„Ferrari“ SF15-T išsiskiria efektyvia aerodinamika

„Ferrari“ SF15-T išsiskiria efektyvia aerodinamika
logo 2015 Vasario 16 d. 06:55, Ferrari
Po labia rimtų kadrų pertvarkymų „Ferrari“ komandos Techniniame departamente vadovavimas jam yra visiškai patikėtas James Allisonui ir būtent jis asmeniškai atsakė už 2015 metų bolido kūrimą. Beje, šis britas yra laikomas labai geru aerodinamikos specialistu ir, matyt, todėl neliko abejonių, kad nauja bolido važiuoklė išėjo gana sėkminga, tai parodė ir pirmoji šių metų bandymų sesija. Nors kita vertus, daug kas abejoja, jog italų variklių specialistams pavyko visiškai panaikinti atsilikimą nuo „Mercedes“ komandos. Tačiau „Ferrari“ specialistai ir šio sezono eigoje dar žada žengti kelis žingsnius į priekį.
Ferrari“ važiuoklė šiemet, kaip ir „Mercedes“ W06, yra pati trumpiausia tarp visų „Formulės-1“ bolidų. Taip pat lygiai taip pat kaip ir W06, šoniniai pontonai išdėstyti toliau nuo prekinių ratų nei tai buvo pernai. Truputį atgal atstumtas ir piloto kokpitas. Ekspertai taip pat pastebėjo, kad SF15-T ir būdingos pernykščio „Mercedes“ bolido važiuoklės detalės, o taip pat panašumą su „Red Bull“ RB10.
Naujojo „Ferrari“ bolido siluetas tapo kiek žemesnis, galima pasakyti, jis atrodo kur kas veržliau, tai matyti iš žemyn krentančios variklio apvalkalo linijos. Iš esmė naujoji italų mašina tapo kiek „lengvesnė“ nei jos pirmtakė, kurią jau spėta pavadinti pačia blogiausia, kada nors sukurta Maranelle. Galima prisiminti, jog J. Allisono sukurti 2012 ir 2013 metų „Lotus“ bolidai taip pat išsiskyrė savotišku „lengvumu“. Beje, šis apibūdinimas tinka ir bolido elgesiui trasoje: S. Vettelis ir K. Raikkonenas jau spėjo pasidžiaugti, kad jiems yra komfortiškai prie SF-15-T vairo ir bolidas gana lengvai valdomas. Iš dalies, pasak pilotų, mašina kur kas mažiau reaguoja į prošvaisos pasikeitimą stabdant ir įveikiant posūkius.
Naujojo „Ferrari“ bolido nosis yra tokia pat ilga kaip ir „Toro Roso“ STR10. Suprantama, kad „Ferrari“ inžinieriai žino, kad dabar yra madinga kuo labiau sutrumpinti bolidų nosis, šiuo keliu, pavyzdžiui, labai sėkmingai dirba „Williams“ bei „Mercedes“ inžinieriai. Maranelle taip pat yra išbandoma trumpesnės nosies versija, tačiau sklinda gandai, jog ji nedavė jokio aerodinaminio pranašumo. Antra vertus, italų komanda šiomis dienomis bolidą ruošia privalomiems „crash“ testams ir trumpesnį nosies variantą ir po jų bus nuspręsta, kokį variantą naudoti per lenktynes.
Priekinėje pakaboje ir toliau yra naudojamos trauklės, bet 2015 metais bus unikali jų konstrukcija. Yra manoma, kad jos leis pasiekti maksimaliausio aerodinaminio efektyvumo ir dėl žemiau sumontuotos apatinės išilginės svirties, svorio centras pažemėjo nei tradicinėse sistemose, kuriose buvo naudojami stūmikliai.
Kaip ir pernykštėje „Ferrari“ versijoje, SF15-T turi labai kompaktiškus šoninius pontonus, bet jų architektūra pasikeitė, galinė dalis tapo dar kompaktiškesne. Tai liečia ir visą galinę bolido dalį. Maranelle ir toliau naudojami beprotiškai brangūs „Mezzotech“ kompanijos radiatoriai, kurie dirba taip pat efektyviai kaip ir tradiciniai, bet yra 15 proc. mažesni. Tokių radiatorių pranašumas labiausiai išryškėja lėtose trasose. Bet šie radiatoriai turi ir trūkumų – jie yra kur kas jautresni išoriniam užteršimui.
Vertikalūs deflektoriai, esantys šalia šoninių pontonų priekinės dalies, pasikeitė, jie tapo siauresni. Jei kalbėti apie SF15-T jėgos agregatą, tai vidaus degimo išmetimo sistema tapo kur kas labiau tobulesnė, viskas dabar atrodo kur kas kompaktiškiau. Neatmestina, kad sezono metu dujų išmetimo sistema dar bus pakeista.
Galinų stabdžių ortakiai yra tikras inžinerinis stebuklas, čia jaučiama sprendimų, kuriuos labiausiai mėgsta „Red Bull“ inžinieriai, įtaka. Galinis sparnas taip pat buvo patobulintas dabar jis yra kur kas stabilesnis nei buvo pernai.
Naujasis „Ferrari“ bolidas išties palieka neblogą įspūdį ir atrodo, kad pilotai su juo per vieną ratą gali parodyti labai gerus rezultatus. Ir nors iš bandymų Jereze dar negalima daryti jokių apibendrinimų, tradiciškai aerodinaminiai pranašumai labiausia išryškės Barselonos trasoje. Bet jau dabar ekspertai jaučia, jog SF15-T yra labai rimtas žingsnis į priekį. Dabar belieka išsiaiškinti, kiek daug toli pažengė italų komandos motoristai. Todėl specialistams „Ferrari“ komandos vadovų planai 2015 m. sezone laimėti bent du etapus neatrodo jau tokie utopiniai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553