei bet kas kitas pažįsta ekipos aplinką bei žino, kaip reikalai tvarkomi Maranello – buvusiems komandos darbuotojams.
Mauro Forghieri, legendinis „Ferrari“ bolido kūrėjas ir technikos direktorius, komandoje dirbęs nuo 6-to iki 8-to dešimtmečio, kaltino buvusį pilotą Fernando Alonso: „Jei tris ar keturis sezonus iš eilės bolidas turi tas pačias problemas, tai reiškia, kad tobulinimo kryptis yra neteisinga, o tai yra piloto kaltė.“
„Ekipos turi pažangiausius pasaulyje kompiuterius ir simuliatorius, bet vairuotojas vertina bolidą trasoje. Kiekvienais metais jis išbandęs bolidą sakydavo, kad viskas yra nuostabu, bet po kelių mėnesių pradėdavo skųstis. Tikras čempionas pajėgia suvaldyti ekipą.“
M. Forghieri pasisakymas turi pagrindo. Būtent F. Alonso pageidavimu buvo naudojama itin kieta pakaba, tinkanti jo vairavimo stiliui, bet mechaniškai nesuteikianti geriausio balanso.
Tačiau F. Alonso nebuvo žmogus sukūręs visiškai nekonkurencingo F14-T. Didžiausias permainas „raudonoji revoliucija“ atnešė technikos personale. Technikos direktorius Patas Fry'us, pagrindinis kūrėjas Nicholas Tombazis, jėgainės vadovas Luca Marmorini ir padangų ekspertas Hirohide Hamashima buvo priversti palikti „Ferrari“. Minėtus specialistus pakeitė Jamesas Allisonas, Simone Resta ir Mattia Binotto.
Tačiau naujieji ekspertai pradėjo vadovauti tik šių metų pradžioje, kai jau buvo per vėlu daryti svarbius SF15-T pakeitimus. Todėl būtų sunku teigti, kad būtent šie pakeitimai lėmė puikius rezultatus. Naujasis ekipos vadovas Maurizio Arrivabene prieš sezoną tarsi apsidrausdamas teigė: „Niekas neturi galių pakeisti nepakeičiamus dalykus. Mes radome jau paruoštą bolidą ir padarėme keletą, mano nuomone, įdomių pakeitimų.“
Buvęs „Ferrari“ vadovas Luca di Montezemelo po Malaizijos GP teigė, kad komandos sėkmė yra sunkaus darbo 2014 m. padarinys: „Aš netikėjau, kad ekipa nugalės taip greitai. Tai atpildas už sunkų darbą. Dabartinis bolidas buvo pradėtas kurti 2014 m. vasarį ir tik žymiai vėliau atiteko dabar komandoje dirbantiems žmonėms. Ši pergalė pasiekta iš dalies dėl „Mercedes“ smulkios klaidos, bet ir dėl visų tų, kurie dirbo prie bolido ir variklio pernai, dėka.“
„Bolidas yra sudėtinga sistema“, pridūrė buvęs „Ferrari“ testavimo komandos technikos direktorius Luigi Mazzola. „Įvertinti, koks geras yra bolidas, galima tik trasoje. Inžinieriai, kurie paliko ekipą tikrai nenorėjo sukurti automobilio, panašaus į pernykštį. Jie bandė jį tobulinti, bet nėra stebuklingos lazdelės, kuri leistų padaryti greičiau. Žiemą jie dirbo bandydami patobulinti bolidą. Jei „Ferrari“ nusprendė atleisti šiuos žmones, tobulinimo rezultatai buvo nepakankami.“

Pasak buvusio „Ferrari“ pagrindinio trasos inžinieriaus Luca Baldisserri, sprendimas pakeisti žmones buvo paremtas ne tiek kompetencijos stoka, kiek nesugebėjimu dirbti kartu: „Balansas ekipos viduje yra itin svarbus. Komandai nesisekė ir buvo einama neteisinga kryptimi. Naujieji žmonės atėjo tam, kad nukreiptų ekipą teisinga linkme.“
Taigi, N. Tombazis nebuvo atleistas dėl to, kad yra prastas aerodinamikos specialistas, bet dėl to kokią įtaką jis darė komandos viduje. Dažniausiai kartu su P. Fry.
Pavyzdžiui pernykštė pakaba su dideliu atakos kampu. N. Tombazis reikalavo tokio sprendimo dėl aerodinamikos privalumų, bet trasoje tai neveikė. SF15-T priešingai turi labai efektyvią pakabą, kaip matėme Melburne, „Ferrari“ buvo bene efektyviausiai trasos nelygumus sugeriantis bolidas.

Dėl šios priežasties 2014 m. N. Tombazio rolė ekipoje nuolatos mažėjo, bolidas buvo patikėtas S. Restai. Panašiai nutiko ir su jėgainės departamentu: Luca Marmorini sutiko su mažomis aušinimo angomis, dėl ko kilo problemų su variklio aušinimu. M. Binotto šiuo klausimu laikosi žymiai tvirčiau.
Komunikacijos trūkumas tarp inžinierių buvo didžiausia „Ferrari“ problema. „Kai laimėdavome, tai nebuvo problema, bet kai pralaimėdavome, tai visada pasireikšdavo“, teigė L. Mazzola. „Aš dirbau „Ferrari“ ekipoje dvidešimt metų. Dešimt iš jų laimėdavome, dešimt – pralošdavome. Tai daugiausiai nulemdavo mąstysena.“

„Kai į komandą atėjo Rossas Brawnas visi bijojome, kad būsime patraukti, bet jis nieko neatleido. Vietoj to jis išmokė mus koncentruotis ties visu bolidu. Buvo vienas įsimintinas posėdis, kuriame Rossas kiekvieno departamento paklausė, kaip jiems sekasi. Visi, tiek variklio, tiek aerodinamikos, tiek greičių dėžės skyriai atsakė, kad einasi neblogai. Ir tai buvo tiesa, bolidas buvo sukurtas iš gerų komponentų. Tačiau mes nelaimėdavome. Jis privertė mus suprasti, kad gero variklio ar geros pakabos nepakanka. Reikia turėti geriausią bolidą. Tada mes pradėjome dirbti išvien. Niekas nepriklauso nuo vieno inžinieriaus, viskas priklauso nuo visos komandos pajėgumo.“
M. Arrivabene požiūris yra labai panašus į R. Brawno. „Aš labai daug dirbau su vyrukais, kad jie pradėtų dirbti drauge siekdami to pačio tikslo“, – kalbėjo „Ferrrari“ vadovas. „Aš jiems sakiau, kad daugiau nebenoriu girdėti apie variklį, pakabą ar kitus žmones. Jei mes pralaimime, tai pralaimime kartu, jei nugalėsime, tai nugalėsime visi drauge. Tokia yra mano mantra. Tai pasakiau komandai ir pamačiau, kad jie yra ramūs, pasiryžę ir motyvuoti. Štai kas man yra svarbu.“
L. Baldisserri pritarė, kad M. Arrivabene požiūris davė teigiamų rezultatų: „Maurizio mąstysena smarkiai skiriasi nuo Domenicali. Jis visiškai kitaip vadovauja ekipai. Man labiausiai patiko, jo mintis išsakyta po Australijos GP: 'Mums reikia siekti daug. Trečia vieta gal ir neblogai, bet po kelių lenktynių Vetteliui ir Raikkonenui tai pabos, „Ferrari“ turi nugalėti.'“
„Ferrari“, atrodo, turi visus elementus, reikalingus pergalei. Ekipos biudžetas buvo padidintas nuo 270 iki 370 milijonų eurų. Naujai suderintas vėjo tunelis, sukurta geresnė jėgainės testavimo aplinka, už 37 mln. eurų įsigytas dinaminis simuliatorius. Netolimoje ateityje bus atidaryta nauja gamykla ir lenktynių simuliatorius.
Tačiau svarbiausia, kad „Ferrari“ dabar turi nugalėtojų mąstyseną, kuri, atrodo, buvo prarasta po Michaelio Schumacherio eros. Dabar viskas inžinierių, kurie tobulins bolidą rankose.
L. Mazzolos teigimu, „Ferrari“ turėtų sektis, jei jie liks susikoncentravę ties tuo, ką daro: „Kursuose, kuriuos vedu kompanijose, perteikiu tai, ko išmokau iš Sennos, Prosto, Schumacherio, Brawno, Rossio – jei galvoji apie praeitį, pradėsi gailėtis, jei galvoji apie ateitį, pradėsi jaudintis, todėl reikia koncentruotis ties dabartimi. Reikia bandyti patobulinti tai, ką turi dabar.“


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794